Pierwszy zimowy Rally Sprint na Torze w Lublinie 2013
2013-12-10|Na torze|Komentarze: 14
Oficjalna nazwa imprezy to Barbórka Chełmska i jako pierwsza w tym sezonie odbyła się w śnieżno-zimowej scenerii. Zająłem 3. miejsce i na tym kończę swoją walkę o punkty.
Pozostaje jeszcze udział w Kryterium Asów ale słabo widzę moją jazda w sytuacji gdy dopuszczone zostały opony kolcowane. Jedyne co mi pozostało w tej sytuacji to liczyć na odwilż, a najlepiej jesienno-deszczową pogodę. Aktualne prognozy pogody są korzystne.
Wyniki Barbórki Chełmskiej 2013
Myślałem, że będzie większa frekwencja a już szczególnie aut z napędem 4x4. Niestety było słabo. Wszystkie dwie sztuki Audi zjawiły się na torze a Subaru? z kilkunastu ledwie garstka... śniegu nie lubią czy co?
Top3 takie samo jak w generalce generalek z całego sezonu czyli sprawiedliwości stało się zadość. Ja odpuszczam udział w ostatniej rundzie ale STI z Astrą dalej walczą o honorowe pierwsze miejsce. Honorowe bo kierownikowi Astry odjęto punkty ze skreślonej imprezy bez jego wpływu na tą sytuację i teraz kierownik STI aby "wygrać" musi uzyskać przewagę na tyle dużą aby zmieściły się w niej też te utracone punkty.
Pewnie nikt się nie obrazi jak napiszę, że średnio wyglądały te nasze jazdy po tym pierwszo-sezonowym śniegu i lodzie. Jak nie za wolno i wybitnie po emerycku to za szybko i na pobocze. Bardzo duży rozstrzał czasów, co chwile jakieś czasochłonne błędy. Trzeba rozruszać się trochę bo teraz będzie sporo kręcenia kierownicą.
1. Subaru Impreza STI
2. Opel Astra
3. Audi A4 quattro
Przejazd podczas ostatniej próby. Gdybym nie zawalił zjazdu z górki i lepiej przejechał zakręt w 1:22 to pewnie wygrałbym tę próbę. Gdybym... gdybym... gdyby... nie zawalił w każdym przejeździe jakiegoś zakrętu to pewne jest... przynajmniej to, że nie zajechałbym z ogromną 16 sek. stratą do STI.
Swoją walkę o zwycięstwo zakończyłem już na pierwszej próbie na której w jednym zakręcie (tym z 1:22) zamiast pojechać w prawo to pojechałem prosto i musiałem tam zawracać. Później rzuciłem się do odrabiania strat i średnio mi to wyszło. Jedną próbę udało mi się wygrać ale przy jednoczesnym błędzie STI. We wszystkich pozostałych przejazdach przytrafiały mi się jakieś mniej lub bardziej ciężkie błędy i po całej imprezie pozostał tylko niedosyt... bo dało się pojechać 100 razy lepiej. Pierwsze śniegowo-lodowe koty za płoty, teraz może być już tylko lepiej :)
4. Audi 80 quattro
5. Subaru Impreza WRX
6. Subaru Impreza WRX
7. Honda Civic
* * *
I jeszcze Clio znalazło się w aparacie...
12. Renault Clio
* * *
Przed imprezą pisałem:
Teraz, w sobotę po południu jest już więcej czarnego niż białego ale jest ślisko. Śnieg nie spadnie ale bardziej przyczepnie też już nie powinno być.
Brak sporego śniegu jest mi na rękę bo jadę na starych oponach zimowych, tylne zużyte już praktycznie "do cypelka", przednie mają jeszcze nadmiarowy milimetr. Bezwzględne bieżnik ma 4-5 mm.
Zrobiłem na nich całkiem niezły przebieg bo w sumie 3 zimy. Są to zwycięskie opony ;) jadąc na nich wygrałem Cykl Zimowych Rally Sprintów i tam w ogóle byłem z nich zadowolony. Swój "formalny" żywot zakończyły podczas rozgrzewkowego Tor Poznań Track Day podczas którego ścigałem M3...
Do opon nie dało się przyczepić, nawet wizualnie bardzo ładnie wyglądają więc kupiłem teraz dokładnie takie same. 225/55 R16 95 H z AO. AO to "homologacja Audi" ;) akurat takie się trafiły, cena taka sama jak bez AO. Nowe opony mają tylko 8,5 mm wysokości, myślałem, że będzie to przynajmniej 10 mm. Zatem opona nadaje się do wyrzucenia w połowie wysokości.
Czytaj także
Komentarze (14) skocz na koniec
chciałbym jutro pojechać w tym rajdzie ile by to kosztowało, do kogo się trzeba zwrócić i czy wogóle jest taka możliwość? chciałbym dodać że nigdy niebrałem udziału w tego typu imprezach. niejestem zrzeszony z żadnym automobilklubem etc. jestem zielony w temacie ale mam parcie przetestować skode pickup 1.3MPI
z góry dzięki
o 9.00 zaczyna się trening (płatny 30, 50 albo 100 zł - zależy na jak długo się chce jeździć) i najlepiej abyś sobie potrenował bo jest śnieg z lodem,
o 12.00 zaczynają się zapisy na rally sprint, 70 zł (dla członków klubu jest 50-60zł) i będzie to kilka okrążeń zapoznawczych oraz pewnie 5 okrążeń na czas...
na Twoim miejscu przyjechałbym przede wszystkim na trening, jak będzie Ci się dobrze trenowało to zostałbym jeszcze na rally sprint... trening to samodzielna jazda w kółko po torze, po określonej trasie (czołówki są wykluczone :)
A tak serio to po asfalcie nie będę opon czochrał raczej
Asfalt jest czarny ale z lodem i jutro ma być cały czas poniżej zera więc nawet jak się rozjeździ to i tak nie będzie suchy. Przyjedź, musi być dużo osób w klasie abym mógł zgarnąć komplet punktów :]
Citroen C5. Diesel. Automat.
Mam bardzo dużą ochotę schować rozsądek do kieszeni :)
oczywiście masz racje. Główne obiekcje mam jednak dotyczące zawieszenia hydropneumatycznego, które podejrzewam nie jest zbytnio przystosowane do takich przeciążeń jakie się robi na torze.
Fajny ten film jak gonisz M3 po jego obejrzeniu można powiedzieć tylko jedno quattro rządzi -)Sama moc silnika to nic sztuką jest przenieść ją na asfalt.
a imprezy typu rally sprint, super oes, itd... organizują automobilkluby (chyba każdy), więc są one wszędzie tam gdzie jest jakiś klub przy czym oczywiście różnie to wygląda, zależy na jakim obiekcie... w Poznaniu też są takie imprezy ale na początek lepszy jest Track Day (instruktorzy, szkolenie praktyczne na torze + jazda po torze w Poznaniu, wszystko własnym autem)...