Co można poprawić? 3-majowy trening Subaru 2012
2012-05-04|Na torze|Komentarze: 4
Moje najszybsze okrążenia pomiarowe na 3-majowym Treningu Subaru na torze w Kielcach 2012. Przy wcześniejszej dyskusji dotyczącej jazdy na Rally Sprint Kulka 2012 w Lublinie znalazło się kilka pomysłów na poprawę jazdy, może i teraz coś się wymyśli.
Na powyższym nagraniu, pierwszy wariant trasy sporo trenowałem, nie byłem w stanie już szybciej pojechać, najwyżej te 0,5 sek. Trzy przejazdy pomiarowe przejechałem równo, różnice wynikały z widocznego błędu w jakimś jednym miejscu. Przy drugim wariancie skrócony został czas treningu ze względu na nadchodzące chmury i chęć rozegrania wszystkich jazd przy suchej nawierzchni, i niezbyt dobrze poznałem trasę co też przełożyło się na spore różnice między kolejnymi przejazdami. Prawdopodobnie drugi wariant byłbym w stanie troszkę szybciej przejechać...
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, uwagi co do jazdy...
Czytaj także
Komentarze (4) skocz na koniec
ten slalom to mi nie pasował, za bardzo wylatywałem na boki, nie wiedziałem jak to lepiej przejechać... do rozdziału *praca masą* jeszcze nie doczytałem ;)
tak, aby skręcić to kręcę kierownicą :] tak mnie uczyli na prawie jazdy :]]]]
z tym ryciem i późnym przyspieszaniem to też *znam* problemem, ale trudno jest mi cokolwiek poradzić, na torze nie jest to dla mnie zbyt widoczne, dopiero na nagraniach widzę, że źle jechałem, powinienem wcześniej przyspieszać...
Jak w szkole uczyli - siła tarcia to iloczyn siły docisku i współczynnika tarcia. Poprawa współczynnika tarcia jest droga - wymaga wymiany opon ;) Zwiększenie siły docisku jest łatwe i tanie, wystarczy dociążyć przód samochodu w skręcie... Jadąc sekwencję ciasnych zakrętów powinieneś jechać gaz-hamulec-gaz-hamulec..., a nie turlać się ze stałą prędkością na wyjących oponach ;)
Akurat to głównie kolegi Tetersa się *uczepiłem* na torze :]
I tak właśnie gaz-hamulec-gaz-hamulec inni jechali ten slalom? nie pamiętam, ale chyba świateł stopu nie widziałem u innych zawodników...