Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Deszczowa 4. runda SuperOes Kielce 2014

4. runda SuperOes Kielce 2014

Cały dzień padało, zająłem 21. miejsce, najwyższe do tej pory. Przed startem myślałem, że będzie lepiej ale po starcie nie jest już tak łatwo wskoczyć wyżej w tabeli.

Kałuża na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Padało i padało, momentami troszkę mniej ale nawierzchnia cały czas była mokra więc profesjonalne deszczówki rządziły. Ja oczywiście takich nie mam i nie będę miał bo szanse na kolejne deszczowe rundy są niewielkie.



"Najciekawsze" momenty z rundy:



Wyniki 4. rundy SuperOes Kielce 2014

Zamieszczam całą listę aby było widać, że to moje 21. miejsce jest bardzo wysoko w tabeli ;) Do mety dojechało 110 osób i była to bardzo wysoka frekwencja mimo tego, że pogoda była brzydka. Ze względu na te obie kwestii przeprowadzono tylko trzy próby pomiarowe.

Wyniki 4. runda SuperOes Kielce 2014

Karne 5 sek. jest przyznawane za przewrócenie czy przesunięcie stosu opon poza obrys namalowany na asfalcie, sama przecierka czy częściowe przesunięcie nie jest karane. 20 sek. to kara za nie trzymanie się trasy, ominięcie szykany, błędny przejazd przez nią, itd.



1. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Evo biały na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Zwycięskie Evo to samo co zwykle choć po pierwszej próby wydawało się, że inni będą mieli szanse na zwycięstwo.



2. Subaru Impreza STI

Subaru Impreza biała na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Na drugim miejscu Subaru czyli nie Evo, taka dość nietypowa sytuacja ;]



3. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo żółty na 4. runda SuperOes Kielce 2014



4. Mitsubishi Lancer Evo

Lancer Evo czarny na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Tak wyglądają te fachowe deszczówki.



5. Mitsubishi Lancer Evo, brak zdjęcia



6. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo biały na 4. runda SuperOes Kielce 2014



7. Toyota Celica

Toyota Celica biała na 4. runda SuperOes Kielce 2014

To zwykła Celica czyli nie GT4 czyli tylko z napędem na przednią oś. Poza tym, że kierownik dobrze jechał to miał jakieś cudowne opony na deszcz. Zwycięzca najbardziej obleganej klasy IV (od 1,6 do 2,0 litra).



8. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Evo czarny na 4. runda SuperOes Kielce 2014



9. BMW M3 E46

BMW M3 E46 srebrne na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Zwycięzca klasy V czyli aut o pojemności ponad 2.0 i napędem na jedną oś.



10. Honda Civic Type-R

Honda Civic Type R czarna na 4. runda SuperOes Kielce 2014



11. Renault Clio

Renault Clio srebrne żółte na 4. runda SuperOes Kielce 2014



12. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo czarny na 4. runda SuperOes Kielce 2014



13. Honda Civic Type-R

Honda Civic type R biała na 4. runda SuperOes Kielce 2014



14. Honda Civic

Honda Civic niebieska na podnośniku na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Wiktor pierwszy, Tomek drugi, obaj przede mną choć po pierwszej próbie była nadzieja, że jednak uda mi się ich wyprzedzić. Niestety dla mnie zaczęli przekładać opony i od razu przyspieszyli. Na ostatnią próbę pożyczyli sobie koła z cudownymi oponami od Toyoty Celica z miejsca 7. i wykręcili czasy adekwatne do cudowności tych opon czyli na ścisłą czołówkę, 7-8 sek. szybciej niż w poprzedniej próbie.

Toyota Celica biała na podnośniku na 4. runda SuperOes Kielce 2014



15. Honda Civic

Jazda Honda Civic niebieska na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Tomek to w ogóle miał progres jakby zmieniał silnik a nie opony, 2:19 -> 2:12 -> 2:05. Gdyby od początku jechali na tych najszybszych oponach to pewnie tylko ta trójka walczyłaby między sobą o zwycięstwo w klasie.



16. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT Wozniak na 4. runda SuperOes Kielce 2014



17. BMW 336i

BMW 336i na 4. runda SuperOes Kielce 2014



18. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT granatowa na 4. runda SuperOes Kielce 2014



19. BMW M3 E30

BMW E30 M3 na 4. runda SuperOes Kielce 2014



20. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo biało czerwony na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Evo spadło tuż przede mnie po doliczeniu 20 sek. kary, "powinno" być w Top10.



21. Audi A4 quattro

Audi A4 quattro na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Tutaj ja, na moich drogówko-deszczówkach tj. zwykłych Continental ContiSportContact 5. Swoją jazdę opiszę w oddzielnym materiale! Poniżej sam onboard z najszybszego przejazdu...



A tak na marginesie to mam już w bagażniku pełne slicki...

Slick Michelin w bagażniku na 3. runda SuperOes Kielce 2014



22. BMW E30

BMW E30 M20 na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Ledwo co wyprzedziłem to BMW. A każde wyprzedzone BMW liczy się podwójnie ;]



23. Honda CRX

Honda CRX czarna na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Zwycięzca klasy III czyli od 1,3 do 1,6 litra.



* * *

Poza tym, że zawsze da się jechać trochę szybciej to tak samo zawsze można pojechać trochę wolniej i wtedy byłbym wyprzedzony też przez zawodników jadących w poniższych autach. Tak jak pozostali mieli dobre opony na deszcz.

Honda Civic sport power na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Citroen Saxo na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Renault Clio i BMW na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Renault Clio Sport granatowe na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic kolorowa na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Honda CRX czarna niebieska na 4. runda SuperOes Kielce 2014

BMW E46 M3 na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Wydech BMW E46 M3 na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Czy to jest oryginalny wydech z M3 E46? czyli cztery rury wychodzą z jednego tłumika? Chyba tak bo tutaj powinien być silnik "tylko" R6 więc jedna rurka powinna dawać radę. Przy V8 w kolejnej generacji M3 już od samego silnika idą dwa niezależne wydechy i każdy kończy się z tyłu swoją dwururką. Racja?



W klasie VI zająłem 12. miejsce na 16 zawodników co w porównaniu do poprzedniej rundy jest sporym awansem gdyż wtedy chyba byłem przedostatni. Poza poniższymi STI i Evo było jeszcze Subaru Justy.

Mitsubishi Lancer Evo srebrny na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Subaru Impreza WRX STI biała na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Subaru Impreza WRX STI niebieska na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Potenza RE70 to taka średnia opona na deszcz. W Lublinie w poprzednich lata regulamin zakazywał korzystania z opon bez homologacji drogowej więc w czasie deszczu jeździliśmy na tym samym na czym po suchej nawierzchni i wtedy ja mając zwykłe opony drogowe (Michelin Primacy HP) nie miałem żadnego problemu aby wyprzedzać Subaru na Potenza RE70.



Toyota GT4 na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Na parkingu była jeszcze Toyota Celica GT4 (czy może poprawniej GT-Four) ale nie było jej widać w wynikach pomimo przydzielonego numeru startowego. Ta Celica względem tej brzydkiej :] z miejsca 7. ma napęd na wszystkie koła i chyba turbo czyli jedzie w tej samej klasie co ja.

Toyota Celica GT-four na 4. runda SuperOes Kielce 2014



Lubelskie akcenty ;) Zamykanie toru w Lublinie rozkręciło się na dobre i nie mamy w tej chwili żadnych zaplanowanych oficjalnych automobilklubowych imprez ale są szanse, że coś tam będzie zorganizowane. W tej chwili chyba do września 2014 umowę z deweloperem mają motocykliści więc do tego czasu tor powinien istnieć. Później nie wiadomo ale kto będzie chciał ścigać się w jakimś szerszym gronie to chyba do Kielc jest najbliżej (190 km). W Biłgoraju (90 km) nawierzchnia jest kiepska, w Białej Podlaskiej (130 km) też nawierzchnia mi nie pasuje. Jest jeszcze Ułęż (75 km) gdzie można organizować pomiarowe imprezy ale tam też opony nie mają łatwo. Po drodze do Kielc jest jeszcze tor w Jastrzębiu (140 km) ale chyba nikt tam nie organizuje żadnych cyklicznych imprez z całorocznym kalendarzem.

Toyota Yaris na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic szara na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic czarna na 3. runda SuperOes Kielce 2014



Wracając do SuperOES...

Audi A3 na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Audi... czyli w sumie dwie sztuki były podczas imprezy....



Renault Clio Sport żółty na 3. runda SuperOes Kielce 2014

To ładne Clio nie startowało...



Subaru BRZ na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Subaru BRZ vel. Toyota GT86 też nie jechało...



Mini Cooper na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Mini jechało...



Nissan 350z na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Nissan 350z



BMW M3 i Clio Sport na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Zdjęcie parkingowe, i zgodnie z regułą zawsze w kadrze trafi się jakiś Passat... ale i trafiły się dwa Audi A4 ;]



Hamulce Brembo w BMW M3 na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Tak sobie myślę, że moje usilne trzymanie się tarcz 320 mm które dość łatwo jest pogiąć na szybkim torze wynika w dużej mierze z tego, że kupiłem samochód na standardowych 16-calowych felgach. Cały czas mam te felgi i szkoda mi je odstawić na bok bo nie zmieściłby by się na większe tarcze, tj. 345 mm. W międzyczasie kupiłem sobie felgi 17-tki i 18-tki więc mam komplety dobrych, pasujących felg a dalej nie mogę rozstać się z tymi 16-tkami. Na dodatek niedawno kupiłem zimówki na te felgi więc teraz podwójnie mi ich szkoda. A tak to założyłbym tarcze 345 mm z Audi S4 które pasują do zacisków i najpewniej to by wystarczyło. Albo jakiś gotowy zestaw, najlepiej kolorowy Brembo bo hamulce z RS4 są za drogie.



Kilka zdjęć z jazdy. Będę robił więcej zdjęć w ruchu...

Jazda Honda Civic biała czerwona czarna na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Fiat 126p biały niebieski czerwony na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Jazda Toyota Corolla na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Jazda Honda Civic biała na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Jazda Opel AStra na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Jazda Kia Picanto na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Jazda Fiat CC na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Jazda Opel Corsa na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Jazda Honda Civic czarna na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Fiat 126p biały na 3. runda SuperOes Kielce 2014



Klasyki na tory! ;]

BMW klasyczne na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Silnik BMW klasyczne na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Komora silnika  BMW klasyczne na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Dolot silnik klasyk BMW na 4. runda SuperOes Kielce 2014

Maskotka klasyk BMW na 4. runda SuperOes Kielce 2014



Logo BMW czarno białe na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Fajne czarno-białe logo.



* * *

Koniec.

Komentarze (7) skocz na koniec

qwerty, 2014-04-28, 19:55
Hello... Jak ma nie płużyć, jak dostaje tak w gaz, że aż przód podnosi albo kiera za mocno dokręcona? W takich sytuacjach to i RWD zapłuży. Trzeba było coś porzeźbić. Klepnąć z lewej nogi w hampel albo coś...

Partia łuków na kartingu przepałowana kompletnie jak na mój gust. Skręcasz kawał drogi za oponą, nie jesteś w stanie zejść do zewnętrznej i wyprostować partii zakrętów, od razu jesteś na spalonej pozycji wobec kolejnego zakrętu. Nadkładasz drogi, musisz mocniej zwalniać. Próbujesz ratować, dokręcasz kierę i płuży. Chociaż w kamerze widać inaczej niż z siedzenia kierownika, więc może nie mam racji.

A pierwszy łuk próbowałeś pojechać wyścigowo? Najpierw do zewnętrznej, później podłoga? Nadłożysz drogi, ale z prędkością może wyjść nieźle. Próbowałem poszukać onboardów, jak jadą inni, ale nie znalazłem.
, 2014-04-28, 20:55
@qwerty, masz rację co do tego środkowego odcinka na kartingu, nie chce mi się nawet tego oglądać ;]

na zapoznaniu pierwszy zakręt wjechałem troszkę szybciej i już byłem pewny, że przestawię jeden stos opon ale udało się bez przecierki... to też był najbardziej śliski odcinek na próbie, o tak normalnie mocniejszy ruch kierownicy zrywał przyczepność... następnym razem będzie lepiej :]

łuk jechałem tak jak widać, tj. najkrótszą linią... chyba nic by nie wyszło z wyścigowej linii bo podchodząc od zewnętrznej trzeba mocniej dokręcić kierownicę aby móc później z gazem w podłodze wyjechać a podczas tego mocniejszego dokręcania znowu bym przypłużył i byłoby jeszcze gorzej... a tak przy krawędzi, bez uślizgów i było całkiem w porządku... to też jest bardzo śliski fragment, lepiej mi go było zaczynać od wewnętrznej aby ewentualne *łapać się* trawy... najszybciej pewnie było przycinać po tej trawie, nie było pachołka więc było dozwolone, tj. kary by za to nie dali...
qwerty, 2014-04-29, 07:56
A hamujesz lewą nogą, czy przekładasz? Wiem, że elektronika w VAGach nie pozwala na prawdziwe hamowanie lewą z gazem w podłodze, ale lekkim klepnięciem po odjęciu gazu i dociążeniem przodu można coś powalczyć.
Skfarek, 2014-04-29, 09:52
Ten sam błąd popełniałem na środkowym odcinku kartingowego :( Ryj uciekał mi cały czas :(
, 2014-04-29, 10:20
@qwerty, na suchym to już w zasadzie tylko lewą (w niektórych miejscach boost robię) a teraz na mokrym to zwykle prawą czyli przekładam (chyba tylko w tym pierwszym łuku raz czy dwa dohamowałem lewą) bo wszystko i tak powoli się dzieje...

w tej chwili aby hamować z gazem w podłodze muszę najpierw ująć gaz a później znowu wcisnąć w podłogę... czyli np. przed szykaną muszę na moment ująć gaz, wcisnąć lekko hamulec, gaz z powrotem wcisnąć i wtedy już mogę swobodnie hamulec dociskać, gaz też, tylko nie mogę odpuścić hamulca do końca (światło stop nie może zgasnąć) bo wtedy z powrotem będę musiał ując gaz...

czyli nie mogę wcisnąć hamulca mając gaz w podłodze ale mogę wcisnąć gaz podczas hamowania... nie wiem jak to na slickach będzie wyglądało, jeżeli będzie gorzej to chyba będę musiał zrobić *tuning* i elektronicznie rozłączyć ten gaz od hamulca (ma się dać to zrobić)...

@Skfarek, bo tak to zwykle jest, człowiek chce jak najszybciej jechać, odrobić straty a tam trzeba było *nienaturalnie* wolno jechać, że wydawało się za wolno, że traci się czas, wtedy się przyspieszało i było tylko gorzej :)
Skfarek, 2014-04-29, 19:36
Da się zrobić, z tego co czytałem kiedyś działanie tej *blokady* uzależnione jest fabrycznie od pewnej prędkości (można ją np podwyższyć). Mam niestety to samo *udogodnienie* w Octavii, obczaiłem, że przy minimalnym paromilimetrowym wciśnięciu hamulca przy jednocześnie wciśniętym gazie nie odcina.
PS. jak już oddasz auto w ręce tunera to nie zaszkodzi i w mapach pogrzebać i mocy dorzucić ;)
, 2014-04-29, 20:22
@Skfarek, lepiej już tam w ogóle zdjąć, czy ustawić na 300 km/h :] musi działać mocne wciskanie hamulca, paromoilimetrowe niezbyt się przyda na torze :)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *