Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart na Torze w Lublinie 2013

Subaru STI nawrót z flagą na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

W kameralnym gronie 10 uczestników podczas "niepodległościowego" Rally Sprintu by Driveart na torze w Lublinie zająłem 2 miejsce w generalce i 1 miejsce w klasie. Fajna impreza, fajny układ trasy.

W zajęciu wysokiego miejsca "pomógł" mi czasochłonny błąd Artura (STI) podczas wykonywania "beczki". Tak to byłby jeden stopień niżej w obu klasyfikacjach bo na każdej z pozostałych prób był szybszy ode mnie.







Na początek relacji efektowne nawroty Subaru...

PS. Autorem tych ładniejszych zdjęć jest naLeśnik... i tutaj jest cała jego galeria: RallySprint Driveart 11-11-2013...

Subaru STI nawrót na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Układ trasy

Układ trzech pierwszych prób był taki jak na poniższym nagraniu...

czyli były szykany, dwie całkiem szybkie, kilka ciasnych zakrętów...

Audi A4 w zakręcie na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

dwa nawroty...

Audi A4 nawrót na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

jedna mała hooooooopka... ;)

Audi A4 hopka na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

a w dwóch ostatnich próbach jeszcze była beczka (czyli obrót 360 stopni).

Beczka

Z poniższego nagrania wyciągnąłem czasy wjazdu i wyjazdu w kadr czyli "kompletniej beczki", dohamowanie, nawrót i odjazd...

Czasy...

Czasy beczki na Rally Sprint by Driveart na Torze w Lublinie 2013

Porównanie czterech najszybszych przejazdów...

Z powyższego wynika to co wiadomo było "od zawsze", tj. sporo tracę na takiej beczce, do najszybszych nawet sekundę. Z drugiej strony ciężko mi stracić więcej bo trudno jest popełnić jakiś błąd zawracając w taki sposób jak ja to robię. Dalej, zaciągając ręczny trzeba dobrze to zrobić aby nie stracić względem zwykłego objechania beczki.

Wyniki

Wyniki Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Puchary, ordery i wieńce...

Puchary, ordery, medale na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

1. Honda Civic

Honda Civic czarna na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Zwycięski Civic na oponach Profil. Opony te, obok MaxSport to takie budżetowe slicki z nacięciami z homologacją drogową. Ten typ opon ma tyle samo zwolenników co przeciwników ale widziałem je chyba na wszystkich typach aut, od Cinquecento po Evo. Po nacięciu mają stać się oponami na deszcz. Ciężko mi w to uwierzyć ale ponoć bardzo dobrymi na deszcz.

Opony Profil z nacięciami na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

2. Audi A4

Audi A4 quattro Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Tutaj ja. Szybciej już się nie dało a w zasadzie to myślałem, że w ferworze odrabiania strat z nawrotów w końcu przydzwonię w jakiś stos opon ale na szczęście obyło się bez strat. Na oponach letnich pojechałem wolniej niż poniższe STI na zimówkach ;( Porównanie naszych przejazdów jest na samym dole. Wyżej jestem tylko dlatego, że STI popełniło jeden błąd przy "beczce".

Opony Michelin Audi A4 na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

3. Subaru Impreza STI

Subaru WRX STI srebrna na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

STI jechało na zimówkach i nie był to najlepszy wybór na suchą nawierzchnię przy 10 stopniach.

Opony zimowe Subaru STI na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Fajne są takie dodatkowe wskaźniki. Gdybym też sobie takie zainstalował to jestem pewien, że nikt nie miałby już żadnych wątpliwości co do moje jazdy względem jazdy samego auta. Od razu byłoby widać, że jestem zawodowcem, mam zegary, znam się na rzeczy ;] Piszę to jak najbardziej poważnie, nie podśmiechuję się z STI. Czytaj: Amator vs. zawodowiec*...

Wskaźniki w Subaru Impreza STI na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

To, że STI było szybsze na zimówkach to jeszcze przeboleję ale to, że było szybsze z subwooferem w bagażniku to już nie zdzierżę. No, załamka...

Subwoofer w Subaru Impreza STI na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

4. Subaru Impreza WRX

Subaru Impreza WRX Hawk na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Tomek wyprzedził mnie na pierwszej próbie czym zmotywował mnie do szybszej jazdy :]

Z cyklu Poznajemy Świat Subaru ze Spalaczem... Impreza z takimi światłami nazywa się Hawk czyli Jaszczomb. Typowa konwersacja wygląda tak:

- bla, bla, bla...
- a ja mam imprezę, dwa i pół, hołka...
- Hołowczyca?
- takie światła baranie...

5. Subaru Impreza WRX

Subaru Impreza WRX srebrna na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

4. miejsce w klasie! to prawie jak 3. tylko jedno niżej ;)

6. Honda Civic

Honda Civic zielona na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Tutaj nie wiem co napisać.

7. BMW

BMW na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Najszybsze RWD na torze! ;)

8. Subaru Impreza WRX

Subaru Impreza WRX jak STI na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Pytanie do specjalistów, po czym poznać, że to nie jest STI tylko "zwykły" WRX? chyba już kiedyś o to pytałem się...

9. Fiat Cinquecento

Fiat CC na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Zwycięzca klasy 1! ;)

10. Suzuki Swift

Suzuki Swift na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Jest Top10! ;]

* * *

Na koniec zdjęcie całej klasy...

Meta na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

i takie...

Subaru na starcie na Niepodległościowy Rally Sprint by Driveart 2013

Impreza STI vs. A4 quattro

Porównanie przejazdów Imprezy STI na oponach zimowych z A4 quattro na oponach letnich.

Na samym ruszaniu oraz "pałowaniu na prostej" stracę niemal 1 sek! nie ma innej opcji niż też zacząć strzelać ze sprzęgła. Kolejne dwa nawroty i kolejna strata, w sumie od ruszenia do wyjazdu z "nawrotowej sekcji" miałem 1,64 sek. straty ale od tego momentu zacząłem zacząłem już nadrabiać zaległości i ostatecznie udało mi się dojechać z minimalną stratą.

Jak wyglądałaby moja rywalizacja z Imprezą STI gdyby była ona na właściwych, semi-slickowych oponach? i przejeżdżała nawroty bez "driftu"? ponad 2 sek. straty po "sekcji nawrotowej"? na właściwej nitce toru straciłbym dodatkową sekundę? do tego po sekundzie na każdą beczkę z 4. i 5. przejazdu i to wszystko w sumie daje... 18 sek. przewagi po wszystkich przejazdach. Myślę, że są to w miarę prawidłowe wyliczenia.

Komentarze (12) skocz na koniec

student, 2013-11-12, 15:07
Hah! civic wszystkich zniszczył :)
160KM? czy więcej miał?
Krzycho, 2013-11-12, 16:19
Spalaczu, żeby zrobić nawrót wokół beczki/opony czy czegokolwiek, to musisz kulturalnie zwolnic i nawrócić, czy jakoś przerzucaniem masy próbujesz + hamulcem nożnym?
plejadek, 2013-11-12, 17:08
Spalaczowa technologia play station jeszcze nie opanowała techniki *robienia* beczki i nawrotów ale myślę, że to tylko kwestia czasu. Być może następny model A4 już to będzie potrafił :)
a-h, 2013-11-12, 17:10
Civic miał 200 KM :)
Ale to nie konie jechały to driver jakich mało :D
, 2013-11-12, 18:08
*beczka* na wczorajszym rally sprincie i czasy nawrotów...

https://www.youtube.com/watch?v=soJ_dx0vf50

wg kolejności aut na nagraniu:

Civic (Patryk) - 5,12
Swift - 6,92
Civic (Rafał) - 7,00
WRX (Plejadek) - 6,08
WRX (PWEN) - 5,56
STI - 6,78 - wjazd na trawę!
WRX jak STI - 6,44
BMW - 6,28
Audi - 6,04
Fiat CC - 6,40
Civic (Patryk) - 5,40

wg czasu:

Civic (Patryk) - 5,12
Civic (Patryk) #2 - 5,40
WRX (PWEN) - 5,56
Audi - 6,04
WRX (Plejadek) - 6,08
BMW - 6,28
Fiat CC - 6,40
WRX jak STI - 6,44
Swift - 6,92
Civic (Rafał) - 7,00

to taka wstępna analiza, jak mi naLeśnik prześle pełne nagranie to wyciągnę więcej czasów i bardziej dokładnych no ale już coś widać..

@Plejadek, czekam na ten program z PlayStation 4 bo ciągle na kilkuletniej *trójce* jadę ;)


@Krzycho, tak jak na nagraniu, czyli zwykle zawracanie... na szczęście zwykle jest sporo miejsca i da się nawrócić *na raz* ;)
student, 2013-11-12, 18:17
Czyli civic z silnikiem H22? czy jakiaś B-seria aż tak pok*rwiona :D
patrynioo, 2013-11-12, 21:13
Bardzo fajny sprint zorganizowali chłopaki z Driveartu. Nawroty, szykany wolne i szybkie. Tor lubelski wyglądał zupełnie inaczej. Po prostu takich prób potrzeba częściej.

student mój cif ma silnik b18c6 i shamowane 201km
radosuaf, 2013-11-13, 10:41
Śliczne te nawroty - dobry kierownik!
student, 2013-11-14, 21:29
@patrynioo, a szperę masz może w tym civie?
mam nadzieję, że będę miał kiedyś okazję zobaczyć tego civicka w akcji ;)
patrynioo, 2013-11-14, 22:45
Szpera standardowa trzeba się nauczyć z nią jeździć. :p
Ale przy moim tapczanowym zawiasie i tak ciężko z trakcja na wewnętrznym kole.
student zapraszam w niedziele na tor lbn :)
STI, 2013-11-15, 15:23
Imprezę WRX względnie łatwo wyłowić z tłumu. Chociażby tę wiśniową. Zamiast złotych zacisków Brembo (standard w WRX STI) ma polakierowane na czerwono 4-tłoczki z WRX.
, 2013-11-15, 15:56
No to wcale nie tak łatwo :) jeżeli 4-tłoczki to mało... ja mam 1 tłoczek, większe tarcze, większą mesę, itd... więc dla mnie wszystko co ma więcej niż jeden tłoczek to już tuning full wypas monster :)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *