Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Co można poprawić? 3-majowy trening Subaru 2012

Moje najszybsze okrążenia pomiarowe na 3-majowym Treningu Subaru na torze w Kielcach 2012. Przy wcześniejszej dyskusji dotyczącej jazdy na Rally Sprint Kulka 2012 w Lublinie znalazło się kilka pomysłów na poprawę jazdy, może i teraz coś się wymyśli.

Na powyższym nagraniu, pierwszy wariant trasy sporo trenowałem, nie byłem w stanie już szybciej pojechać, najwyżej te 0,5 sek. Trzy przejazdy pomiarowe przejechałem równo, różnice wynikały z widocznego błędu w jakimś jednym miejscu. Przy drugim wariancie skrócony został czas treningu ze względu na nadchodzące chmury i chęć rozegrania wszystkich jazd przy suchej nawierzchni, i niezbyt dobrze poznałem trasę co też przełożyło się na spore różnice między kolejnymi przejazdami. Prawdopodobnie drugi wariant byłbym w stanie troszkę szybciej przejechać...

Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, uwagi co do jazdy...

Komentarze (4) skocz na koniec

mrrr, 2012-05-05, 00:23
Tor jazdy OK poza slalomem - skręca się między pachołkami, a nie na wysokości pachołka! :))) W ogóle nie pracujesz masą samochodu, skręcasz tylko w wyniku zmiany kąta przednich kół. Za dużo ryjesz, za późno przyśpieszasz.
, 2012-05-05, 00:50
Dzięki!
ten slalom to mi nie pasował, za bardzo wylatywałem na boki, nie wiedziałem jak to lepiej przejechać... do rozdziału *praca masą* jeszcze nie doczytałem ;)

tak, aby skręcić to kręcę kierownicą :] tak mnie uczyli na prawie jazdy :]]]]

z tym ryciem i późnym przyspieszaniem to też *znam* problemem, ale trudno jest mi cokolwiek poradzić, na torze nie jest to dla mnie zbyt widoczne, dopiero na nagraniach widzę, że źle jechałem, powinienem wcześniej przyspieszać...
mrrr, 2012-05-05, 11:58
Teters ładnie jechał slalomy, zobacz jego filmik, ten z kamery na dachu.

Jak w szkole uczyli - siła tarcia to iloczyn siły docisku i współczynnika tarcia. Poprawa współczynnika tarcia jest droga - wymaga wymiany opon ;) Zwiększenie siły docisku jest łatwe i tanie, wystarczy dociążyć przód samochodu w skręcie... Jadąc sekwencję ciasnych zakrętów powinieneś jechać gaz-hamulec-gaz-hamulec..., a nie turlać się ze stałą prędkością na wyjących oponach ;)
, 2012-05-06, 01:36
Dzięki, już mniej więcej rozumiem ten slalom.
Akurat to głównie kolegi Tetersa się *uczepiłem* na torze :]

I tak właśnie gaz-hamulec-gaz-hamulec inni jechali ten slalom? nie pamiętam, ale chyba świateł stopu nie widziałem u innych zawodników...

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *