Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Anatomia best-lapa - 1:59.351

Start-meta best-lap na TPTD 12 sierpień 2012

Większość moich torowych jazd odbywa się przed komputerem ;) kiedy to oglądam nagrania swoich przejazdów w poszukiwaniu miejsc na torze, czy manewrów na których najwięcej straciłem lub zyskałem. Tutaj zestawienie moich dwóch najszybszych przejazdów, różniących się o 0,3 sek...

Polecam taką komputerową jazdę, pozwala wychwycić sporo błędów, też pozwala sporo zaoszczędzić na benzynie i oponach ;) ps. analizowane przejazdy zostały wykonane podczas Tor Poznań Track Day - 12 sierpnia 2012...

Mój najlepszy rezultat, 1:59.351, oczywiście na semi-slickach. Gdyby ktoś mi powiedział przed imprezą, że uda mi się taki czas uzyskać to bym nie uwierzył. Raczej traktuję ten wynik jako "bonus", pogoda była rekordowa, sporo zawodników poprawiło swoje rezultaty, ci co byli pierwszy raz też powykręcali bardzo dobre czasy...

Opona Federal Fz-201 przed jazdą na TPTD 12 sierpień 2012

Na nagraniu sam widzę parę błędów. Pierwszy zakręt po prostej startowej do tej pory jeszcze nie rozpracowałem, ciągle nie wiem jak go najlepiej przejeżdżać, ale na ostatnim szkoleniu dowiedziałem się ważnej rzeczy, tj. że tutaj nie ma jedynego, prawidłowego toru jazdy, trzeba próbować i znaleźć ten najszybszy... wcześniejszy stan wiedzy był taki, że najlepiej zacząć od środka i wraz z zakrętem zacieśniać linię, tak aby przy betonie przedłużającym wewnętrzną tarkę mieć już gaz w podłodze i się rozpędzać... i pewnie tak będzie w większości przypadków najlepiej, ale niewykluczone, że czasami inny przejazd może okazać się jeszcze lepszy...

...największy torowy ortograf zrobiłem w zakręcie nr 5 (w 0:44)... za każdym razem wiem jak powinienem ten zakręt przejechać, w większości przypadków przejeżdżam go źle... a tak się powinno go przejechać...

...czyli na wyjściu z zakrętu nie powinno być żadnej możliwości na zbliżenie się do tarki na zewnątrz wyjściu z zakrętu, w praktyce jazda jak po prostej...

...w 0:58 też mogłem jeszcze chwilę poczekać ze skręcaniem...

...w 1:12 (przy wieży kartingowej) chyba też zbyt wcześniej zacząłem zakręcać... najlepiej by było jakbym wyszedł z tego zakrętu dokładnie w sam koniec tarki... ps. ten zakręt jest też na swój sposób wyjątkowy, opiszę go przy innej okazji...

...dalej jakichś szczególnych błędów nie widzę co do linii jazdy, ale ciągle siedzą te związane ze zbyt późnym rozpoczęciem przyspieszania w zakręcie, choć już nie tak ewidentne jak wcześniej, walczę z nimi i widzę efekty...

Best-lap vs. prawie-best-lap

O wiele ciekawiej jest gdy porównam swoje dwa najszybsze przejazdy, różniące się o 0,351 sek...

Na górze najszybszy przejazd, z niego też jest dźwięk, niżej mój drugi wynik, z zaznaczoną czasową stratą (+) lub zyskiem (-)...

Za zakrętem nr 1 best-lap na TPTD 12 sierpień 2012

Przed pierwszym zakrętem mam już +0,100 sek. przewagi, na wyjściu z zakrętu +0,200 sek, po chwili już +0,270 sek! zaczęło się od lepszej prędkości na prostej, cały zakręt lepiej, po wyjściu też lepiej, i jest już 0,270 sek... a teraz najciekawszy moment...

Dohamowanie nr 4 best-lap na TPTD 12 sierpień 2012

...wszystko straciłem na dohamowaniu ;(

...dalej zakręt nr 4, który w obu przypadkach przejechałem źle...

Przed kukurydzą best-lap na TPTD 12 sierpień 2012

...ale w drugim minimalnie mniej źle, i już mam -0,080 sek. straty...

Przed wieżą kartingową best-lap na TPTD 12 sierpień 2012

...dalej było jeszcze gorzej, przed zakrętem z wieży kartingową jeszcze większa strata... -0,150 sek...

Przed radarem best-lap na TPTD 12 sierpień 2012

...ale cały ten zakręt udało mi się lepiej przejechać, kolejny też (ten jeżdżę na pełnym gazie), i "za dębami" miałem już +0,170 sek. przewagi, aby przed kolejnym zakrętem mieć +0,230 sek! a wszystko zaczęło się od lepiej przejechanego zakrętu przy wieży kartingowej, z -150 zrobiło się +230, czyli szybciej aż o 0,380 sek. na tym docinku!

...dalej to już różnie było, na wyjściu z zakrętu "za radarem" minimalnie straciłem, po chwili stratę nadrobiłem, przed ostatnim zakrętem kolejne strata, choć ta okazałą się "dobrą", czyli wolniejsze wejście w zakręt aby na wyjściu mieć większą prędkość.. ostatecznie powstałą spora przewaga, która powiększyła się jeszcze bardziej na mecie, do 0,310 sek...

Podsumowując...

  • Ogromna strata na dohamowaniu przed zakrętem nr 3! (0,270 sek.)

  • Źle przejechany zakręt nr 4 (w obu przypadkach), ciężko zgadywać ile tutaj straciłem, ale myślę, że około 0,2-0,3 sek.

  • Na zakręcie przy wieży kartingowej i kolejnych dwóch odrobiłem aż 0,380 sek.

  • Muszę jeszcze potrenować zakręt nr 1 oraz "kukurydzę" (0:58 na nagraniu), przy wieży raczej też da się jeszcze lepiej wyjść z tego zakrętu.

  • Gdyby z tych obu przejazdów wybrać najlepsze fragmenty i zrobić z nich jeden, naj-naj-najszybszy przejazd to uzyskałbym czas lepszy o 0,420 sek! a gdyby dodać do tego jeszcze ze 0,250 sek. z prawidłowo przejechanego zakrętu nr 4 to dałoby w sumie rezultat: 1,58.681 ;) Panamerę bym przydzielił ;]

PS. może ktoś się orientuje, czy da się w Audi podpiąć gdzieś jakiś kabel tak aby zbierać informacje o tym, w który momencie wciskam gaz, hamulec, jaka prędkość, itd? jakoś kopiować te dane, które są wyświetlane na monitorku?

Komentarze (10) skocz na koniec

Johny, 2012-08-16, 15:28
Podziwiam Pana za to że chce sie Panu jechać z Lublina do Poznania tylko po to aby trenować i pościgać sie na torze. Pewnie rocznie duużo robi Pan kilometrów tą śliczną Audi*czką :D . Pozdrawiam.
, 2012-08-16, 15:34
@Johny, teraz już jest lepiej, bo autostrada A2 z Warszawy do Łodzi jest otwarta, wcześniej musiałem się tarabanić przez Radom do Łodzi... ale i tak muszę w sobotę po południu wyjechać, spać w Poznaniu tak aby z rana być na szkoleniu... a czasami mi się tak nie chce ;]
Blogomotive, 2012-08-16, 16:48
No, stary - jesteś mistrzem metodykiem, rizpekt! Jeśli się 16/09 spotkamy, to kupuję ci aviomarin i biorę na fotel pasażera.
, 2012-08-16, 17:01
@Blogomotive, na 30 września się zapisałem, później pojawił się nowy termin, tj. 16... nie wiem czy się przesuwać, czy na te dwa jechać, tylko wtedy byłby mały odstęp (2 tygodnie) między imprezami i nie wiem czy zdążyłbym wszystkie nagrania klatka po klatkę przejrzeć :]
KaZet, 2012-08-16, 20:10
@Spalacz
Może takie coś cie zainteresuje? Ciekawy program na Telefon z systemem android
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque
Do tego kupujesz czytnik OBD 2 na bluetooth i można się cieszyć takim czymś:

https://www.youtube.com/watch?v=7xWee2T4MDc&feature=related
, 2012-08-16, 21:06
@KaZet, hmm... chyba coś takiego mogłoby być..
tomek e30, 2012-08-17, 09:44
A nie boisz się, że tak daleko od domu popsujesz audiczkę? i czym wtedy wrócisz? ;-)

Teraz też będę przyjeżdżać do poznania dzień przed. Może polecasz gdzieś przy torze tanie noclegi? ostatnio spaliśmy w - Artesya -40zeta za noc. Niby nie ma na co narzekać, ale może gdzieś jest lepiej?
, 2012-08-17, 11:21
@tomek e30, Audi się nie psuje :] dałbym sobie radę, problem byłby w jakiejś Afryce czy innym dzikim wschodzie ;) co do spania to przecież bez różnicy czy 5 czy 25 km od toru jak się dojeżdża 500 km dzień wcześniej, ja się panoszę po hotelach dużogwiazdkowych z luksusami w postaci dodatkowego łojenia za parking...
Kolega Waldek z 335i :), 2012-08-19, 22:27
Szkoda że nie pojechałeś na Nurburgring, złapał bys nowego doświadczenia na całkiem nowym torze.
Liczę że na przyszły rok już nie będzie wymówek;)?
Oponki widzę dużo dają, kleisz się drogi jak szalony. Jak byłem na nurburgringu to mój kolega w 645i miał nowiutkie opony, (drogowe) i też trzymał się drogi jak przyklejony, a ja piszczałem cały czas i nie miałem przyczepności;/

ps: zmontowalem fajny filmik z wyjazdu pochwale się u Ciebie w komentarzu a co:D - zrobi się dużą reklamę to może za rok sponsorzy na wyjazd będą :) hihihi
http://www.youtube.com/watch?v=b_So1Yex3F8
, 2012-08-19, 22:42
@Waldek, oglądając wcześniejsze Twoje nagrania już sobie myślałem, że jadę, jadę... ale szybko...jadę... i po 4 minutach mam bicie na kierownicy od przegrzanych tarcz hamulcowych ;] nie wiem czy dałbym radę upilnować tych hamulców, zaraz bym się wczuł w jakiegoś miszcza-wyścigowca, chciał wykręcić jakiś rekord... i drugą połowę trasy turlał bym się chłodząc hamulce... ;)

fajne nagranie! ;)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *