Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Audi R8 LMS | Wörthersee 2013

Audi R8 LMS przód bok na Worthersee 2013

Audi R8 LMS, czyli fachowa, wyścigowa wersja R8, którą ponoć można sobie normalnie zamówić i kupić. Za bardzo nie wiem co i jak z tymi wyścigami, ale owe R8 LMS jeździ w różnych seriach, jest w różnych wersjach, ma różną moc silnika V10.

Te konkretne ze zdjęcia musi jeździć w jakimś długodystansowym wyścigu w ramach ELMS (European Le Mans Series), bo ma dodatkowe światła ;) Akurat w tym sezonie Kuba Giermaziak jeździ też Audi R8 LMS w ELMS. Inne serie to GT3? Konkurencją na światłach dla tego R8 ma być np. Porsche 911 GT3/RS, Ferrari 458 Italia GT3, BMW Z4 GT3, Lamborghini Gallardo GT3, czyli wszystko co ma dopisek GT3 ;)

Audi R8 LMS na Worthersee 2013

Fajnie wygląda takie umorusane ;) jakby przed chwilą zjechało z toru po 12-godzinnym wyścigu ELMS.

Audi R8 LMS przód na Worthersee 2013

Nie wiem po co ten otwór nad chłodnicą, tj. czy powietrze tędy ma uciekać? czy jest zasysane? do tych kanałów co są dalej?

Chłodnica Audi R8 LMS na Worthersee 2013

Przednie koło...

Przednie koło Audi R8 LMS na Worthersee 2013

...tylne koło...

Tylne koło Audi R8 LMS na Worthersee 2013

...fajnie na żywo wygląda, kawał fury, tak po gimbazowemu "jest moc"...

Audi R8 LMS tył na Worthersee 2013

...te otwory mają ponoć ograniczać nadmierne ciśnienia powietrza tworzące się w nadkolu... tak wyczytałem w jakiejś informacji prasowej...

Audi R8 LMS przód koło na Worthersee 2013

Audi R8 LMS i Audi RS5 MTD na Worthersee 2013

Audi R8 LMS i Audi RS5 MTD od przodu na Worthersee 2013

Audi R8 LMS oraz inne wyścigowe modele (R18, RS5 DTM) oglądałem podczas Wörthersee Tour 2013 (Austria) zorganizowanego przez polskie Audi. Na blogu znajduje się wiele innych materiałów, relacji z tego wyjazdu.

Ekipa na Worthersee Tour 2013 przy Audi R8 LMS

Komentarze (4) skocz na koniec

wromek, 2013-05-15, 22:24
Taka dziura za chłodnicą to jest wylot gorącego powietrza. Takie wynalazki były już w 1992 roku w np. Toyota Celica GT4 Carlos Sainz :)
, 2013-05-15, 22:44
Ale przecież podczas jazdy na masce jest też strumień powietrza od przodu, i czy on nie *blokuje* wylotu od tej chłodnicy? wydaje się, że powietrze po przeleceniu przez chłodnicę nie ma już takiego *powera* aby było w stanie w tym miejscu wylecieć na zewnątrz...
wromek, 2013-05-15, 22:49
A to ja już nie wiem tego. Wydaje się, że przelatujące nad maską powietrze wyciąga to gorące z chłodnicy tak jak z komina. Widocznie to coś w Audi daje skoro tak zaprojektowali ;)
Lenny, 2013-05-17, 18:05
W miejscu tego wylotu w samochodach jest strefa niskiego ciśnienia.

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *