Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Autosalon 2013 w Lublinie

Subaru BRZ Autosalon 2013Więcej klasyki niż plastiku... Subaru BRZ jako auto do bicia... sportowe Peugeoty... nowe Mercedesy... i kolejny hejt Syreny Sport...

Na wejściu był Hummer...

Wojskowy Hummer na Autosalon 2013

...taki protoplasta kombi w dizlu ;)

Wlew paliwa Hummer na Autosalon 2013

...z tej samej serii...

Wojskowa amfibia na Autosalon 2013

...także...

Stare wojskowe motocykle na Autosalon 2013

...i na tym koniec wojskowych akcentów.

Rok temu BMW nie było w ogóle na lubelskich targach, teraz przyjechały same motocykle. Ponoć to żadna nowość (czytać mój profil na facebooku, tam wrzucam wiele zdjęć, "złote myśli" i inne skarby, które później zamieszczam na blogu, albo nie zamieszczam), ale ja pierwszy raz widzę ksenony i światła LED w motocyklu...

Światła LED i xenon w motocyklu BMW na Autosalon 2013

...tyle na temat motocykli i BMW...

Peugeot 208 GTI, czyli konkurencja dla Clio Sport! a nawet Clio RS! a nawet Cup! drżyjcie żółte strzały! :]

ps. wiem, że nie ma czegoś takiego jak Clio Sport, ale na te hasło każdy wie o co chodzi, albo przynajmniej każdemu wydaje się, że myśli o tym samym aucie co inni rozmówcy...

Peugeot 208 GTI na Autosalon 2013

...z tą konkurencją oczywiście żartowałem... Peugeot 208 GTI to nowość, koncept... domniemać można, że będzie to przerost formy nad treścią, bo na stronie www nie ma żadnych konkretnych informacji co do tego sportowego charakteru auta, żadnej tabelki z osiągami, itd... główne info to czerwone akcenty, 18-calowe felgi, i na koniec coś o silniku, tj. ma to być benzynowe 1,6 z modelu RCZ o mocy 200 KM z manualną skrzynią biegów... i to unowocześnione wskaźniki i przełączniki mają być odpowiedzialne za wcześniej nieznane wrażenia za kierownicą...

Logo Peugeot 208 GTI na Autosalon 2013

...ale może tak źle nie będzie... teraz Peugeot RCZ, z tym samym silnikiem... 1,6... patrzę na osiągi... przyspieszenie... a tam 6,5 sek!

Peugeot RCZ na Autosalon 2013

...Peugeot RCZ gwarantuje pierwszorzędne przyspieszenia (od 80 do 120 km/h w 6,5 s na piątym przełożeniu...... jak z 208 GTI, "sportowy" model, który ma przyspieszać, który ma być jakoś tam sportowy, przez to musi być konkretny a nie mogą od razu podać co w nim takiego sportowego jest, jakie ma osiągi, ile waży? no ale za to fajny ma dach...

Dach Peugeot RCZ na Autosalon 2013

Nowe Clio...

Nowe Renault Clio na Autosalon 2013

Bardzo podobają mi się takie biało-czarno-czerwone połączenia...

Nissan Juke mismo na Autosalon 2013

...co prawda nijak nie umywają się do nowego Mercedesa A-klasy... zdjęcia z Motor Show 2013 w Poznaniu...

Nowy Mercedes A-klasa na Motor Show 2013 w Poznaniu

Tył Mercedes A-klasa na Motor Show 2013 w Poznaniu

Koło Mercedes A-klasa na Motor Show 2013 w Poznaniu

...ale też mogą być... fajne czerwone lusterka...

Czerwone lusterka Nissan Juke mismo na Autosalon 2013

Najszybsze stoisko na targach należało do Driveart, m.in. organizatora pojeżdżawkowych treningów na torze w Lublinie...

Driveart Porsche na Autosalon 2013

...z tą Skodą miałem się ścigać podczas marcowego Kryterium Asów, ale zostało ono przesunięte na grudzień...

Skoda Fabia Stec na Autosalon 2013

Niebieskie Volvo V40... ktoś je widział w innym kolorze?

Volvo V40 na Autosalon 2013

...całkiem fajnie zrobiony "środek"... może się podobać...

Przyciski Volvo V40 na Autosalon 2013

...ale pomimo swojej aprobaty dla elektronicznych nowinek i bajerów w aucie to jednak jeszcze ikonko-windowsowego wyświetlacza nie trawię... jak to nie ma fizycznej wskazówki?

Wyświetlacz zegarowy Volvo V40 na Autosalon 2013

Subaru BRZ to chyba najciekawsze z wystawianych auta. Niestety "kluczyk" gdzieś poszedł i nie mogłem go pomacać od środka. Na pierwszy rzut oka owe Subaru prezentuje się jako typowe "auto do bicia". Z racji RWD będzie dostawać po głowie od wszystkich 4x4, nie tylko Subaru... dalej od wszystkich FWD o podobnej mocy... z kierownikami trochę słabiej ogarniającymi BMW też nie będzie miało szans bo o tych lepiej ogarniających nie wspominam. Najgorsze dla BRZ jest to, że ma logo Subaru, logo które powinno wygrywać!

Subaru BRZ na Autosalon 2013

Zaślepkę w takiej postaci to już mogli sobie podarować... czy to taki wieli ból aby zrobić ją "normalną"? metalową kratkę z dziurami?

Zaślepka Subaru BRZ na Autosalon 2013

Tak, to VW Passat...

VW Passat VIP shuttle na Autosalon 2013

Też szybkie gokartowe stoisko Cartax...

Różowe Evo Cartmax na Autosalon 2013

Skoda Rapid... nowa, lepsza Fabia...

Skoda Rapid na Autosalon 2013

Nowy Mercedes klasy E i CLA... bardzo fajnie się prezentują oba auta, przód i maski powytłaczane we wszystkie strony (przekleństwo blacharza), jakby przekombinowane, innym markom nie uszło by to na sucho i wyglądało plastikowo i kiczowato, ale jednak z gwiazdą Mercedesa wygląda to znakomicie, elegancko, w ichniejszym stylu...

Mercedes klasa E na Autosalon 2013

Mercedes CLA na Autosalon 2013

...te cekinki to już mistrzostwo świata... gdyby znalazły się a jakimś Fordzie czy Toyocie to psu z kulawą nogą by się to nie spodobało, a tutaj jeśli nie cekinki to co? tylko cekinki!

Światła LED Mercedes CLA na Autosalon 2013

To by było na tyle co do nowych aut na lubelskich targach... ostatni rzut oka na halę...

Hala wystawowa na Autosalon 2013

...i przejście do drugiej, gdzie prezentowane były stare, i klasyczne auta... ps. czy stare = klasyczne?

Stare auta na Autosalon 2013

Klasyczne auta jakoś specjalnie mnie nie ruszają...

Stare auta 2 na Autosalon 2013

...tutaj na dodatek też sporo "traciły" na dość gęstym upakowaniu...

Biała Warszawa na Autosalon 2013

...i generalnie na swoim sąsiedztwie, tj. każde auto z osobna jest o wiele ciekawsze, atrakcyjniejsze niż w konkurencyjnej grupie...

Stary Saab na Autosalon 2013

...nie ruszają mnie, ale takim BMW, przypominającym "zwykłe" auto, chętnie bym jeździł i na co dzień...

Stare czerwone BMW na Autosalon 2013

Stary kabriolet na Autosalon 2013

Garbusy na Autosalon 2013

..."pampersy"... starość nie radość ;)

Garbusy i maluch na Autosalon 2013

...na koniec kolejny hejt Syreny Sport... w czasach ciężkiego PRL, gdy mało kto wiedział co się dzieje poza granicami to i faktycznie prototyp Syreny Sport robił wrażenie, ale jeżeli miałby faktycznie wchodzić do produkcji to jednak byłby zestawiany z innymi, konkurencyjnymi autami w swoim segmencie, i w takim porównaniu Syrena zbyt korzystnie nie wygląda...

...na górze Syrena, niżej Volvo, na samym dole Triumph Spitfire...

Syrena, Volvo, Triumph na Autosalon 2013

Komentarze (11) skocz na koniec

c5tourer, 2013-05-05, 17:42
208 GTi ma 6.8s do pierwszej setki, a RCZ mniej niż 7.5s. Do tego bardzo fajnie brzmią. :D
Adam, 2013-05-05, 19:17
Jak to fracuz, popsuje się zaraz...
Krzycho, 2013-05-05, 22:52
BRZ nie ma być samochodem, który wygra 1/4 mili, ani który będzie pierwszy na mecie w wyścigu ze sportowymi samochodami - bo te jego 200KM i 7.6 do setki ma byle mocniejszy samochód klasy średniej. To jest samochód, który daje przyjemność z jazdy, jest dobry do nauki driftu, jest kompaktowy czyli nada się do jazdy po mieście, dzięki niewielkiej masie jak na dzisiejsze czasy (1200kg) również mało pali - ogólnie jest tanim samochodem sportowym, a nie *wyścigowcem* do bicia rekordów na torze. Mnie się takie coś podoba, innym niekoniecznie. Dla tych, dla których 200 kucy to za mało szykowana jest wersja STI, która to będzie miała o jakieś 30KM więcej, choć i to może nie wystarczyć. Za to cena nówki sztuki za 129tyś jest bardzo atrakcyjna, konkurencja natomiast to nie BMW M, czy inni sportowcy, tylko takie samochody jak np. Mazda MX-5 oraz... no właśnie można rzec że to jest nisza, bo do tej pory MX-5 nie miała jako takiej konkurencji.
Magda, 2013-05-06, 13:02
Mam teraz Peugeota RCZ, odkupiłam od znajomego z przebiegiem 3 000 km. Przez kilka miesięcy zrobiłam nim z 10 000 km. Mam już problem z zawieszeniem, silnik w miarę ok ale potrafi wziąć olej. Jestem zawiedziona tym autem, wnętrze i sterowanie w ogóle nie jest intuicyjne. Planuję sprzedać i wrócić do swojej ukochanej TT-tki.
, 2013-05-06, 14:00
Tak z ciekawości, dlaczego znajomy go tak szybko sprzedawał? co do oleju to jeżeli *ten typ tam ma* to ma i chyba nie ma co się przejmować... w TT nic nie ubywało? ps. wracaj do TT, też bym wolał :]

@Krzycho... wszystko to prawda, ale w praktyce będzie tak jak napisałem :) fajny samochód, fajnie wygląda, też mi się podoba, ale logo Subaru będzie ciągnęło na tor z zakrętami i tam czar pryśnie... chociaż te 1200 kg i 200KM to bardzo dobre parametry więc kto wie... ps. przez myśl mi nie przeszły wyścigi na 1/4 mili czy, że 200 KM to mało... do nauki driftu też nikt go nie kupi bo drogi, nie ma większego sensu...
Krzycho, 2013-05-06, 14:32
Nie no, tak stricte do nauki to fakt, za 2-3 razy mniej można już coś kupić. Ale ten samochód, jeśli można to tak określić (choć zaraz niektórzy rzucą kontrargument *co do wszystkiego to do niczego*) jest jak na swoją cenę przyjemnym i dość uniwersalnym autem 2+2, które nada się do miasta, na tor do nauki i polatania bokiem (może nie jako stricte ale taki uniwersalny), w trasę dla 2 osób i 1/2 dzieci z niedużym bagażem. Budżetu nie powinien zrujnować ( nie wiem jak z częściami, ale może coś od np. Lexusa IS na którego zmodyfikowanej płycie podłogowej został zbudowany by pasowało).
Idea przy konstruowaniu tego samochodu była taka, by stworzyć lekkie kompaktowe coupe z tylnym napędem w przystępnej cenie i dające frajde z jazdy. Obniżony środek ciężkości (ponoć niższy niż w GT-R), brak zbędnych gadżetów, bezpośredniość prowadzenia ma czynić ten samochód bezpośrednim dla odczuć kierowcy i ma być głównie dla kierowcy. Powyższe kryteria spełnia, a jak komuś to nie odpowiada to podobne gabaryty ma np. BMW serii 1, które w wersji od 125i aż do 1M czy M135i jest dużo szybsze. Jest jeszcze S3/Rs3 ale to trochę inne pojemności, komfort, moc i cennik :)
mrrr, 2013-05-06, 21:22
Krzycho, mocno teoretyzujesz, jak ktoś kto BRZ nigdy nie jechał, tylko się naczytał i naoglądał na jutubie...

Ja jechałem GT86 i jak dla mnie jeśli chodzi o łatwość i frajdę z jazdy bokiem, to zwykłe E30 318is bije Toyobaru na głowę. W ogóle nie ma porównania. Jak dla mnie to w ogóle nie jest *fun car*, tylko po prostu *tanie* rwd coupe. Jego zaletą jest to, że jest i że nie jest złe. Ale to nie jest pod żadnym względem wybitny samochód. Pod względem własności jezdnych i radochy z jazdy również nie...
Magda, 2013-05-06, 22:59
No właśnie nie wiem co wybrać bo już wystawiłam Peugeota. Albo Subaru albo TT znowu. W TT miałam problemy z silnikiem ale w sumie po 6 latach zrobiłam ponad 230 tysięcy a jeżdżę dość szybko, często mi się zdarza wchodzić na czerwone pole. Może Subaru będzie trwałe
Pan Jan, 2013-05-08, 10:14
RCZ bierze olej, bo większość tych pugów na rynku ma jeszcze pierwszą rewizję silnika 1.6 THP. W drugiej rewizji (pakowanej już do Citroenów) ten problem nie występuje. Że zawias poleciał, to niestety norma. Francuskie zawieszenia nie dają rady na naszych dziurach.
Krzycho, 2013-05-08, 10:41
@mrrr
Owszem *opieram się* na wszelakich testach tego samochodu zarówno tekstowych jak i w formie video. Spotkałem się nawet z opinią, że układ kierowniczy w GT86 jest bardziej precyzyjny niż w Imprezie WRX - to raczej coś w tym musi być. Nie twierdzę, że BRZ/GT86 jest to samochód idealny, bo ma na pewno wady, ale jak na cenę nowego egzemplarza i możliwości jakie oferuje on w stosunku do konkurentów (nowych samochodów, za tę samą cenę), to nie jest to przeciętne coupe.
Filip126p, 2013-07-28, 20:19
Vip Shuttle to wcale nie żaden passat ! To Volkswagen cc, auto zupełnie innej klasy ;).

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *