Rally Sprint Barbórka Chełmska na Torze w Lublinie 2012
2012-12-06|Na torze|Komentarze: 45
Rally Sprint Barbórka Chełmska to ostatnia impreza z cyklu tegorocznych rally sprintów. Kto zbierał punkty w rocznej klasyfikacji ten miał tego dnia ostatnią okazję nadrobić jakieś zaległości.
Poza uściskami ręki i kolejnymi medalami czołówka z każdej z klas weźmie jeszcze udział w ostatniej tegorocznej imprezie na torze, tj. Kryterium Asów - przynajmniej tak zrozumiałem.
Podczas tego rally sprintu mieliśmy sporo wydłużony przejazd, start rozpoczynał się przy bramie wjazdowej...
...a kończył na dole, po przejechaniu całej nitki toru...
Na torze spędziliśmy cały dzień, od 10.00 do zmierzchu. Atmosfera wśród uczestników była znakomita, zupełnie nie przesładzała niska temperatura, raptem stopień czy dwa powyżej zera, od czasu do czasu dogrzewaliśmy się w autach. Choć możliwe, że nie wszyscy na takie mieli takie samo zdanie...
Wyniki RS Barbórka Chełmska
1. Citroen Saxo
Imprezę wygrał ten zawodnik, lub ten z 4. miejsca, bo dwóch jechało jednym autem. Zwycięzca w klasie 2.
2. Ople Astra
Zwycięzca klasy 3. Owy Opel wywnętrz:
3. Subaru Impreza
Zdecydowany zwycięzca klasy 5, bardzo nam, pozostałym odjechał...
4. Citroen Saxo
Zwycięskie auto, ale i z 50 proc. prawdopodobieństwem zwycięski zawodnik.
5. Honda Civic
Drugie miejsce w klasie 3.
6. BMW 3
Zarazem zwycięzca klasy 4, i w rocznej klasyfikacji klasy 4. Odpowiednie opony to podstawa na tego typu imprezach, i niektórzy zawodnicy nie muszą sprawdzać pogody, trzymać kciuki za to czy dobrze trafią z ogumieniem...
...pozostałe koła w bagażniku...
7. Renault Clio
Tym razem 3. miejsce w klasie 3, ale po rocznym cyklu Rally Sprintów zwycięzca tej klasy. Też zmienia opony jak rękawiczki :)
8. Subaru Impreza WRX STI
Drugi zawodnik w klasie 5, dopiero 23 sek. za zwycięzcą tej klasy. Po pierwszym przejeździe i wtedy drugiej lokacie nic nie zapowiadało utraty przyczepności opon i w konsekwencji sporych strat w każdym kolejnym przejeździe.
Gdyby ktoś chciał błysnąć wiedzą co do skrótu STI to wrzucam zdjęcie...
...nie jest to jedynie Super Turbo Interface, ale faktycznie coś tam w środku innego jest niż w zwykłej Imprezie...9. Mitsubishi Lancer Evo
Nowy zawodnik podczas naszych imprez, pierwszy raz na lubelskim torze.
10. Honda Civic
Pierwszą dziesiątkę zamyka owy Civic, 3. miejsce w klasie 2. I o ile dobrze patrzę 2. miejsce w rocznej klasyfikacji w tej klasie 2.
11. Subaru Impreza
Zawodniczka w tym samym aucie co z 3. miejsca.
12. Honda Civic
13. Subaru Impreza WRX STI
Tak jak ja, i ten zawodnik pojechał pierwszą próbę czasową z myślą, że jedziemy drugie okrążenia zapoznania. Co ciekawe wcale nie najgorsze czasy wtedy wykręciliśmy.
14. MG ZR
15. Audi 80 quattro
Drugie auto zawodnika z BMW 3 z 6. miejsca. Znowu nie udało mi się wygrać walki w ramach logo quattro. Na swoje usprawiedliwienia załączam kolejne zdjęcie...
...wygodny fotel, tapicerowany boczek, zapachowa choinka... komfort w każdych warunkach :] Audi to Audi...
16. Audi A4 quattro
I dopiero tutaj ja, a miało być z 10 miejsc wyżej. Na temat swojej jazdy piszę niżej. Ogólnie to jakiś tak chaotycznie ten Rally Sprint mi zleciał.
17. Subaru Impreza
18. Subaru Impreza
19. Audi 80 quattro
20. Subaru Impreza
No, top 20, też może być... :]
...dalej już same zdjęcia...
[Renault Megane, brak zdjęcia]
[Ford Escort, brak zdjęcia]
[Fiat CC, brak zdjęcia]
[Audi 80, brak zdjęcia]
Moja jazda
Zająłem te 16 miejsce, o 10 za daleko niż planowałem :] 6. w klasie na 9 zawodników. Jakiś taki chaotyczny był dla mnie tej rally sprint, pogoda też trochę namieszała. Pierwsze okrążenie pomiarowe jechałem z myślą o tym, że jest ono drugim okrążeniem zapoznawczym. Co ciekawe zająłem w nim 16. miejsce, czyli moją ostateczną pozycję. Drugi przejazd to jeszcze gorzej, 19 miejsce. Dopiero na pozostałych trzech próbach "dałem z siebie wszystko", dlatego też wyniki z tych przejazdów wykorzystam to stworzenia równoległej rzeczywistości. Poza tym były to trzy takie same próby, z beczką, pogoda też była taka sama (tj. nie spadały nawet malutkie płatki śniegu), wszyscy byli już rozgrzani i wkręceni w imprezę.
Zatem, wyniki z uwzględnieniem tylko trzech ostatnich prób, po usunięcie "taryfiarzy" i drifterów, bez informacji o karnych sekundach:
...prawda, że już wygląda znaczenie lepiej? 10. miejsce w generalce, 3. miejsce w klasie...
Wątek oponiarski
Ciekawie wygląda kwestia opon, szczególnie jeżeli odniesiemy ją do jazdy po zwykłych drogach. Ja jechałem na oponach letnich, Tomek w niebieskim Subaru na zimówkach. Temperatura wynosiła troszkę ponad zero stopni, na pewno nie 7 stopni jakie mają być graniczne dla letnich vs. zimówek. Minimalny śnieg zaczął padać tylko przed drugą próbą, co przełożyło się na równie minimalnie mokrą nawierzchnię. I tylko podczas tej próby Tomkowi udało się mnie wyprzedzić, o ponad sekundę. Na trzech ostatnich próbach, kiedy to już nic nie padało, minimalna wilgotność ulotniła się z toru to już drogówki były szybsze, o kilka sekund na przejeździe. To wyraźnie wskazuje na przewagę oponiarską, bo tak sam z siebie nie jestem w stanie Tomkowi odjechać na 5 sekund.
Gdy jest zdecydowanie poniżej 7 stopni ale ciągle powyżej zera i sucho to opony letnie są zdecydowanie lepsze.
* * *
Zdjęcia grupowe...
Czytaj także
Komentarze (45) skocz na koniec
:)
ciężko może być na tym HAMUJ gdy będzie ślisko...
ja też pewnie stracę na nawrotach, ale ogólnie zapowiada się ciekawy rallysprint :)
1. Jaki będzie podział na klasy?
2. O której trzeba być na torze na odprawę, a o której start pierwszego zawodnika?
3. Do której może potrwać impreza?
4. Kiedy opłaca się wpisowe?
Będę wdzięczny za odpowiedzi :)
1. jest pięć klas, ale nie ma co się nimi przejmować przy okazyjnym starcie...
2. start imprezy o 10.00, start pierwszego zawodnika pewnie po godzinie, jak nie dłużej... wcześniej jest zapoznanie z trasą, wklepywanie zawodników do komputera, itd..
3. tego dnia jak najdłużej, bo trasa będzie wydłużona i możliwe, że nie uda się przejechać wszystkich 5 prób, 3 przejazdy na pewno się odbędą... zależy jak impreza się potoczy, ilu będzie zawodników, czy nie będzie żadnych przestojów, itp... najlepiej przeznaczyć na tę imprezę cały dzień, do zmierzchu...
4. opłaca się przed imprezą, czyli o tej 10.00...
do ukasz:
obecnie należy ale w 95r nie bardzo...
A kto powiedział, że silnik jest z 95r??
ukasz to jest początek wydechu dla niektórych.....
1. bo ktoś może nie chcieć być wymieniany z nazwiska na *jakimś tam blogu*, zgoda na publikację nazwiska dotyczy AkCh,
2. szczególnie, że ja wypisuję *głupoty*, czasami mogę się pomylić w ocenie, ktoś może się nie zgadzać z jakimś tam moim komentarzem i słusznie nie chciałby aby jego nazwisko było obok tego tekstu, jak wymienia się nazwisko to trzeba się bardziej przykładać do relacji :) ktoś by o mnie napisał *Spalacz jak zwykle zawalił beczkę* to bym się uśmiechną, racja, i po temacie... a jakby napisał to samo z imienia i nazwiska to już bym raczej negatywnie to odebrał :) myślę, że to samo ze wszystkimi innymi zawodnikami, którzy jeżdżą dla frajdy...
3. bo jak wklejam zdjęcie wyników to jeszcze nie jest to oficjalna tabela, czasami może się coś zmienić..
4. itd..
Ja nie mam zamiaru zamazywać żadnych numerów rejestracyjnych, musiałbym też zamazywać naklejki na szybach i może jeszcze twarze... :)
http://youtu.be/AT5hJN-wS80
http://youtu.be/l_WVsiis_84