Moto Session & Moto Event East 2014 w Lublinie
2014-05-13|Wydarzenia|Komentarze: 27
Czyli coroczne targi motoryzacyjne w Lublinie. W hali Moto Session były plastiki, super auta i VW GTI Cup, w hali Moto Event East były klasyki, na zewnątrz odbywały się akrobacje na motocyklach.
Pierwszy z brzegu był Lexus IS 300h czyli podwójna moc hybrydy, wersja F Sport...
Pytanie tylko gdzie jest ten sport? gdzie ta moc? co prawda silnik 2.5 litra ma te 223 KM tylko osiągów jakby brak... 8,4 sek. do setki? Zaraz ktoś powie, że w tym aucie nie o to chodzi, że to hybryda i mało pali ale i tak nic nie jest w stanie usprawiedliwić tego, że najzwyklejsza akwizytorska Skoda Octavia z silnikiem 1.4 TSI o mocy 140 KM będzie tak samo szybka jak ten Lexus z 223 KM. Albo 2.0 TDI ze 150 KM. Cena wersji ekspozycyjnej to prawie 240 tys. zł.
Ale jest jedno światełko w tunelu, w tunelu do chłodzenia hamulców. Jedna dziura to atrapa, druga dziura to pełen przelot do koła.
I wylot skierowany na hamulce. Coś takiego jest też w większości BMW jakie mijam na ulicy, starych i nowych, musi byś skuteczne skoro cały czas to montują.
U siebie od lat rozpracowuję hamulce i chyba w końcu wezmę się za nie. Generalnie jest czarna rozpacz bo po zdjęciu lewej osłony mam taki widok, koło będzie gdzieś na czwartym planie. Słabe to, że Audi nie robi takich dodatków, skoro w BMW pomaga to w Audi by nie zaszkodziło.
Ostatnio przyglądałem się małym autkom do kręcenia się po mieście. Miały mieć wszystkie drzwi i silnik bez turbo czyli okolice 1.2 16V. Oglądałem większość modeli i najlepiej wygląda Renault Clio. Tak naprawdę to tylko to Clio wygląda. Ma za to najsłabszy silnik bo jedynie 75 KM. A najlepszy silnik ma Suzuki Swift bo 94 KM ale jadąc nim niewiele tej mocy czuć i komputer pokazał spalanie 9 litrów. Wszystkie te silniki i tak są takie same i słabiutkie więc nie wiem czy nie lepiej wybrać po prosto to co najładniej wykonane?
Jak widzę coś takiego to sobie myślę, że najpierw projektant wymyślił te kształty aby pasowały do dizajnu z nutą zachodniego wiatru goniącego spienione fale a później inżynier musiał coś w nie wsadzić aby nie trzeba było montować zaślepki. Po lewej obrotomierz, na środku cyfrowy prędkościomierz bo nowocześnie a co z prawej? tyle miejsca? niech będzie poziom paliwa, taki wielki jak obrotomierz! W sumie lepsze to niż zegarek wskazówkowy bo i takie pomywały się zdarzały. Panel klimatyzacji jest asymetryczny to mogli i ten licznik też tak zrobić.
Jeździłem też testowo Fordem Fiesta ale z 3-cylindrowym silnikiem turbo z chyba 105 KM który ma być odpowiednikiem wolnossącego 1.6. Gdyby nie zwracać uwagę jak ten silnik pracuje, jak męczy się w czasie jazdy, jakie dźwięki wydaje to w sumie wszystko byłoby w porządku. Turbo dmucha, czuć, że zbiera się, można zaoszczędzić na wymianie jednej świecy :) Chyba silniki R3 z turbo najlepiej będą się spisywać w Warszawie, Krakowie czy innym Poznaniu gdzie w korkach więcej stoi się niż jedzie więc nie będzie potrzeby rozkręcania tego silnika.
Lubelska premiera nowego Nissana Juke.
Nie podoba mi się w środku, i gdzie podłokietnik?
Mitsubishi Lancer Evo znane mi z toru w Lublinie...
Subaru Impreza też...
Jet Clean Tronic Liqui Moly do czyszczenia wtrysków w dieslu i benzynie też. U nas chyba takie profilaktyczne czyszczenie nie sprawdzi się bo każdy przecież prawidłowo dba o swój silnik, tankuje na zaufanych stacjach i wymienia filtr paliwa o czasie a przede wszystkim świadomie wybrał silnik taki co nie nagaruje się i nie brudzi jak te nowe 2.0 TDI czy 1.4 TSI które sypią się przed pierwszą wymianą oleju więc decydując się na czyszczenie musiałby sam przed sobą przyznać, że ma jednak złe wtryski. Jeszcze szwagier by powiedział, że on zrobił 300 tys. km swoim autem bez żadnego czyszczenia więc nie dałoby się obronić zasadności tej operacji przy świątecznym stole.
Nie znam się ale takie widoczne filtry kojarzą mi się z tymi magicznymi od wody sprzedawanymi za grube tysiące na prezentacjach dla emerytów. Czyli silnik będzie pracował tak samo, różnica nie będzie odczuwalna no ale panie, sam pan widział jak tutaj czysty płyn w brudny zamienił się, paczaj pan na ten filtr, taki brzydki teraz, to wszystko było w pana silniku, jeszcze 500 km i wtryski byłyby do wyrzucenia, najdalej za 1000 km. Podśmiechujki, podśmiechujki ale z tym mi się to kojarzy ;) nie znam się.
Były dwa auta dla audiofilia. Ciekawe czy jakby przestał grać jeden z tych głośników to owy audiofil zorientowałby się, że coś nie gra ;)
Była też policja. Mogli wstawić nieoznakowany radiowóz czy oznakowaną Alfę Romeo aby można było sobie na spokojnie obejrzeć te auta a nie w nerwowej atmosferze jak to zwykle bywa. Dalej nie wiem czy policja jest w stanie w ruchu mierzyć prędkość do tyłu czy tylko nagrywany jest tam obraz. Są w stanie zmierzyć prędkość jadąc z przeciwnej strony bo sam taki mandat dostałem.
Kolejna przymiarka do Peugeota 308. Dobra, fotel trochę w górę, kierownica trochę w dół i widać, kierownica nie przysłania zegarów. Tak naprawdę to gdybym musiał jeździć tą 308-ką to jeździłbym z zasłaniającymi zegarami i bym nie marudził. Wcale tak często nie patrzy się na te zegary, mogą być zasłonięte :]
No, dobre to nie jest, na dole materiału jest o VW Golfie GTI w wersji VW Castrol Cup i ten pomimo stu modyfikacji ma cały czas seryjną kierownicę w seryjnym położeniu. Dam sobie przebić oponę, że jak zrobią wersję 308 do jakiegoś Renault Mobil1 Cup to będzie ona miała wymienioną kierownicę na sportową. I tak ustawioną, że będzie na dodatek zasłaniać zegary.
Tak na marginesie to naprawdę dobre auto, na moje oko jeździ, skręca najlepiej ze wszystkich kompaktów, jeździłem czterema.
Ładne ma wnętrze, dobrze jest w środku zrobiony.
Na żywo kierownica w Oplu Cascada wygląda na jajowatą ale to chyba złudzenia ze względu na wydłużony klakson.
Ople jest mistrzem klawiatury, tyle przycisków nie znajdziecie w żadnym innym aucie!
I jeszcze ten obrotomierz ze skalą x100. Czy naprawdę silnik Opla kręci się do sześćdziesięciu pięciu setek obrotów?
Nie lubię kabrioletów bo muszą być ciężkie, grube, wzmacniane aby zachować sztywność po usunięciu im dachu. W Ferrari czy innym takim aucie to nie ma większego znaczenia ale takie Opel Cascada będzie jeszcze gorszy niż był z dachem. Choć same grube drzwi fajnie wyglądają.
Opel Adam zrobiony jest w takim samym stylu jak nowe Clio tylko segment o jedną literkę niższy. Astra już wygląda zwyczajnie, tj. z klawiaturą na panelu.
Adam jak przystało na prawdziwego faceta ma normalny obrotomierz, skalowany w tysiącach obrotów.
VW Scirocco...
Dekielki całe :)
* * *
Na każdych targach motoryzacyjnych są supercary więc były...
Czerwone Ferrari California ...
"Zwykłe" Porsche (997 Turbo S, najszybsze auto na targach) średnio pasowało do towarzystwa ale niech będzie...
Zbliżając się do tego Ferrari byłem przekonany, że idę do Maserati GranTurismo a tu zonk, Ferrari California, takie samo jak to pierwsze czerwone, choć z dopiskiem 30 w nazwie czyli nowsza wersja o 30 kg lżejsza i 30 KM mocniejsza...
Silnik innego Ferrari, 599 GTB Fiorano, wszystkie 12! cylindrów wciśnięte pod szybę, żaden nie wystaje przed przednią oś. BMW tak się chełpi swoim położeniem silnika a przy V8 dwa cylindry wystają przed oś, zupełnie jak w Audi ;] Pomijam już fakt, że jedyne prawidłowe i słuszne położenie silnika to centralne czyli za plecami, wszystko inne to prowizorka i rozwiązywanie problemów stworzonych przez siebie.
Lotus Esprit S3, auto Bonda...
Osiągi takie same jak w A4 z 2.0 TFSI. Z jednej strony można powiedzieć, że motoryzacja stoi w miejscu bo od 30 lat nie wiele się zmieniło w silnikach spalinowych a z drugiej strony poszło do przodu bo dzisiaj mogę sobie jeździć na co dzień autem o osiągach fury Bonda ;)
* * *
Atrakcją imprezy był VW Golf GTI w wersji z serii wyścigowej VW Castrol Cup. Auto Kuby Litwina.
Raz czy dwa już mijałem się z tym GTI ale dokładniej mu się przyjrzałem dopiero teraz, nawet wlazłem do środka. Tak generalnie to myślałem, że bardziej przypominać będzie cywilną wersję, coś jak rajdowa grupa N a tu jednak niewiele z serii zostało. Chyba wszystko co ma większe znaczenie zostało wymienione albo zmodyfikowane i z drogowej wersji został zderzak, kierownica choć też i silnik jako taki.
Silnik ponoć jest mechanicznie seryjny, ma seryjną pokrywę ;) seryjne turbo, różne tam pompy ale dołożono już chłodnice, wydech z przelotem, itd.
Silnik ma zmienione oprogramowanie i dzięki czemu z seryjnych 235 KM podniesionych do 260 KM dochodzi jeszcze 50 KM aktywowane na kilkanaście sekund po wciśnięciu przycisku na kierownicy (system Push to Pass).
Pytałem się o takie bajer bo bardzo przydałby mi się na SuperOES gdzie jest dużo pałowania, jazdy z gazem w podłodze ale jedna z większych warszawskich firm mówi, że się nie da. Dużo kombinowania, lepiej sobie raz podnieść moc i mieć spokój.
W ciągu wyścigu można wcisnąć przycisk tylko kilkanaście razy (nie pamiętam ile konkretnie) a ilość pozostałych "powerów" do wykorzystania jest jawna i widoczna z zewnątrz.
Zawieszenie i generalnie "wszystko" co z nim związane jest wymienione. Zespoły nie mogą samodzielnie ustawiać sobie zawieszenia, wszyscy maja takie same. Zespół modyfikować może jedynie ciśnienie powietrza w oponach.
Rozstaw kół jest szerszy więc dołożone są błotniki.
Opony to pełne slicki Hankook (Made in Korea).
Opony i felgi mają takie same wymiary jak moje slicki Michelin.
Maska jest wymieniona na lekką z dziurami.
Przedni zderzak jest seryjny (widać zaklejone spryskiwacze ksenonów) ale jak już wspomniałem, nadkola są zmienione aby zakrywały poszerzony rozstaw kół.
Hamulce AP Racing z tarczą o średnicy 362 mm.
Seryjna pozostała kierownica, fotel jest wymieniony na sportowy.
* * *
W drugiej hali były klasyki i podobne, część imprezy pt. Moto Event East.
Nie to, że teraz krytykuję a przeciwnie, pozytywizuję ;) parkingowe spotkania pod szyldem Lubelskich Klasyków Nocą gdzie po rozkręceniu się sezonu będzie można zobaczyć więcej niż było podczas tych targów.
Pomarańczowy Challenger, często spotykany na ulicach Lublina, czy jest ich więcej?
Silnik VR6 choć podpisany jako V6.
Moje 2.0 TFSI to downsizing z wolnossącego 3.2 V6 (które w Audi A4 było typowym V6, też montowanym wzdłużnie). Teraz już go nie sprzedają ale 3 lata temu był jeszcze dostępny równolegle z 2.0 turbo. Osiągi miał niemal identyczne (szybszy o 0,1 sek. do setki), kosztował 50 tys. zł więcej, palił więcej więc raczej nikt go nie kupował w naszym kraju. Ciekawe czy sprzedawano rocznie z 5 sztuk czy w ogóle nic? Ja na ulicy ani razy nie widziałem Audi A4 3.2 V6 za wyjątkiem tych importowanych z USA bo ich jest sporo.
A tutaj siedzi w VW Corrado.
Fajne są stare BMW, taka 6-tka podoba mi się najbardziej.
Z Audi to podobają mi się tylko najnowsze modele i oczywiście mój. Każda nowsza generacja automatycznie spycha na śmietnik starszą, oczywiście za wyjątkiem mojego modelu ;)
Szczerze mówiąc nie rozumiem o co chodzi z tymi felgami w tym zglebionym Passacie, razi mnie to bardzo. Wcześniej chyba były z logo BMW, teraz z Mercedesa, niechby już były z Audi bo tam średnica piasty jest taka sama więc dekielek VW będzie pasował. Hamulce z od Porsche można sobie wstawić do Golfa, taki tuning ale błyszczące felgi z logo innej marki? w aucie które ma wyglądać? no, nie rozumiem.
Pussylonez... ;)
Za wiele nie naoglądałem się w w hali Moto Event East, nie to, że nie było aut bo były ale pewnie więcej będzie na najbliższym spotkaniu LKN.
Na zewnątrz odbyły się akrobacje na motocyklach.
Przez weekend woziłem się Megane z przyciskiem start-stop która działał gdy wciśnie się sprzęgło. A ja cały czas dusiłem w hamulec. Trochę techniki i człowiek się gubi.
* * *
Koniec.
Czytaj także
Komentarze (27) skocz na koniec
opisują to jako V6, bo to prawie jak V8. hameryka i *wogle*. a VR6? a co to takiego? ot marketing i tyle.
Ten tutaj to faktycznie VR6, wszystkie świecie prawie w linii ;)
dziękuję, już dopisuję co trzeba :)
LOL. Panowie, co Wy wypisujecie :D
Przecież Audi ma widlaste szóstki i ósemki. Normalne, z kątem rozwarcia cylindrów 90 stopni. W VR jest 15 stopni. Takie motory trafiały tam, gdzie jest Haldex.
W układzie VR chodzi przede wszystkim o blok, głowicę i rozrząd - wszystko jest jak w rzędowej szóstce, ale cylindry zachodzą na siebie.
http://www.eurospecsport.com/products/engines/images/021-100-033-T.jpg - gdyby ktoś nie wiedział, czym jest VR6.
Te świece to te przewody/cewki co widać, że prawie w rządku :)
*LOL. Panowie, co Wy wypisujecie :D*
kto i w którym miejscu napisał coś nie tak?
nikt nie napisał, że Audi nie ma V6 / V8.
powodem dla V6 jest układ wydechowy :P
dla R6 oczywiście długość.
Nie jeździłem jeszcze tym autem, zostałem na koniec bo najsłabszy silnik ale i sprawa rozeszła się po kościach. Z drugiej strony parę miesięcy temu za takie same pieniądze (tj. ok. 50 tys. zł) towarzyszyłem zakupowi Megane z 1.6 benzyną bez turbo i sam już nie wiem co lepiej wybrać.
nie rozumiem też tej mody na plastiki o wysokim połysku. rysuje się to, a do tego nie można tego od tak umyć, tylko trzeba polerować, bo zacieki i przyschnięcia wyglądają paskudnie. a jak już wypolerowane, to każdy odcisk palca i pyłek kurzu na tym widać.
zerkac mi tutaj np.
http://i.pinger.pl/pgr240/700c224700149d79535f5cbe/vw_up_5_door__8.jpg