Porsche i niemiecka trójca na Gran Turismo Polonia 2013
2013-09-08|Wydarzenia|Komentarze: 8
Wszystkie podobne do siebie Porsche, Audi R8 V8 GTR, kilka RS, AMG i M-power... na Gran Turismo Polonia 2013.
Porsche
Porsche chyba było najpopularniejszą marką podczas Gran Turismo Polonia, choć na Ferrari też można było potknąć się...
Porsche 997 GT2
Z racji tego, że wszystkie Porsche wyglądają dokładnie tak samo to daruję sobie rozpoznawanie modeli. Wiem, że niektóre to GT3 RS bo przecież podpisane, ale niech już leżą wszystkie razem. Ewentualnie, gdyby ktoś czuł się na siłach to proszę podać pełne nazwy tych modeli, tj. numerek 9xx oraz końcówkę.
I na koniec opony w owych Porsche. Fabryczną oponą dla mocniejszych Porsche jest Michelin Pilot Sport Cup (po lewej) a na jednym z modeli trafiłem na slicka Hoosier. Opony tej firmy są popularne wśród zawodników ścigających się na 1/4 mili.
Audi R8 V8 GTR
Auto posiada silnik V8 4.2 FSI z dołożonymi dwoma kompresorami, które podniosły moc z seryjnych 430 KM do 710 KM (630 Nm). Auto zostało stuningowane przez polską firmę Pachura Moto Center, przedstawiciela ABT.
Supercharger (kompresor) to "takie turbo tylko mechaniczne" gdyż wirnik rozkręcany jest bezpośrednio przez wał korbowy silnika (a nie spaliny jak w "klasycznym turbo"). Zatem kompresor to takie prawie jak perpetuum mobile ;) silnik bezpośrednio sam siebie doładowuje i uzyskuje większą moc. Oczywiście energia idzie paliwa przepalanego w większej ilości ale mniejsza o to ;) Zaletą kompresora jest równomierne doładowanie, brak turbo-dziury, która przy sprężarce spalinowej jest zwykle wyraźnie odczuwalna.
Audi R8 V10
"Zwykłe" R8 z silnikiem 5.2 V10 i mocy 525 KM.
Audi RS4
"Rodzinne" (debilne określenie na kombi) RS4, choć zwykle owym rodzinnym określa RS6, jako najszybsze rodzinne auto na świecie.
Bolą oczy jak patrzy się na te wszystkie 10 cylindrów zwisają przed przednią osią ale w teorii zupełnie odciążenie napędzanej przedniej osi też nie jest dobrym rozwiązaniem. Gdyby znacząco odciążyć przód a zostawić na nim napęd to strasznie kiepsko takie takie auto by ruszało. Przednia oś byłaby dodatkowo odciążana przez transfer masy podczas ruszania (wtedy masa "idzie" na tył) wiec przy dużej mocy silnika po prostu przednie koła kręciłyby się w miejscu.
Każde Audi w wersji RS (i S) ma napęd na wszystkie koła quattro i dałoby sobie radę gdyby ten silnik był jednak trochę bardziej schowanym pod maską i dzięki temu poprawiony rozkład masy ale zapewne takie umiejscowienie silnika jest determinowane przez podstawowe zastosowanie całej konstrukcji tego auta, tj. pod zwykłe Audi A6 z napędem FWD.
Mercedes
Był chyba tylko jeden SLS, na dodatek na podstawowych oponach (oczywiście takich jak moje, tj. Michel Pilot Super Sport)...
Inne AMG to m.in. SLK 55...
Były jeszcze Mercedes CLA i GL ;)
BMW
Nie było też za wiele BMW, w zasadzie widziałem tylko kilka. Rzucające się w oczy M5...
...M3 CSL (nie mylić z Mercedesem CLS ;) czyli najmocniejsze M3 E46, o mocy 360 KM zamiast 343 KM w "zwykłym" M3...
...i jeszcze kilka innych modeli, jakieś M3 z ogromnym spojlerem na bagażniku, czy pomarańczowe M3 GTS z pasażerem na gapę...
Opel Speedster
Był jeden Opel, zapewne Speedster Turbo, czyli z 200-konym silnikiem 2.0 turbo, który swoją obecność na tej imprezie zawdzięcza masie poniżej 1 tony.
Czytaj także
Komentarze (8) skocz na koniec
Czarne R8 wygląda obłędnie, ciekawe jak jeździ w porównaniu do Porszaków.
trudno powiedzieć jak jeździe te R8 GTR w porównaniu do Porsche np. GT3 RS, ponoć auto jest całe zmodyfikowane, zawieszenie też, a nie tylko sam silnik i elementy zewnętrzne więc ma też lepiej skręcać niż seryjne V8...
z tego co widziałem na torze to *miotało nim jak szatan* ;) jakby tej mocy było za dużo, albo kierownik niezbyt ogarniał... te V10 płynniej, szybciej przejeżdżało zakręty...
@Apach, dziękuję, poprawione, i oczywiście to SLS... na swoje usprawiedliwienie powiem, że nie dało się wejść dalej, na pit-line a aut było tyle, że jakiś tam SLS ginął w tłumie ;)
Co innego, gdyby tam stał Citroen DS5... :)