Jesienny Rally Sprint na torze w Lublinie 2013
2013-11-02|Na torze|Komentarze: 8
Zgodnie z moimi precyzyjnymi wyliczeniami ;) i przy sprzyjających okolicznościach udało mi się zajechać na 5. miejscu w generalce na suchym i ciepłym rally sprincie. Od teraz jest już mi wszystko jedno czy sucho, czy mokro, czy drogówki, czy semi-slicki czy cokolwiek... każde warunki są dobre. Nawet przestałem być hejterem Civiców i innych lekkich, małych, zwrotnych aut.
Z przeliczanek wyszło mi, że na pełnej pętli mam tempo aby załapać się nawet na Top5. Sprzyjające okoliczności to właśnie przebieg próby po pełnej pętli toru, bez ciasnych zakrętów, pachołków, nawrotów, zawijasów i innych dziwolągów na których lekkie, małe, zwrotne auta biją na głowę ciężkie i duże krowy z klasy 4. Na dodatek w ostatnie dwa weekendy wkręcałem best-lapy na suchej nawierzchni i przez to byłem na bieżąco ze wszystkimi tarkami ;) Druga sprawa to w miarę niska frekwencja i tym razem też brakowało kilku zawodników którzy regularnie jeździli rok temu ale teraz już rzadko się pojawiają... wtedy zamiast Top5 raczej byłoby Top10. To i tak bardzo dobrze.
Dobrze mi poszło i ciesze się właśnie z tego co napisałem we wstępie. Oczywiście dalej im bardziej sucho, ciepło, kręto i inni mają typowe semi-slicki tym gorzej dla mnie ale nie jest tak, że w ogóle nie ma sensu stawać na starcie. Po chuchu mogę liczyć na podium w klasie. Dzień wcześniej byłem na suchym i krętym treningu na nowopowstałym torze w Jastrzębiu i też dawałem radę więc to nie przypadek :]
W klasie 4 zająłem 3. miejsce i dostałem medal :)
Medal brązowy bo wyprzedziły mnie te dwa Subaru. Po lewej WRX, po prawej STI...
Winę za moją porażkę miałem tradycyjnie zwalić na opony ale zdjęcia mi nie wyszły i zrzucam na wydech ;) Oba powyższe Subaru mają takie oto rynny. W sumie to podoba mi się, fajnie to wygląda, jest moc!
W zasadzie to wszystko fajnie wygląda w autach które później obronią się na torze. Jak nie obronią się to jednak krzywo patrzy się na wszystkie tuningowe wynalazki.
PS. pozostaję nadal hejterem Subaru!
Wyniki
Pierwsze trzy próby miały jeden układ trasy, kolejne trzy inny.
1. Subaru Impreza STI
Zwycięska Impreza STI. Że niby opony już zużyte i nie ma na czym jeździć? już nawet uwierzyłem, że zawodnik przyjedzie na jakichś posezonowych drutach ale jednak zorganizował sobie dobry komplet. Aaaaa... niech ma :]
2. Opel Astra
Zawodnik w owej Astrze zaliczając spina pomógł w łatwiejszym wygrywaniu powyższej Imprezie STI ale wg moich precyzyjnych jak zawsze wyliczeń STI i tak by wygrało. Astra po trzech pierwszych próbach minimalnie prowadziła ale kolejne trzy były już bardziej na rękę cięższym autom z klasy 4.
3. Subaru Impreza WRX
Po pierwszej próbie miałem nadzieje, że uda mi się powalczyć z owym WRX-em ale po drugiej próbie nadzieja umarła. No, niestety nie. Chociaż na ostatnich trzech próbach miałem łączną stratę jedynie 0,4 sek. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że pod koniec imprezy owy WRX miał już wyrobioną przewagę na swoje 3. miejsce w generalce a ja dalej sprężałem się jak mogłem.
4. Honda Civic
Tak chciałem tę Hondę wyprzedzić na suchej nawierzchni ale też nic z tego nie wyszło. Niewielką stratę zawdzięczam tylko temu, że zawodnik miał podczas jednej próby czasochłonny wjazd "na zielone".
Pod maską kolorowo :)
5. Audi A4
Zdjęcie: naLeśnik
Tutaj ja. Była szansa aby wykręcić historyczny wynik ever na suchym, wyprzedzić powyższą Hondę i zajechać ze względnie niewielką stratą do pozostałych zawodników ale jak sięgam pamięcią to tak chaotycznej swojej jazdy to nie pamiętam. Rozstrzał czasów jak zardzewiałego kałacha. Druga próba gorsza od pierwszej o 0,7 sek! czwarta od piątej to samo. Na wcześniejszych imprezach udawało mi się mieścić w 0,1-0,3 sek. i nawet powiedziałbym, że byłem jednym z równiej jeżdżących zawodników a teraz brak słów. Nie wiem. Opony. Bo na co innego można zwalić? :) tylko nie wiem co z nimi miało być nie tak.
Swoją droga opony na powyższym zdjęciu wyglądają na szeregowe drogówki do jazdy na grzyby a nie Super Sport co mają w swojej nazwie :) Ale dobre są, dają radę, lepszych mi nie potrzeba a z bliska już nie prezentują się tak tragicznie. Co do wkrętu to na szczęście powietrze nie uciekało i mogłem całą imprezą z nim przejechać. Nawet nie wiem kiedy przebiłem tę oponę bo nijak nie dało się tego odczuć (jak kamyk siedzi miedzy bieżnikiem to go słychać). Opona została naprawiona dopiero 4 dni po imprezie i cały czas ciśnienie było w normie. Oczywiście opona była przebita na wylot i po wykręceniu wkręta bardzo szybko uciekało powietrze.
Niżej moje przejazdy po jednym i drugim układzie próby. Jakoś specjalnie mi się nie podobają aby nie powiedzieć, że w ogóle mi się nie podobają bo trudno zliczyć przestrzały szybkiej linii jazdy (taka zielono-żółto-czerwona kreska na środku toru jaką często widać w PlayStation ;)
W 23 sek. przytrafił mi się mały poślizg i jest to mój największy "drift" :] w jaki udało mi się wpaść na zupełnie suchej nawierzchni.
I jeszcze zdjęcie ze skręconymi kołami co dodaje agresywności, dynamizmu i 10 KM...
naklejka tylko 5 KM ale dobre i to ;)
6. Honda Civic
7. Mitsubishi Lancer Evo
8. Honda Civic
9. Subaru Impreza WRX
Chyba też najlepszy wynik Tomka na suchej nawierzchni.
Opon Potenza RE070 która w ogóle nie chce uginać się.
Do koloru daję zdjęcie Imprezy GT która nie chadza utartymi ścieżkami a podąża własną drogą! chciała rozwalić system i wystartowała na oponach zimowych. Niestety plan nie powiódł się. Może w zimie na oponach letnich będzie lepiej :]
Subaru stajl ;) zawsze tak po cichu zazdrościłem Tomkowi tej jego niebieskiej kurtki :]
10. Subaru Impreza GT brak zdjęcia...
* * *
Niżej już niepełna lista, bez kolejności. GSMP-owa (wyścigi górskie) Honda Civic...
Audi 80 quattro...
po co wymieniać uszkodzony w zimie zderzak jak za rok znowu spadnie śnieg? :)
Skoda Fabia z rajdowymi kołpakami :)
KIA Ceed pro_ceed?
Limitowana edycja Picanto KIA Lotos Race. Chyba tylko pakiet wizualny bo w środku normalnie, tylne hamulce bębnowe, felgi za to fajne...
Dla porównania KIA Picanto z toru w Poznaniu...
i wnętrze, choć nic nie widać...
i jeszcze edycja rajdowa :)
Trzy Subaru...
Nissan 350Z...
Dwa konie mechaniczne w tradycyjnej formie :)
Pstryk, pstryk, pstryk...
Park maszyn :]
Best-lap
Najlepsze czasy z ostatnich prób przeliczyłem na pełne okrążenie. Wszystkie te przeliczanki należy traktować z dużą rezerwą ale na moje oko z grubsza powinno się zgadzać.
Z zestawienia można wyciągać ze 100 wniosków. Ja mam nadzieję, że jeszcze 0,5 sek. urwę do końca roku :)
Czytaj także
Komentarze (8) skocz na koniec
Ale się przechyla to Twoje auto na tym zdjęciu. Może czas by pomyśleć na Bilsteinem i Eibachem jak kolega Blogo? :P
Ale seryjne zawieszenie jest bardzo dobre... tylko auto się przechyla ;) Znając Blogo to prędzej wyciągnie rozpórkę spod łóżka i ją zamontuje niż wymieni cały zawias :)
A co do tej Fabii- jaki to ma silnik?