Rally Sprint Cartmax na Torze w Lublinie 2013
2013-07-06|Na torze|Komentarze: 14
Pierwszy i miejmy nadzieję, że nie ostatnio letni rally sprintu na torze w Lublinie. Zająłem dobre jak na swoje możliwości miejsce, bo wjechałem do Top10, ale jak zwykle mogło być szybciej.
W słonecznych warunkach zwykle mocne auta z napędem 4x4 muszą walczyć jak równy z równym z "ośkami", i tym razem nie było inaczej, wygrał zawodnik w Oplu Astrze. W czołówce więcej było "osiek" niż 4x4.
Co do istnienia toru w Lublinie to chyba mało kto wie co i jak, generalnie im więcej nie wiadomo tym lepiej dla nas ;) część toru jest sprzedana, część nie jest sprzedana, część ponownie sprzedana, raz imprezy są odwoływane, raz ponownie zapowiadane, do końca wakacji 2013 powinno być po aktualnemu, czyli będą organizowane otwarte treningi, w określonych dniach można wjeżdżać na tor i kręcić się swoim tempem...
Wyniki RS Cartmax 2013
Tak jak zwykle było 5 przejazdów, podany czas to suma wszystkich prób. Druga kolumna to numer startowy, przedostatnia to nr klasy.
0. BMW M3
Najszybszym autem było BMW M3, ale z racji jazdy na pełnych slickach nie było klasyfikowane (taki mamy regulamin w 2013 roku, że opony muszą mieć homologację drogową). Zawodnik podczas swojego debiutu na torze w Poznaniu wykręcił 1.52.
1. Opel Astra
Oficjalnie imprezę wygrał zawodnik w Oplu Astra.... Subaru buhahahaha ;)
2. Subaru Impreza WRX STI
STI na Potenza RE070.
3. Subaru Impreza WRX
Znakomity wynik WRX. Na pierwszy rzut oka widać, że to zasługa karbonowej maski... niech założy metalową, wtedy zobaczymy jak pojedzie :]
A poważniej, teraz to widać wyraźnie i żadne to odkrycie, że taki WRX na trzymających się drogi oponach jest wystarczającym bolidem do wygrywania na naszych imprezach, także na suchej nawierzchni. Oczywiście STI, czy Evo są o wiele lepszymi autami, generalnie powinny być szybsze, ale jak tylko popełnią jakiś błąd, jak tylko coś im nie wyjdzie, gdzieś za bardzo wypłużą, gdzieś za wcześnie albo za późno zahamują to owy WRX od razu może zająć ich miejsce.
Opony to Federal FZ-201, i wyraźnie widać, że kierownik tego WRX wyciska z nich więcej niż ja to robiłem w A4. Jeżdżąc na drogówkach mieliśmy porównywalne wyniki, ja jeżdżąc na FZ-201 nie miałem żadnych szans na zwycięstwo, a kolega w WRX praktycznie ma szanse wygrywać całą imprezę, niżej niż Top3 powinien uznawać za porażkę ;)
Ciekawe czy wewnętrzna budowa tej opony jest asymetryczna, czy jedynie sam bieżnik? jeżeli tylko bieżnik to chyba można je przełożyć odwrotnie inside-outside, wtedy znowu będą jak nowe ;)
Poniżej moja treningowa jazda za owym WRX, gdy jeszcze miał założone opony drogowe...
4. Honda Civic
Widać naklejkę TPTD, sprawdziłem czas ;) było 1.56. Nie wiem jakie opony, ale po kawałku bieżnika widać, że bardziej lepsze niż gorsze.
5. Renault Clio Sport
Zawsze ścigam się z tym zawodnikiem w Clio (wcześniej było niebieskie, teraz te srebrne) i pierwszy raz na suchej nawierzchni miałem tak małą stratę, tj. niecałe 2,5 sek. po 5 przejazdach, czyli tylko 0,5 na jeden ;)
6. Honda Civic
Zwycięzca w klasie 2, też w nowym aucie, też się z nim ścigam, też odnotowałem rekordowo małą stratę (tylko sekundę!). Ale lepiej już raczej nie będzie, bo kolega mówił, że jeszcze do końca się nie wjeździł w auto, będzie jeździł szybciej.
7. Subaru Impreza WRX
Białe felgi, wszystko jasne, nie miałem szans ;)
8. Honda Civic
Tej Hondy też nigdy na suchym nie wyprzedziłem, teraz było blisko.
9. Audi A4 quattro
I tutaj ja, na suchej i gorącej nawierzchni to mój najlepszy rezultat, 4. miejsce w klasie, niewiele brakowało a wskoczyłbym na klasowe podium i dostał medal :] Choć na marginesie dodam, że w generalce trochę nadrobiłem podczas deszczowej próby, tj. gdy inny z klasy 4 pojechali podczas deszczu a ja powtarzałem swój przejazd i tę powtórkę miałem gdy już przestało padać i przysychało ;]
Jechałem na swoich najnowszych oponach, tj. Michelin Pilot Super Sport 245/40R18 i chyba więcej już nie było mi w stanie pomóc... no ale mogły już być o te 0,3 sek. szybsze na okrążeniu to wtedy wskoczyłbym na 6. miejsce w generalce i uzyskał swój historyczny wynik ;)
Oglądając swoje nagrania widzę, że jak najbardziej dało się z jazdy nadrobić te 0,3 sek. na przejeździe. Zwalić winę mogę na brak treningu na torze na suchej nawierzchni. Co prawda kilka dni wcześniej, jak i przed samą imprezą trochę pokręciłem się po torze, ale wyraźnie widziałem, że brakowało mi rozgrzania, wkręcenia się w tor. Innymi słowy, teraz z imprezy na imprezę jeździłbym szybciej, ale pewnie to samo może powiedzieć większość zawodników, którzy tak jak ja jakoś specjalnie nie trenowało przed rally sprintem.
Na dodatek ciągle patrzę za blisko przed auto. Na powyższym nagraniu "zapomniałem" o tym, że jest zmieniona trasa i m.in. przez to zawaliłem slalom między pachołkami... gdybym patrzył trochę dalej to przecież szybciej zauważyłbym, że droga się kończy bo układ trasy został zmieniony.
Przez całą imprezę czułem, że jest coś nie tak z autem, jakby bardziej na prawo znosiło, nie wiedzieć czemu zakręty w tę stronę jakoś gorzej mi wychodziły... nie wiedziałem, czy to moje subiektywne odczucie, czy faktycznie jest coś na rzeczy dopóki nie zaparkowałem w drugą stronę i odkryłem usterkę... teraz wszystko jasne... sabotaż!
10. nr 28 brak zdjęcia
11. Subaru Impreza GT
Owa Impreza miała jakiś problem na jednym z nawrotów i tym samym ja ucieszyłem się z lepszego miejsca w tabeli ;)
12. Subaru Impreza GT
Ta Impreza podczas ostatniej próby wykręciła znakomity czas, gdyby utrzymała takie tempo podczas wszystkich przejazdów to zdobyła by order ;)
13. Subaru Impreza WRX
Niebieski WRX z którym za każdym razem się ścigam, tym razem odjechałem bardzo dużo podczas dwóch ostatnich prób (zmieniona trasa) i nie wiem z czego to może wynika... na początku jechaliśmy niemal równo.
Opony dalej w dobrym stanie, czy one kiedykolwiek się zedrą? ;) Potenza RE070...
14. nr 23 brak zdjęcia
15. Audi S3
16. nr 38 brak zdjęcia
17. Subaru Impreza GT
Na szczęście nie wyprzedziła mnie ta Impreza...
...ten zawodnik moje oponiarskie perypetie skomentował mniej więcej tak... "po co tak się rozwodzić nad oponami? nie lepiej założyć pierwsze z brzegu i jeździć?"... po czym okazało się, że sam jeździ chyba na najlepszych drogówkach ever forever, tj. Michelin Pilot Sport Cup. Co prawda te same opony na 16 a 20 calowej feldze to nie są te same opony ;) ale nie sądzę, aby coś lepszego drogowego dało się znaleźć do tego auta.
18. nr 37 brak zdjęcia
19. BMW 3
Tutaj z Warszawy dojechał Blogomotive...
...który ostatnio coraz śmielej poczynia sobie jeżdżąc bokiem...
20. Fiat SC
Zwycięzca klasy 1, na szczęście na torze w SC nie objeżdża mnie tak jak na gokartach :]
* * *
Kilku pozostałych zawodników...
...i Opel Astra... z pozdrowieniami dla osób, które twierdzą, że trzeba mieć przynajmniej STI albo Evo aby amatorsko pokręcić się po torze...
* * *
Z przyczyn technicznych imprezy nie ukończył pretendent do Top1...
...szkoda, bo faktycznie był jednym z najszybszych zawodników, na dodatek możliwe, że to był to ostatni rally sprint na torze w Lublinie.
* * *
Opony, na których już jeździłem tj. Federal FZ-201, opony na których jeżdżę, Michelin Pilot Super Sport, i opony na których pewnie będę jeździł, tj. Michelin Pilot Sport Cup ;)
* * *
Przed imprezą napisałem:
Jak zawsze na suchym i ciepłym torze liczę na Top10, choć pewnie skończę w Top20. Jest to pierwszy tegoroczny letnio-słoneczny rally sprint, ciekawe jakie jest aktualny "układ sił". Na suchym i krętym torze, i jeszcze z jakimś fikuśnym poprowadzeniem trasy między oponami, pachołkami, z nawrotami bardzo dużo do powiedzenia będą miały małe, lekkie i szybkie auta FWD, zostawią w tyle niejedno mocne 4x4.
Ja będę jechał na Michelin Pilot Super Sport, moich najnowszych oponach...
W kalendarzu jaki mam to ten rally sprint jest pierwszą i ostatnią zorganizowaną, pomiarową, oficjalną letnią imprezą tego typu na torze w Lublinie w tym roku więc warto się pofatygować też z innych miast. Mamy ładny tor, nawierzchnię bardzo dobrą...
...w rally sprintach poza seryjne mocnymi autami pokroju Subaru STI, Mitsubishi Evo, itp. czy "robionymi" pod pojeżdżawki na torze startują też auta zupełnie zwykłe, seryjne, nijak nie przypominające motorsportu więc jak najbardziej można też takim autem przyjechać i dobrze się bawić.
Czytaj także
Komentarze (14) skocz na koniec
Pozdro z Częstochowy
zwykle jest 5 przejazdów pomiarowych, w klasyfikacji liczy się suma wszystkich przejazdów,
jeden przejazd jest krótki, zwykle trwa trochę ponad minutę, a aut jest dużo, więc wygląda to tak, że jedzie się minutę i czeka ponad pół godziny na kolejny przejazd trwający minutę ;)
po imprezie mają być wolne jazdy (w cenie wpisowego na rally sprint, 70zł było ostatnio), przed imprezą od 11.00 też będą treningi (płatne)...
@ukasz, już chyba odwołali odwołanie :)
Jeśli go zamkną to może pojeżdżawki przeniosą się na obiekt który buduje obecnie WORD na felinie? Wiesz coś tym?
P.S.
Przeglądając Twoje wpisy na blogu w końcu zauważyłem, że nie zakrywasz na żadnych zdjęciu tablic rejestracyjnych samochodów które fotografujesz, swoje natomiast tak albo zakładasz tablice ze swoim *Logiem* - czy to fair i w ogóle zgodne z prawem :P?
Pozdro