Rally Sprint Auto Euro na Torze w Lublinie 2013
2013-11-19|Na torze|Komentarze: 30
Motywem przewodnim tej imprezy było dogrzewanie opon, tj. problemy z tym związane. Jak za dawnych, suchych i słonecznych czasów wygrała Honda Civic. Kolejne miejsca dla STI i Astry, których kierownicy walczą o zwycięstwo w generalce generalek z całego sezonu.
Jak, że nikt się nie napina to impreza przebiega w przyjaznej atmosferze:
- gratuluję zwycięstwa dwa razy lżejszym autem...
- gratuluję drugiego miejsca dwa razy mocniejszym autem...
:D
Wyniki RS Auto Euro 2013
Startowało chyba 31 osób.
1. Honda Civic
Zwyciężył zadowolony kierownik w Hondzie Civic z klasy 2.
2. Subaru Impreza STI
Uuuuu...STI... kiepściutko... kiepściutko... taka mała Honda? bez turba? bez spojlera?
3. Opel Astra
Astra ucieka a STI goni ją w generalce generalek.
4. Honda Civic
Honda nadal pozostała niepokonana przeze mnie i już straciłem nadzieję. Ewentualnie zwycięstwo na śniegu nie liczy się bo chciałem na suchym asfalcie.
5. BMW M3
Fotogeniczne M3 ze skręconym kołem nadającym dynamizmu i agresywności :] Pół sekundy mi zabrakło do niego, psia kość. Po trzech próbach prowadziłem, na czwartej sromotnie przegrałem i straciłem uzyskaną przewagę a na piątej po błędzie M3 przegrałem tylko trochę. Szkoda, że nie pojechałem gdzieś trochę szybciej albo chociaż te M3 grubiej nie popsuło swojego przejazdu :]
6. Audi A4
Ostatnio zaczynam zawalać przejazdy w pierwszej próbie, tj. kolejny jadę sporo szybciej. Tak się jakoś składa, że wtedy blisko jest Plejadek i chyba to jego niebieskie Subaru tak mnie motywuje do szybszej jazdy :]
Raczej źle mi się jechało, przed imprezą zakładałem, że będzie szybciej. W dużej mierze wynikało z niskiej temperatury i problemami z dogrzaniem opon ale i tak sądziłem, że będę jechał szybciej i nie będę miał aż tak wielkiej straty najszybszych. Na poprzedniej imprezie z dużym stopniu układ trasy pokrywał się z bieżącym i właśnie porównując te fragmenty jechałem o 0,8 sek. wolniej na jednym okrążeniu (co można przełożyć na przynajmniej 1 sek. straty na pełnej pętli toru). Oczywiście inni też mieli niższą temperaturą więc to niższe tempo należy po prostu przekładać na spadek temperatury z 15 do 7 stopni.
Na dodatek ruszałem "z kopyta", tj. poprzez Launch Control i nadrabiałem na tym po 0,5 sek. co w ostatecznym rozrachunku dało 2,5 sek. Teoretycznie nic mi to nie dało ale z pewnością rywalizacja z Tomkiem z miejsca 7. byłaby zupełnie inna gdy różnica między nami była minimalna.
Poniżej mój najszybszy przejazd...
Tutaj nagranie "od otwarcia do zamknięcia drzwi" czyli pokazujący jak wyglądają te dwie minuty jazdy po których czeka się pół godziny (czasami bywało, że i do godziny) na kolejny start. Nie mówię, że źle tylko tak wyglądają takie imprezy, tj. więcej sobie gadamy między startami niż jeździmy. Kto nastawia się na niewiadomojakie trenowanie z upalaniem na torze ten będzie trochę zawiedziony.
7. Subaru Impreza WRX
4. miejsce w klasie ;) Druga próba gorsza o 1 sek. od sąsiednich a ostatnia zawalona na całego bo aż 2 sek. straty do przedostatniej. Sumując, 3 sek. dało się urwać z wyniku.
8. Honda Civic
Brak zdjęcia z tej imprezy, wrzucam z poprzedniej...
Konkuruję z ową Hondą o trzecie miejsce w generalce generalek z całego sezonu i udało mi się uzbierać dodatkowe dwa punkciki.
9. Honda Civic
Pechowy Civic który dostał w sumie 10 sek. kary. Tempo miał bardzo dobre i gdyby nie te karne sekundy za przecierki o opony to powinien być na miejscu 4.
10. Mitsubishi Lancer Evo
11. Subaru Impreza GT
12. Honda Civic
13. Honda Civic
Bardzo mocna Honda, która jechała bardzo nierówno. Gdyby unormowała swoje tempo na poziomie najszybszego przejazdu to byłaby tak szybka jak A4 :]
Tyle. Choć jeszcze Audi 80 quattro w ramach solidarność czterech pierścieni...* * *
Ładne zdjęcia z imprezy zrobił naLeśnik: RallySprint AK Chełmski 17-11-2013. Wybrałem jedno z tych ładniejszych :] ale może da się jeszcze te STI wyfotoszopować? :]
GoPro Hero 3
Moje zdjęcie...
i naLeśnika... od razu widać czyje lepsze bo nie jest tak ucięte od dołu... proste... ;]
O GoPro Hero 3 napisze w oddzielnym materiale bo muszę jeszcze posprawdzać wszystkie opcje nagrywania. Poniżej porównanie nagrań tego samego przejazdu...
* * *
Przed imprezą napisałem:
Impreza odbędzie się w niedzielę, 17 listopada, na torze w Lublinie. W klasyfikacji generalnej moim konkurentem jest Marek w Hondzie Civic nad którym mam 9 punktów przewagi i mam nadzieję, że nie roztrwonię tego dorobku...
a o pierwsze miejsce walczy Artur w STI...
z Tomkiem w Astrze który ma 6 punktów przewagi.
W mistrzowskiej :] klasie czwartej walka będzie zacięta bo Artur ma nade mną tylko jeden punkt przewagi. Teoretycznie może tak się zdarzyć, że Artur jako przedstawiciel Subaru przegra i generalkę i klasę... hyhyhy... Oczywiście będę jechał do końca ale jednak szanse na zwycięstwo w klasie mam niewielkie, tj. Artur musiałby popsuć swoje przejazdy bo tak w równych przejazdach jedzie szybciej.
Schemat prób jest w porządku bo zwykle jest o wiele gorzej...
Trójkąt to strata około 0,5 sek. do Civic ale później powinienem już odrobić te zaległości. Przy czym nawrót w kolejnej próbie to strata nawet do 1 sek.! więc po pierwszych trzech próbach najlepiej abym miał przewagę około 3 sek. aby nie pozwolić na odrobienie strat. Co do STI to nie pozostaje mi nic innego jak starać się utrzymać niewielką stratę i liczyć na jakieś czasochłonne potknięcie. Ale pewnie okaże się, że już po pierwszej próbie będę miał ze 2 sek. straty ;( więc dam sobie spokój ze ściganiem z STI i skupię się na Civic. Jeżeli STI wygra i dorzuci sobie kilka punktów przewagi nade mną to już nawet potencjalnie śliskie, deszczowe czy śniegowe warunki w grudniowej imprezie nie pozwolą mi na zwycięstwo w klasie ;(
Ma być sucho i słonecznie, ok. 7 stopni, będę jechał na oponach letnich. W generalce tej imprezy liczę na jakieś dobre miejsce, tj. nie dalej niż Top5 choć i Top3 mogłoby być.
Czytaj także
Komentarze (30) skocz na koniec
pora na wywalanie zapasu, tylnej kanapy i fotela pasażera :D
po trzech przejazdach byłem 5. w generalce, a po nawrotach spadłem o jedną pozycję... można powiedzieć, że tylko o jedną pozycję...
Nie wiem dlaczemu, ale na nagraniu z gopro wyglada jakbys jechal szybciej (jakies dynamiczniejsze te opony na poboczach wygladaja) mimo ze to ten sam przejazd. I jakbys jechal po trawie kilka razy.
co do GoPro, to tak jak piszesz, ale jeszcze muszę posprawdzać wszystkie ustawienia, a nuż jest jakiś pt. *jazda z punktu A do punktu B* ;)
To M3 jeśli jest seryjne to ma 3.2 litra i 15 lat temu miało 321KM ;)
racja. cały czas byłem przekonany, że mowa o czerwonym E30 :P
największy koszt to jednak paliwo bo przez pół godziny bez przerwy jazdy przepalić można paliwa za 100 zł? zależy komu ile pali i jak jeździ... ja już nie jeżdżę na treningi z pełnym zbiornikiem ;)
bo teraz tak sobie zarzuciłem pamięcią wstecz i na treningach jest trochę zupełnie *nowych* osób w tak samo zupełnie drogowych autach...
Teraz nie dość, że prawie nie ma *nowych* to jeszcze stali bywalcy się wykruszają. Zobacz klasyfikację w klasie II. Jest tam tylko Marek D. i więcej nikt. W tym roku wystarczyło regularnie startować w RSach, zdobywać 1-2 punkty w każdych zawodach i teraz taka osoba walczyłaby o podium w II klasie na koniec sezonu. :)
No i afera z zamknięciem toru przestała być medialna. To też przyciągało *nowicjuszy* na tor. :)
ja to nie pamiętam zbyt wielu nowicjuszy, tj. od kiedy jeżdżę to zawsze większość była z jakiegoś automobilklubu...
ps. ja jak zacząłem jeździć w rally sprintach to nie wiedziałem, że są w ogóle jakieś treningi... przez pół roku albo i dłużej to *trenowałem* podczas zapoznania i w czasie jazdy na czas... i właśnie osoby z klubów uznawałem, za *wyjadaczy* bo znali zakręty :)
Nie dziwne, że nie wiedziałeś nic o treningach, bo tych kiedyś prawie wogóle nie było. Jak już jakieś były to głównie w zimie. Zazwyczaj motocykle zaklepywały wszystkie terminy wiosenne i letnie, przez co nie było miejsca w kalendarzu dla aut. Regularne letnie treningi dla aut tak na prawdę zaczęły się odbywać dopiero od tego roku.
Jestem swieżym kierowcą i chciałbym bardzo pojeżdzić po torze dla zdobywania nowych umiejetności oraz zapisac się do jakiegoś klubu..mogłbym dostać jakies krótkie info kiedy się odbywaja imprezy oraz jak zdobyc mozliwosc jazdy na naszym torze ?
Z gory thx.
Jestem nowy i chcialbym bardzo potrenowac ale nie wiem co sie z czym je zeby to rozpocząć :)
Popatrze dokladnie tez z klubami i wkoncu ogarne co i jak :)
Jeszcze raz thx.