Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart na Torze w Lublinie 2013
2013-11-14|Na torze|Komentarze: 12
W kameralnym gronie 10 uczestników podczas "niepodległościowego" Rally Sprintu by Driveart na torze w Lublinie zająłem 2 miejsce w generalce i 1 miejsce w klasie. Fajna impreza, fajny układ trasy.
W zajęciu wysokiego miejsca "pomógł" mi czasochłonny błąd Artura (STI) podczas wykonywania "beczki". Tak to byłby jeden stopień niżej w obu klasyfikacjach bo na każdej z pozostałych prób był szybszy ode mnie.
Na początek relacji efektowne nawroty Subaru...
PS. Autorem tych ładniejszych zdjęć jest naLeśnik... i tutaj jest cała jego galeria: RallySprint Driveart 11-11-2013...
Układ trasy
Układ trzech pierwszych prób był taki jak na poniższym nagraniu...
czyli były szykany, dwie całkiem szybkie, kilka ciasnych zakrętów...
dwa nawroty...
jedna mała hooooooopka... ;)
a w dwóch ostatnich próbach jeszcze była beczka (czyli obrót 360 stopni).
Beczka
Z poniższego nagrania wyciągnąłem czasy wjazdu i wyjazdu w kadr czyli "kompletniej beczki", dohamowanie, nawrót i odjazd...
Czasy...
Porównanie czterech najszybszych przejazdów...
Z powyższego wynika to co wiadomo było "od zawsze", tj. sporo tracę na takiej beczce, do najszybszych nawet sekundę. Z drugiej strony ciężko mi stracić więcej bo trudno jest popełnić jakiś błąd zawracając w taki sposób jak ja to robię. Dalej, zaciągając ręczny trzeba dobrze to zrobić aby nie stracić względem zwykłego objechania beczki.
Wyniki
Puchary, ordery i wieńce...
1. Honda Civic
Zwycięski Civic na oponach Profil. Opony te, obok MaxSport to takie budżetowe slicki z nacięciami z homologacją drogową. Ten typ opon ma tyle samo zwolenników co przeciwników ale widziałem je chyba na wszystkich typach aut, od Cinquecento po Evo. Po nacięciu mają stać się oponami na deszcz. Ciężko mi w to uwierzyć ale ponoć bardzo dobrymi na deszcz.
2. Audi A4
Tutaj ja. Szybciej już się nie dało a w zasadzie to myślałem, że w ferworze odrabiania strat z nawrotów w końcu przydzwonię w jakiś stos opon ale na szczęście obyło się bez strat. Na oponach letnich pojechałem wolniej niż poniższe STI na zimówkach ;( Porównanie naszych przejazdów jest na samym dole. Wyżej jestem tylko dlatego, że STI popełniło jeden błąd przy "beczce".
3. Subaru Impreza STI
STI jechało na zimówkach i nie był to najlepszy wybór na suchą nawierzchnię przy 10 stopniach.
Fajne są takie dodatkowe wskaźniki. Gdybym też sobie takie zainstalował to jestem pewien, że nikt nie miałby już żadnych wątpliwości co do moje jazdy względem jazdy samego auta. Od razu byłoby widać, że jestem zawodowcem, mam zegary, znam się na rzeczy ;] Piszę to jak najbardziej poważnie, nie podśmiechuję się z STI. Czytaj: Amator vs. zawodowiec*...
To, że STI było szybsze na zimówkach to jeszcze przeboleję ale to, że było szybsze z subwooferem w bagażniku to już nie zdzierżę. No, załamka...
4. Subaru Impreza WRX
Tomek wyprzedził mnie na pierwszej próbie czym zmotywował mnie do szybszej jazdy :]
Z cyklu Poznajemy Świat Subaru ze Spalaczem... Impreza z takimi światłami nazywa się Hawk czyli Jaszczomb. Typowa konwersacja wygląda tak:
- bla, bla, bla...
- a ja mam imprezę, dwa i pół, hołka...
- Hołowczyca?
- takie światła baranie...
5. Subaru Impreza WRX
4. miejsce w klasie! to prawie jak 3. tylko jedno niżej ;)
6. Honda Civic
Tutaj nie wiem co napisać.
7. BMW
Najszybsze RWD na torze! ;)
8. Subaru Impreza WRX
Pytanie do specjalistów, po czym poznać, że to nie jest STI tylko "zwykły" WRX? chyba już kiedyś o to pytałem się...
9. Fiat Cinquecento
Zwycięzca klasy 1! ;)
10. Suzuki Swift
Jest Top10! ;]
* * *
Na koniec zdjęcie całej klasy...
i takie...
Impreza STI vs. A4 quattro
Porównanie przejazdów Imprezy STI na oponach zimowych z A4 quattro na oponach letnich.
Na samym ruszaniu oraz "pałowaniu na prostej" stracę niemal 1 sek! nie ma innej opcji niż też zacząć strzelać ze sprzęgła. Kolejne dwa nawroty i kolejna strata, w sumie od ruszenia do wyjazdu z "nawrotowej sekcji" miałem 1,64 sek. straty ale od tego momentu zacząłem zacząłem już nadrabiać zaległości i ostatecznie udało mi się dojechać z minimalną stratą.
Jak wyglądałaby moja rywalizacja z Imprezą STI gdyby była ona na właściwych, semi-slickowych oponach? i przejeżdżała nawroty bez "driftu"? ponad 2 sek. straty po "sekcji nawrotowej"? na właściwej nitce toru straciłbym dodatkową sekundę? do tego po sekundzie na każdą beczkę z 4. i 5. przejazdu i to wszystko w sumie daje... 18 sek. przewagi po wszystkich przejazdach. Myślę, że są to w miarę prawidłowe wyliczenia.
Czytaj także
Komentarze (12) skocz na koniec
160KM? czy więcej miał?
Ale to nie konie jechały to driver jakich mało :D
https://www.youtube.com/watch?v=soJ_dx0vf50
wg kolejności aut na nagraniu:
Civic (Patryk) - 5,12
Swift - 6,92
Civic (Rafał) - 7,00
WRX (Plejadek) - 6,08
WRX (PWEN) - 5,56
STI - 6,78 - wjazd na trawę!
WRX jak STI - 6,44
BMW - 6,28
Audi - 6,04
Fiat CC - 6,40
Civic (Patryk) - 5,40
wg czasu:
Civic (Patryk) - 5,12
Civic (Patryk) #2 - 5,40
WRX (PWEN) - 5,56
Audi - 6,04
WRX (Plejadek) - 6,08
BMW - 6,28
Fiat CC - 6,40
WRX jak STI - 6,44
Swift - 6,92
Civic (Rafał) - 7,00
to taka wstępna analiza, jak mi naLeśnik prześle pełne nagranie to wyciągnę więcej czasów i bardziej dokładnych no ale już coś widać..
@Plejadek, czekam na ten program z PlayStation 4 bo ciągle na kilkuletniej *trójce* jadę ;)
@Krzycho, tak jak na nagraniu, czyli zwykle zawracanie... na szczęście zwykle jest sporo miejsca i da się nawrócić *na raz* ;)
student mój cif ma silnik b18c6 i shamowane 201km
mam nadzieję, że będę miał kiedyś okazję zobaczyć tego civicka w akcji ;)
Ale przy moim tapczanowym zawiasie i tak ciężko z trakcja na wewnętrznym kole.
student zapraszam w niedziele na tor lbn :)