Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Co mnie irytuje i nie podoba się w Audi A4

Elementy w Audi A4 B8O tym co mnie boli i gniecie w A4 B8. Na co dzień i najbardziej to trzask manetki kierunkowskazu, dalej niepełnosprawna klimatyzacja, samo-wyłączanie się przycisku samo-włączającego hamulec postojowy, pokrętełka od lusterek i na kierownicy, plastikowe manetki do zmiany biegów...

Czytaj także: Co mi się podoba w Audi A4... o dodatkach, szczegółach, niezbyt istotnych elementach.



Mowa o Audi A4 B8 z 2010 roku, 2.0 TFSI (wersja 211KM) z napędem quattro i skrzynią biegów s-tronic. Jest to już "stara" wersja, tj. w salonach stoi już nowe, poliftingowe A4.

Audi A8 B8 2.0 TFSI quattro z logo quattro

Trzaskliwy dźwięk powracającej manetki kierunkowskazu

To jest największe dziadostwo w Audi A4 B8. W każdym aucie, nawet tym najdroższym i najlepszym (nie mylić z A4) znajdziemy jakiś dziadowski element, który odstaje na minus o lata świetlne od całej reszty, i tutaj jest to powracająca manetka kierunkowskazu.

Auto jest bardzo dobrze wytłumione, nawet mimo dość twardego zawieszania można jeździć po dziurawych drogach i nijak nie słychać żadnych nienaturalnych odgłosów, żadnego trzeszczenia, czy innego stukania, jedynie wytłumiony, trochę taki basowy, dźwięk spod opon. Wszystkie przyciski, pokrętełka, itd.. mają dobre kliknięcia (do manetek zmiany biegów mam tylko uwagi, o tym niżej), ładnie działają, cisza i spokój, za wyjątkiem tego brzdęku manetki kierunkowskazu.

W ramach samopocieszenie dodam, że w innych, lepsiejszych modelach Audi, np. A7 tak samo trzeszcząco powraca ten kierunkowskaz.

Wrzucanie kolejnego biegu w trybie manualnym skrzyni S-tronic

Gdy mam ustawioną manualną obsługę skrzyni (tj. za pomocą manetek, czy drążka) to i tak skrzynia czasami sama zmienia biegi. Nie da się przydławić silnika i jechać 30 km/h na 6 biegu, skrzynia wcześnie sama wrzuci niższy bieg, czy z zignoruje kliknięcie manetkami. To jest zrozumiałe i bardzo dobre. Ale niestety też to działa w drugą stronę, gdy jedziemy na 2 biegu i przeciągniemy wskazówkę przez całą skalę obrotomierza to na końcu nie będzie "odcięcia" a wrzucony zostanie kolejny bieg. Idea pewnie tego taka aby nie zarzynać silnika i skrzyni, no ale mogliby zrobić chociaż jakąś symulację odcięcia, najlepiej odczekać tę sekundę czy dwie zanim wrzucony będzie następny bieg. Granicą jest 6,2 tys. obrotów a przecież nie jest to kosmiczna wartość.

[w ciągu kilku dni tutaj zamieszczę tutaj nagranie prezentujące to co wyżej]

Takie wrzucanie biegu przeszkadza np. podczas akrobacji na śniegu. Wtedy bardzo łatwo zakręcić kołami w miejscu, dociągnąć do tych 6 tys. obrotów i przez przypadek wrzucić sobie kolejny bieg.

W odmianach RS (przynajmniej w nowym RS4) i z ichniejszym S-tronic jest już tak jak powinno być, tj. skrzynia nie wrzuca od razu kolejnego biegu, jest słyszalne "odcięcie"... dlaczego nie w zwykłym A4? ;(

Do kompletu można też wymienić odwrotne niż w motorsporcie przełączanie biegów za pomocą drążka. Pociągnięcie do siebie powinno wrzucać kolejny bieg, a odepchnięcie redukować. Niestety jest odwrotnie, tj. tak jak by się mogło wydawać, że poprawnie, czyli kolejny bieg to popchnięcie do przodu, a redukcja do tyłu. Ale do zmiany biegów mam manetki, więc odwrotne położenie + i - niezbyt mnie rusza.

Plus minus skrzyni s-tronic w Audi A4 B8

Wyłączanie asystenta hamulca po otwarciu drzwi czy odpięciu pasów

Chodzi o samoczynne włącznie się hamulca postojowego po zatrzymaniu się, np. na światłach. Wtedy nie trzeba trzymać nogi na hamulcu aby nie pojechać do przodu przy skrzyni automatycznej. Aby ten hamulec sam się blokował trzeba każdorazowo po uruchomieniu auta wcisnąć przycisk (da się to robić niemal automatycznie, zawsze go włączam, nie pamiętam abym zapomniał ten przycisk wcisnąć).

Asystent hamulca ręcznego w Audi A4 B8

Niewygodne jest tylko to, że jak otworzę drzwi albo odepnę pas to przycisk przestaje działać, światełko na nim przestaje świecić i trzeba go ponownie wcisnąć aby przy kolejnym postoju móc zdjąć nogę z hamulca i nie jechać dalej. Czasami otwieram te drzwi czy rozpinam pas (np. gdy nie dosięgam do przycisku otwierającego szlaban) i wtedy światełko gaśnie, samochód oczywiście sam nie pojedzie do przodu, bo hamulec dalej trzyma, ale przy najbliższym zatrzymaniu ja zdejmuję nogę z hamulca i auto zaczyna jechać. I te przerażenie w oczach, miał stać a sam jedzie, co prawda te 3 km/h ale jedzie, 20 czy 30 cm przejedzie zanim znowu zahamuję. Jest to wkurzający moment, bo człowiek się tego ruszenia nie spodziewa.

Powinno być tak, że jeżeli sam przy włączaniu silnika sobie wcisnąłem ten przycisk to powinie być cały czas utrzymywany do wyłączenia silnika. Jeżeli otworzę te drzwi czy rozepnę pas to po ponownym zatknięciu drzwi i pasa powinien się sam ten przycisk wcisnąć. Chyba wymyślono to na okazję np. zmiany kierowcy przy włączonym silniku, jeden wysiada, drugi wsiada i aby ten nowy miał zresetowanego owego asystenta hamulca, sam sobie go włączył jeżeli chce.

Jak drzwi nie są zamknięte i pas zapięty to w ogóle nie da się tego asystenta włączyć.

Komunikat asystenta hamulca w Audi A4 B8

Brak podświetlenia pokrętełka do lusterek

Pisałem o tym już przy okazji funkcji przeciwoślepieniowej lusterek. Chodzi o to, że po ciemku nic nie widać, a łatwo można było tak zrobić aby było wszystko widać. Aktualne poliftingowe modele mają już chyba podświetlane pokrętełka.

Tak jest...

Sterowanie lusterek bocznych w nocy w Audi A4 B8

...a tak powinno być...

Prawidłowe sterowanie lusterek bocznych w nocy w Audi A4 B8

Przy czym gdy jest ciepło (chyba 4 stopnie to granica zimności, bo wtedy pojawia się ostrzegawczy płatek śniegu na wyświetlaczu ;) to podgrzewanie lusterek i tak nie działa więc nie da się przez całe lato jeździć z podgrzewanymi lusterkami nie zauważając tego.

Zniechęcające manetki do zmiany biegów przy kierownicy

Manetki to fajny bajer, choć mało praktyczny, szczególnie podczas codziennej jazdy, a szczególnie miejskiej jazdy. Co najgorsze to w A4 wykonane są w taki sposób aby zniechęcały do korzystania. Są małe, nie widać ich, jakby na ostatnią chwilę doklejone do kierownicy, bardzo plastykowe, mają kiepskie kliknięcie, po prostu "nie leżą" pod ręką. Zmiana biegu za ich pomocą jest odczuwalna dokładnie tak samo jak zmiana biegów za pomocą pada w PlayStation.

Kierownica z manetkami do biegów s-tronic w Audi A4 B8

100 razy lepsze są manetki w BMW, wizualnie 200 razy lepsze, klik mają 300 razy lepszy. Rzucają się w oczy, są niejako niezbędnym elementem tej kierownicy. Choć ostatecznie ich wpływ na skrzynię i dalej na silnik jest tak samo odczuwalny jak w Audi, czyli w stylu PlayStation. Po prostu czuć, że nijak się tymi manetkami nie steruje tą skrzynią, jest to wszystko bardzo, bardzo pośrednie. Takie uroki tych automatów z plastikowymi manetkami.

Kierownica z manetkami w BMW

Inaczej jest przy skrzyniach w autach pokroju Lamborghini czy Ferrari (w sumie to miałem okazje tylko dwoma sztukami jechać), gdzie wrażenia są zupełnie inne, tak jakby do tych manetek była podłączona linka i my pociągając za manetkę już po linii prostej biegniemy do skrzynie biegów. Nie ma to nic wspólnego z czasem reakcji, szybkością zmiany biegu, chodzi o to, że w Audi w manetkę można jedynie kliknąć, w takim starszym Lamborghini trzeba prawie, że siłowo pociągnąć. Mam nadzieję, że mocniejszych modelach Audi, szczególnie w RS-ach działa to inaczej.

Niewygodne w działaniu pokrętełko na kierownicy wielofunkcyjnej

Pokrętełko po lewej stronie służy do np. wybierania stacji radiowych, piosenek z CD, itp. ale działa ono bardzo niewygodnie, bo po najechaniu na wybraną piosenkę trzeba jeszcze to pokrętełko wcisnąć aby zaczęła być odtwarzana. To wciskanie jest niewygodne i zbyteczne, bo mogli po prostu zrobić tę 1 sek. zwłokę i rozpocząć odtwarzanie. W pamięci mam zapisane kilka stacji radiowych i często przełączam pomiędzy nimi i zamiast tylko przekręcić placem o jedno w dół muszę jeszcze wciskać, dwa ruchu aby zmienić stację? 10 kliknięci aby sprawdzić 5 stacji?

Pokrętło lewe na kierownicy Audi A4 B8

Idea przycisków na kierownicy jest chyba taka, aby upraszczać czynności a nie dodatkowo je komplikować... nie czepiam się, to naprawdę jest niewygodne... wyobraź sobie, że nastawiasz sobie 22 stopnie w klimatyzacji i musisz jeszcze wcisnąć przycisk aby "zatwierdzić" swój wybór, po chwili przykręcasz o 1 stopień bo za gorąco o znowu musisz "potwierdzić"... jest to tak nie wygodne, że nie pamiętam kiedy tym pokrętłem ostatnio kręciłem, lepiej mi kliknąć w przycisk na panelu.

Na marginesie, trochę byłem zniesmaczony tym, że płaciłem za kierownicę wielofunkcyjną na której mam dodatkowo tylko po przycisku i pokrętełku na krzyż. Teraz już mi przeszło i na potrzeby poprawy samopoczucia wymyśliłem, że dobra kierownica to taka, która ma właśnie jak najmniej przycisków na kierownicy, a już szczególnie nie ma takich, które nie można obsługiwać kciukiem przy trzymaniu rąk w układzie "za piętnaście trzecia"... że ściganie się z konstruktorami kierownic F1 w ilości przycisków to nie jest właściwa droga...

Kierownica wielofunkcyjna skomplikowana Citroen

Citroen chyba przoduje w tej dziedzinie... ciekawe czy właściciele są w stanie poznać wszystkie funkcje przed ich popsuciem się? :]

Brak natychmiastowego ciepłego nawiewu z klimatyzacji

Czyli wsiadam do zimnego auta w zimie, nakręcam sobie na 25 stopni i czekam... czekam... aż się auto rozgrzeje czy na coś tam, co spowoduje, że zacznie lecieć na mnie ciepłe powietrze. Oczywiście w takiej sytuacji nie leci z nawiewów zimne powietrze, po prostu nie leci nic. Na pierwszy powiew ciepłego powietrza trzeba poczekać, długu poczekać! Nie chodzi mi o to, aby było od razu 25 stopni ale o to aby wchodząc do auta przy temperaturze 2 stopni mieć nadmuch o temperaturze 10 stopni i który będzie sobie wzrastał wraz z rozgrzewaniem się wszystkiego.

Nawiew klimatyzacji w Audi A4 B8

Nawiew powietrza takiego jakie jest oczywiście działa przy manualnym ustawieniu klimatyzacji, ale po rozgrzaniu trzeba i tak przełączyć na wygodniejsze automatyczne utrzymanie temperatury. Przy kolejnym wsiadaniu do zimnego auta trzeba ponownie manualnie nastawiać ten nawiew. A powinno być tak, że na początek leci takie powietrze jakie jest, my od początku zaczynamy czuć, że jest cieplej. Podsumowując, irytująca jest ta początkowa kilkuminutowa bezczynność klimatyzacji.

Walczące między sobą strefy klimatyzacji

W zimie jadę bez kurtki a pasażer w kurtce. Ja mam 24 stopnie a pasażerowi jest gorąco i przykręca sobie na 19 stopni. Wtedy leci mu zimniejsze powietrze, które z czasem przelatuje na moją stronę i wtedy mi zaczyna lecieć jeszcze cieplejsze powietrze aby wyrównać stratę. Wszystko byłoby dobrze, gdyby przy tej okazji nie zwiększały się obroty wiatraków i nie robiło się głośniej w środku. Ale tak czy siak wygląda to jak walka jednej strefy z drugą, a nie jakieś zorganizowane działanie aby utrzymać temperatury po obu stronach. Mogli by coś lepszego wymyślić.

Panel klimatyzacji wielostrefowej w Audi A4 B8

Trzecia strefa, tj. z tyłu, już działa sobie dobrze, o co nie trudno bo przepływ powietrza jest niewielki bo zasłaniany przez fotele. Tutaj tylko minus jest taki, że z tyłu regulacja jest manualna, a nie pokrętłem i wyświetlaczem pokazującym stopnie Celsjusza. Na szczęście z tyłu nie jeżdżę :) słyszałem też, że kanapa jest tam niewygodna i telepie bardzo...

* * *

To wszystko co mnie irytuje, wkurza czy nie podoba się w działaniu Audi A4 B8. Oczywiście nie znaczy, że wszystko w ogólnym rozrachunku uznane byłoby za idealne. Np. nie mogę wyłączyć w ogóle świateł (LEDy zawsze się świecą, z przodu i z tyłu), mi to nie przeszkadza, choć uniemożliwia to przeprowadzanie nocnych tajnych misji ;) ps. światła da się wyłączyć, ale zmieniając ustawienia po podłączeniu się przez kabel do komputera w samochodzie...

Komentarze (34) skocz na koniec

dmoto, 2013-01-05, 16:49
Powiem szczerze, że rozbawiło mnie słuchanie *trzaskliwego dźwięku manetki*. Spędziłem cały dzień w tym samochodzie (no może nie do końca w tym, bo w po lifcie i z silnkiem 3.0 TDI), ale nie zauważyłem tego :) Może byłem za bardzo podekscytowany samą jazdą :) Co do klimy to chyba wszędzie w Audi to tak działa, pamiętam, że nawet w starym A3 było podbnie. Ja byłem A4 B8 zachwycony, a Cb tak wurza? Czy to tylko pare detali, a ogólnie jesteś zadowolony?

PeeS. Jakiej kamerki używasz, bo jest bdb jakosci?
, 2013-01-05, 17:07
@dmoto, pewnie nie zwróciłeś uwagi na tak kierunkowskaz... on pewnie nie odbiega od kierunkowskazów w innych autach, ale rzuca się w uszy w samym A4, gdzie inne przyciski, manetki, zamknięcie drzwiami ma przyjemny dźwięk...

oczywiście, że jestem zadowolony, normalnie uważam to za najlepsza auto na świecie :) teraz wybrałbym to samo, tylko dodał trochę wyposażenia, ewentualnie *to samo* tylko A5 z 4 drzwiami (Sportback)...

nagranie z kierunkowskazami było nagrywane kamerą Sony HDR-CX160, czyli taką domową, kompaktową...
mariusz, 2013-01-05, 18:12
W sprawie klimy - lewy guzik funkcyjny odparowania szyby przedniej - nie blokuje przypadkiem poziomów nawiewu? A3 2001 tak jest ....(co prawda trzeba przełączyć się na ECO) ale trik działa... wiem że to ponad dekada i mogli zwolnić już tego programistę sterowników ze cztery razy :PPP
pozdrawiam M.
mariusz, 2013-01-05, 18:21
... i nie wiem jak A4AT, bo jeździłem tylko A4 6MT.... ale ford smax 1.6D powershift tak jak i volvo V50 z automatem oba (w trybie manualnym) w inny sposób ale z porównywalną mocą prowadzą do rozstroju nerwów kierowcy oczekującego *odpowiedzi* auta. dla mnie osobiście dramat.
, 2013-01-05, 18:22
Blokuje nawiewy, wieje tylko na szybę. Ja mogę sobie manualnie ustawić ten ciepły nawiew na siebie ale skoro klima jest automatyczna to niech by to sama robiła... szczególnie w takich sytuacjach jak napisałem, tj. gdy ustawiam klimę na 25 stopni a na zewnątrz jest -5... wsiadam do zimnego auta i sobie w tym zimnie siedzę...

jak sobie manualnie ustawię to po rozgrzaniu musze kliknąć na przycisk automatycznego działania... może to takie czepianie się, bo chodzi o poniesienie ręki i kliknięcie ;) no ale świateł nie muszę włączać, biegów nie muszę zmieniać, wycieraczki same działają, itd... więc człowiekowi nie chce się już i kliknąć w klimę :)
yanooshiiik, 2013-01-05, 23:58
Mnie jedna jeszcze rzecz .. moze nie wkurza ale irytuje czasem... A mianowicie to ze auto po jezdzie w trybie manualnym (przy operowaniu manetkami przy kierownicy) po chwili ich nie uzywania przechodzi w tryb automatyczny.

Rozumie zamysl autora ale powinna byc mozliwosc zablokowania tego jakos z poziomu opcji komputera. A tak to wystarczy ze przez chwile nie dotykasz manetek i przechodzi w tryb auto :(

No i dodalbym opcje temperatury na srodkowym ekranie komputera/radia. A tak to musze co 5 minut odpowiadac na pytania zony jaka temperatura na zewnatrz :):). Swoja droga dziwne pytanie :):)
, 2013-01-06, 00:59
@yanooshiiik, u mnie skrzynia przejdzie w tryb automatyczny tylko jeżeli klikasz manetkami w trybie D albo S... trzeba przestawić drążek na M i wtedy już nie będzie sam zmieniać biegów... poza wyjątkami, tj. jak przeciągniesz obrotomierz to wrzuci kolejny bieg, a jak mając 6 bieg zwolnisz do 30 km/h to też skrzynia sama zredukuje na niższy bieg, ale dalej jako ten manualny bieg... jak się zatrzymasz to też zredukuje na 1. bieg manualny, przy ruszaniu będzie trzeba klikać albo przeciągać do końca obrotomierza...

dobre to jest do np. wyprzedzania, bo jedziesz na D i przed ciężarówką redukujesz sobie manetkami o 2 biegi, wtedy skrzynia wchodzi w tryb M, trzyma te biegi, wyprzedzasz i zapominasz... po odpuszczeniu gazu po takim wyprzedzaniu skrzynia sama przejdzie na D... działa to bardzo dobrze...

jeszcze sprawdzę to z ciekawości, może faktycznie po jakimś długim czasie nie-kilkania przełączy się na D, ale nigdy nic takiego u siebie nie widziałem... ale też nie jeździłem tak aby długo nic nie klikać w trybie M...
yanooshiiik, 2013-01-06, 01:17
O widzisz, dzieki, dobry *hint*. Widac za krotko mam jeszcze to autko. Jutro wyprobuje :):)
yanooshiiik, 2013-01-06, 01:21
A z innej beczki ... proponuje zalozyc *watek* *Co mi sie w A4 najbardziej podoba* ... oj lista bylaby duuuuzo dluzsza. Ja sie w tym aucie zakochalem :).
, 2013-01-06, 01:39
@yanooshiiik, zrobiłbym ale czytelnicy bloga już są na skraju wytrzymałości, w każdej notce coś tam pisze jakie to A4 jest wspaniałe... obawiam się, że nie wytrzymaliby takiego skondensowanego zachwytu... muszę stopniować dawki, dzielić na części, rozkładać w czasie... :)

a poważniej to wątek bardzo rozległy, np. na temat skrzyni to chciałbym się sporo rozpisać, ponagrywać wiele filmów w różnych sytuacjach, itd... to samo z napędem, silnikiem... ale może niebawem napiszę taki luźniejszy materiał, na temat jakichś tam drobiazgów... choć z tym też może być problem, bo można napisać *podoba mi się automatyczne przyciemnianie lusterek, bo mnie w oczy nie razi* albo naklepać taki materiał i ponagrywac filmy jak tutaj:
http://www.spalacz.pl/lusterka-z-automatyczna-funkcja-przeciwoslepieniowa
artur, 2013-01-07, 03:11
Czy w czasie jazdy w trybie D mozna przelaczyc na tryb S? czy moze trzeba sie zatrzymac i dopiero przelaczyc?
, 2013-01-07, 03:48
@artur, można przełączać z D na S i na M w czasie jazdy, we wszystkie strony... tak na prawdę to D/S/M to tylko inne działanie oprogramowania skrzyni, nie ma tam żadnego mechanicznego przełożenia...

poza tym jadąc na D czy S można też zmieniać biegi manetkami (o tym wyżej pisałem), oraz w ulotkach reklamowych jest napisane, że *skrzynia ma pamięć*, co znaczy, że analizowana są ostatnie kilkanaście (może więcej) sekund jazdy i na podstawie stylu jazdy skrzynia zachowuje się bardziej jako D albo S... czyli dusząc mocno na D skrzynia będzie zmieniała biegi jak na S, trzymała wyższe obroty... i to samo na S, jeżeli jedzie się spokojnie to zacznie wrzucać wyższe biegi jak w D...

a jak na D jedzie się bardzo spokojnie to robi się bardzo ospała, np. jadąc przez długi czas w okolicach 70 km/h będzie w D wrzucony 7 bieg, i jeżeli wtedy będziemy chcieli trochę przyspieszyć to skrzynia nie zredukuje tylko będzie chciała przyspieszać na tym 7 biegu... a tak na co dzień to zrzuci na 6. czy niżej jeżeli mocniej się wciśnie gaz, bo na tym 7. biegu przy 70km/h jest mniej niż 1,5 tys. obrotów...
Dominik, 2013-01-07, 09:54
Pamietaj, ze klima tylko chlodzi, nie nagrzewa :)
a zeby mialo co nagrzac musi byc cieplo w nagrzewnicy, a do tego musi sie silnik rozgrzac choc troche... alternatywa jest webasto :)
, 2013-01-07, 14:28
@Dominik, to nie tak, nagrzewnica jest elektryczna i po chwili z nawiewów może lecieć ciepłe powietrze (manualne ustawienie), ale automat klimy tak to ustawia, że większy strumień powietrza leci dopiero po 4-6? minutach...
Dominik, 2013-01-08, 11:22
@SB (swoja droga slaby skrot (: )chcesz powiedziec, ze w nagrzewnicy nie masz płynu tylko jest to grzałka jak w farelce? czy masz na mysli, ze masz elektryczny podgrzewacz wody w układzie chlodzenia? chyba to drugie?
, 2013-01-08, 14:53
@Dominik, tak, klimatyzacja ma swoją elektryczną nagrzewnicą przez które puszczane jest powietrze... ja to *od zawsze* sądziłem, że wszystkie auta z klimatyzacjami automatycznymi maja grzałki elektryczne w swoim układzie bo łatwiej, szybciej tym sterować...

wpisać ma allegro: nagrzewnica elektryczna audi a4
Waldek, 2013-01-13, 19:35
Ale przyznam, że po teście nowej A3-jki jestem pod dużym wrażeniem.
Sopp, 2013-01-15, 14:59
Odnośnie manetek zmiany biegów jest na to remedium w postaci nakładek na fabryczne
, 2013-01-15, 15:03
@Sopp, jak to by miało wtedy wyglądać? jakiś link czy coś poproszę... :)
Sopp, 2013-01-16, 10:15
@SB http://www.ecstuning.com/Flyer-Maniacs/ES1892537/ miałem okazję sprawdzić w A1 i zrobiły na mnie pozytywne wrażenie. Oczywiście nie zmienia to faktu, że zmiana biegów za pomocą manetek to typowa zabawka i nie przypadła mi do gustu w ruchu miejskim bo jak wspomniałeś przypomina PS3
Adam, 2013-01-16, 20:53
Od jakiego modelu BMW jest ta kierownica?
, 2013-01-16, 21:30
Albo z X1 albo z Serii 3, choć pewnie są takie same.

--
już sprawdziłem, seria 3 z 2012 roku...
, 2013-01-17, 11:52
@Soppm fajne, szkoda, że karbonowe, mi by bardziej pasowały ze srebrnym plastikiem...

---
łeee... są przecież i srebrne, czarne, itd...
Dominik, 2013-01-17, 13:35
@SB - no to się zdziwiłem... i faktycznie sie zastanwaiaam dlaczego to nie dziala tak jak powinno działać?
u mnie do nagrzewnicy jest doprowadzany płyn chłodniczy i tyla - w dieslu mialem jeszcze grzalke do tego plynu - w benzynie nie wiem
enzo, 2013-08-25, 09:10
Dodałbym jeszcze do tych denerwujacych rzeczy brak podświetlania w schowku! Co do kierunkowskazów to u mnie tego nie ma (teraz mam a4 allroad 2.0 TFSI z 2011 manual poprzenio 1.8T B8 avant z 2008)
, 2013-08-25, 12:46
Ja mam podświetlenie w schowku... chyba to wynika z dodatkowego *pakietu oświetlenia wnętrza*, no ale w tym schowku to mogli wstawić już tę lampkę w standardzie...

*pakiet oświetlenie wnętrza* to poza lampką w schowku :) jeszcze lampki przy nogach wszystkich miejsc, w drzwiach od dołu przy otwarciu (świeci na ziemię), pewnie oddzielne lampki w suficie dla pasażerów... podobnie jest z *pakiet schowek*, czyli jak się nie dopłaci za te oba pakiety to można się nieźle zdziwić na widok takiego golasa ;)
PoGOOD, 2013-11-27, 23:03
Spalacz - u mnie w Pastuchu asystent hamulca ręcznego podpięty jest do zamka pasów bezpieczeństwa kierowcy. Jeśli mam zapięty pas - sam się włącza. Jeśli go odepnę - wypina się na mnie.

Sprawdź...
, 2013-11-28, 00:13
U mnie z pasami hamulec sam się zwolni tylko przy ruszaniu po uruchomieniu silnika oraz sam zaciągnie gdy silnik się wyłączy... a aby w czasie jazdy, tj. gdy się zatrzymuję, podczas stania w korku aby nie trzymać ciągle nogi na hamulcu przy skrzyni automatycznej to muszę sobie kliknąć przycisk (oczywiście jednorazowo i robię to przy ustawianiu wajchy na D)...

ten drugi przycisk (A) to jest właśnie owy asystent, bez niego samo początkowe zwalnianie i końcowe zaciąganie też by działało ale nie działało by automatyczne zaciskanie się hamulca np. w korkach, podjazdu pod wzniesienie, itd...

w Passacie zapala się lampka przy przycisku (A) gdy zapnie się pasy? to by było bez sensu bo kto nie chce asystenta ten musiałby go wyłączać albo jeździć bez pasów :)
Mariusz, 2016-03-21, 18:53
W Citroenie C4 układ przycisków jest bardzo intuicyjny (do opanowania w kilka chwil.) Mam rocznik 2013 i wszystko działa. Znajomy ma 2010 i tez chodzi bez zastrzeżen. W A4 z 2010 roku który ma córka przyciski działają bardzo opornie a w passacie 2009 którego mam od nowości połowa nie działa juz od dwóch-trzech lat.
Więc nie rozumiem aluzji do C4
Adrian, 2016-11-09, 20:52
Temat stary, ale ja coś dorzucę od siebie:
Światła do jazdy dziennej wyłączasz kilkoma kliknięciami w zakładce *car* >daylight on/off (czy jakoś tak). Mnie denerwuje jeszcze wyświetlacz na licznikach jak niżej siedzisz to nie widzisz dołu wyświetlacza (w polifcie to naprawili) i jeszcze brak regulacji zagłówka a tak to wszystko spoko ;)
, 2016-11-10, 04:33
@Adrian,

Tak, co do tych LED to już parę lat temu się zorientowałem :)

Nie zwróciłem uwagi na ten licznik w polifcie, wg mnie wyglądał tak samo. Ja jak się tak mocno rozłożę, odchylę bardzo to wtedy nie widzę dolnej krawędzi. Siedzę maksymalnie nisko, mam 180 cm. U mnie kwestia pochylenia oparcia. Kiedyś bardziej się pochylałem, teraz jakoś bardziej do pionu siedzę.

Zagłówek tylko góra-dół.
Andimax, 2017-11-09, 21:45
Co do Citroena którego wspomniałeś w artykule. Miałem C5 X7 Exlusive z 2009r. Sprzedałem i kupiłem A4b8... Największy błąd życia. Nie miałem z cytryna tyle problemów co z Audi no i serwis przez pół tańszy juz nie wspominając o wygodzie
damjan, 2017-11-09, 22:23
Było poprostu kupić nie najtańsze auto to i może nie było by z nim takich problemów. Ja kupiłem jedno z droższych jakie było wystawiona chodź byly takie same albo i lepiej wyposażone za dużo mniejsze pieniądze. Tylko że z moim odpukac nic się nie dzieje i wgl nie żałuję że je kupiłem.
maniutekdm, 2021-06-06, 14:11
I tu zostalem skutecznie zniechecony do kupna audi a4 b8.Dziekuje za obiektywizm.

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *