Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Problem z pompowaniem opony... rozwiązany

Koło do Audi A4 opona Federal

Opona już napompowana... niestety tradycyjną metodą, bez spreja i zapalniczki...

Pisałem o problemach z napompowaniem opony... problem został rozwiązany w innym serwisie ogumienia, takim z opcją dla ciężarówek. Trzy opony zostały napompowane normalnie, wcześniej tylko całe krawędzie zostały grubo obsmarowane, jak i praktycznie cała felga od środka. Jedna opona, chyba bardziej z ciekawości, została wsadzona do klatki dla opon ciężarowych i dmuchnięto ciśnieniem 7,5 bara...

Porównanie wysokości kół do Audi A4

Dopóki nie przyłoży się kół obok siebie to ten semi-slick na 17-calowej feldze wydaje się być wyższy niż koło drogowe 16-calowe, choć te jest o 20 mm wyższe! tzn. było zanim się nie zdarło, teraz pewnie już tylko połowę tego. Semi-slick ma po prostu niższy profil. Też niższy o 5 proc. niż ten, który mieli na myśli autorzy robiąc auto. Będzie zatem przekłamanie na liczniku, ale innych skutków obocznych chyba nie będzie? w każdym razie na tych oponach jedynie po torze będę jeździł...

Z tego co do tej pory namacałem tę oponę (Fererdal Fz-201) to wydaje mi się, że kompletnie nie nadaje się ona do jazdy po drogach. Choć jest to wersja soft, z miękkiej mieszanki to i tak jest bardzo twarda, nijak nie da się tego bieżnika wdusić, może w odpowiedniej temperaturze ma być inaczej? Na mokrej czy zimnej drodze pewnie będzie się ślizgała jak po lodzie...

Komentarze (10) skocz na koniec

Marek, 2012-05-31, 20:52
To nie było jeszcze testów drogowych? Jak tak można?;)

Jedź w nocy na miasto, przekatuj trochę i zobaczysz, że jak się rozgrzeje to będzie bajka. Na dobrą sprawę im niższy profil tym lepiej, bo nie masz tego uczucia, jakby opona się uginała pod autem. Możesz sobie wtedy pozwolić na niższe ciśnienie, a to poprawia przyczepność.

Poza tym, masz na kołach chyba najlepsze semi a rynku i bardzo ci ich zazdroszczę;D
Blogomotive, 2012-05-31, 21:13
Tak sobie myślę, że ten bieżnik (not bene wyglądający bardzo rasowo!) to tak naprawdę jest po nic. Nie wierzę, że da radę choćby kałużę mniejszą od dłoni spod koła wyprowadzić na boki. Slicka masz normalnie ;)
, 2012-05-31, 22:11
@Marek, chyba się skuszę ;) dodatkowy argument to wstępne przetarcie opon przed jazdą na torze, aby tam już mieć pełnosprawne opony ;)

@Blogomotive, też tak myślę, pewnie ten bieżnik jest tylko po to, aby opona formalnie miała homologację drogową...
Blogomotive, 2012-05-31, 23:30
Ale jedno mnie dziwi - ta opona nie ma takiego obramowania, co to ponoć *chroni felgę*. Wiesz - takiej gumowej nalewki wychodzącej poza rant. Wiesz może, czemu nie ma? I czy w ogóle ten gadżet cokolwiek daje?

Do tej pory myślałem, że poza ochroną felgi (wątpliwą pewnie) utrudnia zsunięcie się gumy z felunku... Boże, głupie opony a ile pytań i wątpliwości ;)
Breezy, 2012-05-31, 23:37
No i wreszcie ta audica będzie jakoś wyglądała na tych 17* :)
, 2012-05-31, 23:49
Na nalewkę przy rancie nie zwracałem uwagi w ogóle, bo co do ochrony felgi to tylko do tej pory patrzyłem na to ile *balon* opony wystaje na szerokość. W tej mojej drogówce to wystaje sporo, że jadąc przy krawężniku nie da felgi zarysować (udało mi się inaczej).

W tym semi-slicku oczywiście też opona wystaje poza felgę, ale tyle co nic, i bez problemu można ją zarysować jadąc *stycznie* z krawężnikiem... cza uważać... co do uszkodzeń podczas jazdy po torze, po tarkach, itp... to nie widzę takiego ryzyka, opona wydaje się być tak sztywna, że w ogóle miałaby się nie wyginać, gdyby spuścić połowę powietrza to ciężko by było zauważyć różnicę...
, 2012-05-31, 23:53
@Breezy, na tych 16-tkach i baloniastych oponach już i tak sporo telepie, wcześniej nie wyobrażałem sobie jazdy na większych felgach, niestety się przyzwyczaiłem i teraz te 17-tki można próbować... a nuż nie będzie telepało o wiele bardziej :)
Wojtek, 2012-06-01, 21:14
U mnie w aucie na 16-tkach jest wygodnie, a profil chyba ciut niższy niż u Ciebie bo 55, a Twoje mają 60 czy 65? Spokojnie do mojego można wrzucić 17-tki bo teraz nie czuć ani dziur ani jakiegoś telepania.
, 2012-06-01, 21:40
Opony i felgi do A4 to:
7,5J x 16, z oponami 225/55 R16
7,5J x 17, z oponami 225/50 R17
8J x 17, z oponami 245/45 R17
8J x 18, z oponami 245/40 R18

ja teraz jeżdżę na: 7,5J x 16, z oponami 225/55 R16
a nowa felga ma: 7,5J x 17, z oponami 225/50 R17

nie wybrałem: 8J x 17, z oponami 245/45 R17
bo na moje oko to za szeroka opona do tego auta do jazdy po drogach, będzie majtało w koleinach, jedynie na tor by się to nadawało, a wtedy lepiej wybrać felgę 18-calową bo na nią jest większy wybór opon niż na 17-cali o szerokości 245...

Myślę, że na tych 17-tkach, na drogowych oponach (bo na semi-slickach to oczywiste) będzie czuć spadek komfortu, jedynie mam nadzieję, że będzie się dało do tego przyzwyczaić.

Na zdjęciach tak to niewymiarowo wygląda bo nadkole jest też dostosowane do felgi 19 calowej i opony 255/35. Przy tym wymiarze też nic nie będzie ocierać, stykać, pukać. 16-cali to minimalny rozmiar felgi aby hamulce mogły się zmieścić. No i całe koło z oponą 16, 17, 18, i 19 cali musi mieć tę samą wysokość.
TOMA52, 2012-06-03, 17:07
Mnie w Foresterze na 225/50R17 majta w koleinach. Jak je zjade to zakladam 215/55 ...

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *