Autosalon 2013 w Lublinie
2013-05-05|Wydarzenia|Komentarze: 11
Więcej klasyki niż plastiku... Subaru BRZ jako auto do bicia... sportowe Peugeoty... nowe Mercedesy... i kolejny hejt Syreny Sport...
Na wejściu był Hummer...
...taki protoplasta kombi w dizlu ;)
...z tej samej serii...
...także...
...i na tym koniec wojskowych akcentów.
Rok temu BMW nie było w ogóle na lubelskich targach, teraz przyjechały same motocykle. Ponoć to żadna nowość (czytać mój profil na facebooku, tam wrzucam wiele zdjęć, "złote myśli" i inne skarby, które później zamieszczam na blogu, albo nie zamieszczam), ale ja pierwszy raz widzę ksenony i światła LED w motocyklu...
...tyle na temat motocykli i BMW...
Peugeot 208 GTI, czyli konkurencja dla Clio Sport! a nawet Clio RS! a nawet Cup! drżyjcie żółte strzały! :]
ps. wiem, że nie ma czegoś takiego jak Clio Sport, ale na te hasło każdy wie o co chodzi, albo przynajmniej każdemu wydaje się, że myśli o tym samym aucie co inni rozmówcy...
...z tą konkurencją oczywiście żartowałem... Peugeot 208 GTI to nowość, koncept... domniemać można, że będzie to przerost formy nad treścią, bo na stronie www nie ma żadnych konkretnych informacji co do tego sportowego charakteru auta, żadnej tabelki z osiągami, itd... główne info to czerwone akcenty, 18-calowe felgi, i na koniec coś o silniku, tj. ma to być benzynowe 1,6 z modelu RCZ o mocy 200 KM z manualną skrzynią biegów... i to unowocześnione wskaźniki i przełączniki mają być odpowiedzialne za wcześniej nieznane wrażenia za kierownicą...
...ale może tak źle nie będzie... teraz Peugeot RCZ, z tym samym silnikiem... 1,6... patrzę na osiągi... przyspieszenie... a tam 6,5 sek!
...Peugeot RCZ gwarantuje pierwszorzędne przyspieszenia (od 80 do 120 km/h w 6,5 s na piątym przełożeniu...... jak z 208 GTI, "sportowy" model, który ma przyspieszać, który ma być jakoś tam sportowy, przez to musi być konkretny a nie mogą od razu podać co w nim takiego sportowego jest, jakie ma osiągi, ile waży? no ale za to fajny ma dach...
Nowe Clio...
Bardzo podobają mi się takie biało-czarno-czerwone połączenia...
...co prawda nijak nie umywają się do nowego Mercedesa A-klasy... zdjęcia z Motor Show 2013 w Poznaniu...
...ale też mogą być... fajne czerwone lusterka...
Najszybsze stoisko na targach należało do Driveart, m.in. organizatora pojeżdżawkowych treningów na torze w Lublinie...
...z tą Skodą miałem się ścigać podczas marcowego Kryterium Asów, ale zostało ono przesunięte na grudzień...
Niebieskie Volvo V40... ktoś je widział w innym kolorze?
...całkiem fajnie zrobiony "środek"... może się podobać...
...ale pomimo swojej aprobaty dla elektronicznych nowinek i bajerów w aucie to jednak jeszcze ikonko-windowsowego wyświetlacza nie trawię... jak to nie ma fizycznej wskazówki?
Subaru BRZ to chyba najciekawsze z wystawianych auta. Niestety "kluczyk" gdzieś poszedł i nie mogłem go pomacać od środka. Na pierwszy rzut oka owe Subaru prezentuje się jako typowe "auto do bicia". Z racji RWD będzie dostawać po głowie od wszystkich 4x4, nie tylko Subaru... dalej od wszystkich FWD o podobnej mocy... z kierownikami trochę słabiej ogarniającymi BMW też nie będzie miało szans bo o tych lepiej ogarniających nie wspominam. Najgorsze dla BRZ jest to, że ma logo Subaru, logo które powinno wygrywać!
Zaślepkę w takiej postaci to już mogli sobie podarować... czy to taki wieli ból aby zrobić ją "normalną"? metalową kratkę z dziurami?
Tak, to VW Passat...
Też szybkie gokartowe stoisko Cartax...
Skoda Rapid... nowa, lepsza Fabia...
Nowy Mercedes klasy E i CLA... bardzo fajnie się prezentują oba auta, przód i maski powytłaczane we wszystkie strony (przekleństwo blacharza), jakby przekombinowane, innym markom nie uszło by to na sucho i wyglądało plastikowo i kiczowato, ale jednak z gwiazdą Mercedesa wygląda to znakomicie, elegancko, w ichniejszym stylu...
...te cekinki to już mistrzostwo świata... gdyby znalazły się a jakimś Fordzie czy Toyocie to psu z kulawą nogą by się to nie spodobało, a tutaj jeśli nie cekinki to co? tylko cekinki!
To by było na tyle co do nowych aut na lubelskich targach... ostatni rzut oka na halę...
...i przejście do drugiej, gdzie prezentowane były stare, i klasyczne auta... ps. czy stare = klasyczne?
Klasyczne auta jakoś specjalnie mnie nie ruszają...
...tutaj na dodatek też sporo "traciły" na dość gęstym upakowaniu...
...i generalnie na swoim sąsiedztwie, tj. każde auto z osobna jest o wiele ciekawsze, atrakcyjniejsze niż w konkurencyjnej grupie...
...nie ruszają mnie, ale takim BMW, przypominającym "zwykłe" auto, chętnie bym jeździł i na co dzień...
..."pampersy"... starość nie radość ;)
...na koniec kolejny hejt Syreny Sport... w czasach ciężkiego PRL, gdy mało kto wiedział co się dzieje poza granicami to i faktycznie prototyp Syreny Sport robił wrażenie, ale jeżeli miałby faktycznie wchodzić do produkcji to jednak byłby zestawiany z innymi, konkurencyjnymi autami w swoim segmencie, i w takim porównaniu Syrena zbyt korzystnie nie wygląda...
...na górze Syrena, niżej Volvo, na samym dole Triumph Spitfire...
Czytaj także
Komentarze (11) skocz na koniec
@Krzycho... wszystko to prawda, ale w praktyce będzie tak jak napisałem :) fajny samochód, fajnie wygląda, też mi się podoba, ale logo Subaru będzie ciągnęło na tor z zakrętami i tam czar pryśnie... chociaż te 1200 kg i 200KM to bardzo dobre parametry więc kto wie... ps. przez myśl mi nie przeszły wyścigi na 1/4 mili czy, że 200 KM to mało... do nauki driftu też nikt go nie kupi bo drogi, nie ma większego sensu...
Idea przy konstruowaniu tego samochodu była taka, by stworzyć lekkie kompaktowe coupe z tylnym napędem w przystępnej cenie i dające frajde z jazdy. Obniżony środek ciężkości (ponoć niższy niż w GT-R), brak zbędnych gadżetów, bezpośredniość prowadzenia ma czynić ten samochód bezpośrednim dla odczuć kierowcy i ma być głównie dla kierowcy. Powyższe kryteria spełnia, a jak komuś to nie odpowiada to podobne gabaryty ma np. BMW serii 1, które w wersji od 125i aż do 1M czy M135i jest dużo szybsze. Jest jeszcze S3/Rs3 ale to trochę inne pojemności, komfort, moc i cennik :)
Ja jechałem GT86 i jak dla mnie jeśli chodzi o łatwość i frajdę z jazdy bokiem, to zwykłe E30 318is bije Toyobaru na głowę. W ogóle nie ma porównania. Jak dla mnie to w ogóle nie jest *fun car*, tylko po prostu *tanie* rwd coupe. Jego zaletą jest to, że jest i że nie jest złe. Ale to nie jest pod żadnym względem wybitny samochód. Pod względem własności jezdnych i radochy z jazdy również nie...
Owszem *opieram się* na wszelakich testach tego samochodu zarówno tekstowych jak i w formie video. Spotkałem się nawet z opinią, że układ kierowniczy w GT86 jest bardziej precyzyjny niż w Imprezie WRX - to raczej coś w tym musi być. Nie twierdzę, że BRZ/GT86 jest to samochód idealny, bo ma na pewno wady, ale jak na cenę nowego egzemplarza i możliwości jakie oferuje on w stosunku do konkurentów (nowych samochodów, za tę samą cenę), to nie jest to przeciętne coupe.