Best-lap na torze w Lublinie
2013-10-21|Na torze|Komentarze: 4
Moje najszybsze okrążenie na torze w Lublinie, 1:03,080. Szybciej o 0,260 sek. niż na poprzednim treningu, do poprawki o przynajmniej tyle samo na kolejnym.
Wyliczanki przeliczanki
Najszybszy czas okrążenia jaki kiedykolwiek zmierzyłem dotyczył Michała w BMW i były to okolice 1:00,000, a dokładniej to minimalnie poniżej minuty. Opony miał różne ale pokroju R888 mniej lub bardziej zużyte, nie było to pełne slicki. Działo się to rok temu i w tym samym czasie Michał wygrywał ze sporą przewagą nasze rally sprinty odbywające się na na suchej nawierzchni. Był najszybszym zawodnikiem jaki kręcił się po torze w ubiegłorocznym lecie.
Nie wnikajcie jak przeliczam czas próby na rally sprincie na czas pełnego okrążenia na torze ;) różne tam proporcje i zmienne Spalacza... ale przyjmijmy, że wszystko prawda, mam rację i wtedy czasy różnych zawodników rok temu wyglądały tak:
Michał BMW - 1:00,000
Piotrek Clio - 1:01,300
Marek Civic - 1:02,700
Ja A4 - 1:05,500
Mój czas wykręcony był na zwykłych drogówkach, Michelin Primacy HP, i z takim wynikiem nie byłem w stanie nijak wskoczyć do Top10, zwykle dojeżdżałem 15-20 miejscu. Teraz, po roku kręcenia się po torach, na lepszych oponach, tj. Michelin Pilot Super Sport mam rekord 1:03,080 i gdybym podczas ubiegłorocznych rally sprintów tak jechał to nawet łapałbym się na Top5 :) i podium w klasie 4x4. Taki postępowy jestem :)
Mam nadzieję, że jeszcze przed zimą uda mi się poprawić czas okrążenia z samej jazdy, na tych samych oponach i uzyskam coś w okolicach 1:02,500. Przy czym zastosuję też mały tuning, tj. wyłączę klimę i wyciągnę dojazdówkę z bagażnika :] będzie więcej mocy i niższa masa...
Best-lap
O tyle udało mi się poprawić czas okrążenia od poprzedniego treningu :) raptem kilka metrów i jest to te 0,260 sek.
Teraz tempo mam na "niskie 1:03". W czasie treningu zrobiłem kilka okrążeń w okolicach 1:03,200.
Poniżej obrazkowo przedstawione różnice na lubelskim torze. Mając 2,0 sek. straty do kogoś kto właśnie przeciął linię mety jesteśmy dopiero na wyjściu z ostatniego zakrętu.
Bajery
Test aplikacji RaceChrono do smartfona będę musiał powtórzyć bo średnio pomiar wyszedł. Telefon trzymałem między siedzeniami bo nie mam uchwytu i kiepsko to działo. Różnice pomiaru były ogromne, nawet 1,5 sek. a czasami w ogóle aplikacja nie wychwytywała linii mety.
Mam też nowy wynalazek do sprawdzenia, tj. urządzenie które po wpięciu do złącza OBD przesyła przez Bluetooth różne parametry z auta (obroty, temperatury, prędkości, itd..). Na razie tylko zdjęcie...
I jeszcze zdjęcie do kroniki, 20 październik 2013, tor istnieje :)
* * *
Pościg za Subaru Impreza GT...
i Mitsubishi Lancer Evo...
Czytaj także
Komentarze (4) skocz na koniec
A tak to Gratulacje nowego rekordu. Lepsze opony, kolejny rok doświadczenia torowego i są wyniki :)
gdybym wyją tylną kanapę to wyszło by na to, że to właśnie przez brak tylnej kanapy w byle jakim aucie da się doścignąć auta na S :)