Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Best-lap na torze w Lublinie

Moje najszybsze okrążenie na torze w Lublinie, 1:03,080. Szybciej o 0,260 sek. niż na poprzednim treningu, do poprawki o przynajmniej tyle samo na kolejnym.

Wyliczanki przeliczanki

Najszybszy czas okrążenia jaki kiedykolwiek zmierzyłem dotyczył Michała w BMW i były to okolice 1:00,000, a dokładniej to minimalnie poniżej minuty. Opony miał różne ale pokroju R888 mniej lub bardziej zużyte, nie było to pełne slicki. Działo się to rok temu i w tym samym czasie Michał wygrywał ze sporą przewagą nasze rally sprinty odbywające się na na suchej nawierzchni. Był najszybszym zawodnikiem jaki kręcił się po torze w ubiegłorocznym lecie.

BMW 3 czarne na Rally Sprint AutoEuro 2012 w Lublinie

Nie wnikajcie jak przeliczam czas próby na rally sprincie na czas pełnego okrążenia na torze ;) różne tam proporcje i zmienne Spalacza... ale przyjmijmy, że wszystko prawda, mam rację i wtedy czasy różnych zawodników rok temu wyglądały tak:

Michał BMW - 1:00,000
Piotrek Clio - 1:01,300
Marek Civic - 1:02,700
Ja A4 - 1:05,500

Mój czas wykręcony był na zwykłych drogówkach, Michelin Primacy HP, i z takim wynikiem nie byłem w stanie nijak wskoczyć do Top10, zwykle dojeżdżałem 15-20 miejscu. Teraz, po roku kręcenia się po torach, na lepszych oponach, tj. Michelin Pilot Super Sport mam rekord 1:03,080 i gdybym podczas ubiegłorocznych rally sprintów tak jechał to nawet łapałbym się na Top5 :) i podium w klasie 4x4. Taki postępowy jestem :)

Mam nadzieję, że jeszcze przed zimą uda mi się poprawić czas okrążenia z samej jazdy, na tych samych oponach i uzyskam coś w okolicach 1:02,500. Przy czym zastosuję też mały tuning, tj. wyłączę klimę i wyciągnę dojazdówkę z bagażnika :] będzie więcej mocy i niższa masa...

Best-lap

O tyle udało mi się poprawić czas okrążenia od poprzedniego treningu :) raptem kilka metrów i jest to te 0,260 sek.

Porównanie przejazdów na torze w Lublinie 260

Teraz tempo mam na "niskie 1:03". W czasie treningu zrobiłem kilka okrążeń w okolicach 1:03,200.

Poniżej obrazkowo przedstawione różnice na lubelskim torze. Mając 2,0 sek. straty do kogoś kto właśnie przeciął linię mety jesteśmy dopiero na wyjściu z ostatniego zakrętu.

Strata 0,5 na torze w Lublinie

Strata 1,0 na torze w Lublinie

Strata 2,0 na torze w Lublinie

Bajery

Test aplikacji RaceChrono do smartfona będę musiał powtórzyć bo średnio pomiar wyszedł. Telefon trzymałem między siedzeniami bo nie mam uchwytu i kiepsko to działo. Różnice pomiaru były ogromne, nawet 1,5 sek. a czasami w ogóle aplikacja nie wychwytywała linii mety.

Mam też nowy wynalazek do sprawdzenia, tj. urządzenie które po wpięciu do złącza OBD przesyła przez Bluetooth różne parametry z auta (obroty, temperatury, prędkości, itd..). Na razie tylko zdjęcie...

OBD Scan urządzenie i aplikacja

I jeszcze zdjęcie do kroniki, 20 październik 2013, tor istnieje :)

Tor Lublin 20 październik 2013

* * *

Pościg za Subaru Impreza GT...

i Mitsubishi Lancer Evo...

Komentarze (4) skocz na koniec

Kfiatek, 2013-10-21, 19:52
Osz ty... tylko mi nie mów że po mnie zamówiłeś i już Ci doszły... Ja jeszcze czekam z Chin płyną
, 2013-10-21, 20:03
Nie, pożyczone, do zwrotu w niedzielę...
Krzycho, 2013-10-22, 08:28
To Ty z klimą po torze jezdzisz, gdy liczy się każda dziesiąta sekundy i koń mechaniczny :)? O ile to nie była ironia z Twojej strony, to może nie tyle co dojazdowke ale tylną kanapę mógłbyś wyjmowac, dla odjecia kilku kg :)
A tak to Gratulacje nowego rekordu. Lepsze opony, kolejny rok doświadczenia torowego i są wyniki :)
, 2013-10-22, 13:43
Tak, jeżdżę z klimą bo mam tyle przycisków do klikania, że zapominam klimę wyłączyć :] a tak na prawdę to pies drapał tą klimę...
gdybym wyją tylną kanapę to wyszło by na to, że to właśnie przez brak tylnej kanapy w byle jakim aucie da się doścignąć auta na S :)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *