Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Jesienny Rally Sprint na torze w Lublinie 2013

Subaru Jesienny Rally Sprint 2013Zgodnie z moimi precyzyjnymi wyliczeniami ;) i przy sprzyjających okolicznościach udało mi się zajechać na 5. miejscu w generalce na suchym i ciepłym rally sprincie. Od teraz jest już mi wszystko jedno czy sucho, czy mokro, czy drogówki, czy semi-slicki czy cokolwiek... każde warunki są dobre. Nawet przestałem być hejterem Civiców i innych lekkich, małych, zwrotnych aut.

Z przeliczanek wyszło mi, że na pełnej pętli mam tempo aby załapać się nawet na Top5. Sprzyjające okoliczności to właśnie przebieg próby po pełnej pętli toru, bez ciasnych zakrętów, pachołków, nawrotów, zawijasów i innych dziwolągów na których lekkie, małe, zwrotne auta biją na głowę ciężkie i duże krowy z klasy 4. Na dodatek w ostatnie dwa weekendy wkręcałem best-lapy na suchej nawierzchni i przez to byłem na bieżąco ze wszystkimi tarkami ;) Druga sprawa to w miarę niska frekwencja i tym razem też brakowało kilku zawodników którzy regularnie jeździli rok temu ale teraz już rzadko się pojawiają... wtedy zamiast Top5 raczej byłoby Top10. To i tak bardzo dobrze.

Dobrze mi poszło i ciesze się właśnie z tego co napisałem we wstępie. Oczywiście dalej im bardziej sucho, ciepło, kręto i inni mają typowe semi-slicki tym gorzej dla mnie ale nie jest tak, że w ogóle nie ma sensu stawać na starcie. Po chuchu mogę liczyć na podium w klasie. Dzień wcześniej byłem na suchym i krętym treningu na nowopowstałym torze w Jastrzębiu i też dawałem radę więc to nie przypadek :]

W klasie 4 zająłem 3. miejsce i dostałem medal :)

Medal 3. miejsce w klasie na Jesienny Rally Sprint 2013

Medal brązowy bo wyprzedziły mnie te dwa Subaru. Po lewej WRX, po prawej STI...

Subaru Impreza WRX i STI na Jesienny Rally Sprint 2013

Winę za moją porażkę miałem tradycyjnie zwalić na opony ale zdjęcia mi nie wyszły i zrzucam na wydech ;) Oba powyższe Subaru mają takie oto rynny. W sumie to podoba mi się, fajnie to wygląda, jest moc!

Tuningowy wydech Subaru na Jesienny Rally Sprint 2013

W zasadzie to wszystko fajnie wygląda w autach które później obronią się na torze. Jak nie obronią się to jednak krzywo patrzy się na wszystkie tuningowe wynalazki.

PS. pozostaję nadal hejterem Subaru!

Wyniki

Pierwsze trzy próby miały jeden układ trasy, kolejne trzy inny.

Wyniki Jesienny Rally Sprint na torze w Lublinie 2013

1. Subaru Impreza STI

Subaru Impreza WRX STI na Jesienny Rally Sprint 2013

Zwycięska Impreza STI. Że niby opony już zużyte i nie ma na czym jeździć? już nawet uwierzyłem, że zawodnik przyjedzie na jakichś posezonowych drutach ale jednak zorganizował sobie dobry komplet. Aaaaa... niech ma :]

2. Opel Astra

Opel Astra na Jesienny Rally Sprint 2013

Zawodnik w owej Astrze zaliczając spina pomógł w łatwiejszym wygrywaniu powyższej Imprezie STI ale wg moich precyzyjnych jak zawsze wyliczeń STI i tak by wygrało. Astra po trzech pierwszych próbach minimalnie prowadziła ale kolejne trzy były już bardziej na rękę cięższym autom z klasy 4.

3. Subaru Impreza WRX

Subaru Impreza WRX czarna maska na Jesienny Rally Sprint 2013

Po pierwszej próbie miałem nadzieje, że uda mi się powalczyć z owym WRX-em ale po drugiej próbie nadzieja umarła. No, niestety nie. Chociaż na ostatnich trzech próbach miałem łączną stratę jedynie 0,4 sek. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że pod koniec imprezy owy WRX miał już wyrobioną przewagę na swoje 3. miejsce w generalce a ja dalej sprężałem się jak mogłem.

4. Honda Civic

Honda Civic biała czarna maska na Jesienny Rally Sprint 2013

Tak chciałem tę Hondę wyprzedzić na suchej nawierzchni ale też nic z tego nie wyszło. Niewielką stratę zawdzięczam tylko temu, że zawodnik miał podczas jednej próby czasochłonny wjazd "na zielone".

Pod maską kolorowo :)

Silnik Honda Civic na Jesienny Rally Sprint 2013

5. Audi A4

Audi A4 na Jesienny Rally Sprint 2013

Zdjęcie: naLeśnik

Tutaj ja. Była szansa aby wykręcić historyczny wynik ever na suchym, wyprzedzić powyższą Hondę i zajechać ze względnie niewielką stratą do pozostałych zawodników ale jak sięgam pamięcią to tak chaotycznej swojej jazdy to nie pamiętam. Rozstrzał czasów jak zardzewiałego kałacha. Druga próba gorsza od pierwszej o 0,7 sek! czwarta od piątej to samo. Na wcześniejszych imprezach udawało mi się mieścić w 0,1-0,3 sek. i nawet powiedziałbym, że byłem jednym z równiej jeżdżących zawodników a teraz brak słów. Nie wiem. Opony. Bo na co innego można zwalić? :) tylko nie wiem co z nimi miało być nie tak.

Swoją droga opony na powyższym zdjęciu wyglądają na szeregowe drogówki do jazdy na grzyby a nie Super Sport co mają w swojej nazwie :) Ale dobre są, dają radę, lepszych mi nie potrzeba a z bliska już nie prezentują się tak tragicznie. Co do wkrętu to na szczęście powietrze nie uciekało i mogłem całą imprezą z nim przejechać. Nawet nie wiem kiedy przebiłem tę oponę bo nijak nie dało się tego odczuć (jak kamyk siedzi miedzy bieżnikiem to go słychać). Opona została naprawiona dopiero 4 dni po imprezie i cały czas ciśnienie było w normie. Oczywiście opona była przebita na wylot i po wykręceniu wkręta bardzo szybko uciekało powietrze.

Przebita opona Michelin Pilot Super Sport na Jesienny Rally Sprint 2013

Niżej moje przejazdy po jednym i drugim układzie próby. Jakoś specjalnie mi się nie podobają aby nie powiedzieć, że w ogóle mi się nie podobają bo trudno zliczyć przestrzały szybkiej linii jazdy (taka zielono-żółto-czerwona kreska na środku toru jaką często widać w PlayStation ;)

W 23 sek. przytrafił mi się mały poślizg i jest to mój największy "drift" :] w jaki udało mi się wpaść na zupełnie suchej nawierzchni.

I jeszcze zdjęcie ze skręconymi kołami co dodaje agresywności, dynamizmu i 10 KM...

Audi A4 quattro na Jesienny Rally Sprint 2013

naklejka tylko 5 KM ale dobre i to ;)

Naklejka Antymoto na Audi A4 na Jesienny Rally Sprint 2013

6. Honda Civic

Honda Civic srebrna na Jesienny Rally Sprint 2013

7. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo na Jesienny Rally Sprint 2013

8. Honda Civic

Honda Civic niebieska na Jesienny Rally Sprint 2013

9. Subaru Impreza WRX

Subaru Impreza WRX niebieska na Jesienny Rally Sprint 2013

Chyba też najlepszy wynik Tomka na suchej nawierzchni.

Opon Potenza RE070 która w ogóle nie chce uginać się.

Potenza RE70 na Subaru na Jesienny Rally Sprint 2013

Do koloru daję zdjęcie Imprezy GT która nie chadza utartymi ścieżkami a podąża własną drogą! chciała rozwalić system i wystartowała na oponach zimowych. Niestety plan nie powiódł się. Może w zimie na oponach letnich będzie lepiej :]

Subaru Impreza GT kombi niebieska na Jesienny Rally Sprint 2013

Subaru stajl ;) zawsze tak po cichu zazdrościłem Tomkowi tej jego niebieskiej kurtki :]

Kurtki Subaru na Jesienny Rally Sprint 2013

10. Subaru Impreza GT brak zdjęcia...

* * *

Niżej już niepełna lista, bez kolejności. GSMP-owa (wyścigi górskie) Honda Civic...

Honda Civic czarna na Jesienny Rally Sprint 2013

Audi 80 quattro...

Audi 80 quattro na Jesienny Rally Sprint 2013

po co wymieniać uszkodzony w zimie zderzak jak za rok znowu spadnie śnieg? :)

Urwany zderzak Audi 80 quattro na Jesienny Rally Sprint 2013

Skoda Fabia z rajdowymi kołpakami :)

Skoda Fabia na Jesienny Rally Sprint 2013

KIA Ceed pro_ceed?

KIA Ceed na Jesienny Rally Sprint 2013

Limitowana edycja Picanto KIA Lotos Race. Chyba tylko pakiet wizualny bo w środku normalnie, tylne hamulce bębnowe, felgi za to fajne...

KIA Picanto Lotos Race na Jesienny Rally Sprint 2013

Dla porównania KIA Picanto z toru w Poznaniu...

KIA Picanto Lotos Race oryginalna na Motor Show 2013

i wnętrze, choć nic nie widać...

Wnętrze KIA Picanto Lotos Race oryginalna na Motor Show 2013

i jeszcze edycja rajdowa :)

KIA Picanto rally na Jesienny Rally Sprint 2013

Trzy Subaru...

Subaru Impreza WRX srebrna na Jesienny Rally Sprint 2013

Subaru Impreza WRX ala STI na Jesienny Rally Sprint 2013

Subaru Impreza GT granatowa na Jesienny Rally Sprint 2013

Nissan 350Z...

Nissan 350z na Jesienny Rally Sprint 2013

Dwa konie mechaniczne w tradycyjnej formie :)

Konie tradycyjne na Jesienny Rally Sprint 2013

Pstryk, pstryk, pstryk...

Uczestnicy auta na Jesienny Rally Sprint 2013

Park maszyn :]

Auta na parkingu na Jesienny Rally Sprint 2013

Best-lap

Najlepsze czasy z ostatnich prób przeliczyłem na pełne okrążenie. Wszystkie te przeliczanki należy traktować z dużą rezerwą ale na moje oko z grubsza powinno się zgadzać.

Best-lap uczestników wg Jesienny Rally Sprint 2013

Z zestawienia można wyciągać ze 100 wniosków. Ja mam nadzieję, że jeszcze 0,5 sek. urwę do końca roku :)

Komentarze (8) skocz na koniec

Arek, 2013-10-31, 22:44
Gratulacje III miejsca!! Jak zwykle pokazałeś, że seryjnym autem można walczyć o najwyższe laury!! :) Ten wkręt to chyba jakiś sabotaż, może konkurencja chciała Cię wykluczyć z zawodów? :D
Ale się przechyla to Twoje auto na tym zdjęciu. Może czas by pomyśleć na Bilsteinem i Eibachem jak kolega Blogo? :P
, 2013-11-01, 01:51
Dziękuję! sabotaż byłby gdyby ktoś mi tego wkręta wykręcił :) w wulkanizacji tylko trochę go odkręcono i zaczęło syczeć jak z wentyla... sporo szczęścia miałem, że podczas imprezy i sporego wyginania się opony powietrze w ogóle nie uciekało.

Ale seryjne zawieszenie jest bardzo dobre... tylko auto się przechyla ;) Znając Blogo to prędzej wyciągnie rozpórkę spod łóżka i ją zamontuje niż wymieni cały zawias :)
c5tourer, 2013-11-02, 16:32
Gratuluję wyniku. Aaa, no i longest driftu ewer. :D
A co do tej Fabii- jaki to ma silnik?
, 2013-11-02, 18:53
Dzięki! :) co do Fabii to pewnie taki jak każda inna w szkołach nauki jazdy... jakiś potwór 1,2 czy coś koło tego :)
Q-Junior, 2013-11-02, 20:40
Gdybym wiedział, że jeździmy na czas to wziąłbym letnie opony...
Krzycho, 2013-11-03, 10:35
Czym z zewnątrz różnią się od siebie WRX od STI? Spojler taki sam, zderzaki chyba też, moze w STI mają czerwony napis STI, a tak to różnic nie widzę :(
PWEN, 2013-11-03, 11:05
Q-Junior - skąd Ci przyszło do głowy że będziemy jeździć na czas :-)
, 2013-11-03, 18:43
Nie wiem czym się rożni STI od WRX... Pewnie wszystkim co istotne w aucie... WRX ma zwykle do 250 koni a STI od 250 :)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *