Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Rally Sprint ostatni wakacyjny na Torze w Lublinie 2012

Auta przed startem na Rally Sprint wakacyjny 2012 w LubliniePierwszy lubelski Rally Sprint na semi-slickach. Kogo byłem w stanie to wyprzedziłem, na pozostałych zawodników nawet jeszcze lepsze opony mi nie pomogą...

Oficjalnie impreza nazywała się: Rally-Sprint 35-lecie Automobilklubu Chełmskiego - 19 sierpień 2012.




Taka sobie panorama... kliknij aby powiększyć...

Uczestnicy Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie miniatura

Wyniki

Tabela wyników na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

1. miejsce zajęła zawodniczka w Citroenie C2R2Max... zarazem zwyciężczyni grupy V...

Citroen C2 R2 na RS wakacyjny 2012 w Lublinie

... czyli wyprzedziła Evo, o kawałeczek sekundy, ale wygrała... a było mi na rękę bo znając wyniki cząstkowe nagrałem już filmik z C2 jako zwycięzcą imprezy, Evo niestety nie miałem...

czyli 2. i 3. miejsce dla zawodników w Evo, którzy pierwszy raz od niepamiętnych czasów nie wygrali :]

Czarny Lancer Evo na RS wakacyjny 2012 w Lublinie

4. miejsce Honda Civic... zwycięzca grupy III...

Honda Civic VTEC na na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...i dalej też podobne przednionapędowe pędzidełka, które pokonać mogę (z Tomkiem z Subaru) jedynie przy pomocy Matki Natury, czyli niech tylko spadnie deszcz albo śnieg to zobaczycie!

5. miejsce też Honda Civic...

Honda Civic 45 na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

6. miejsce Renault Clio, które testowało jazdę z jedną oponą inną niż pozostałe (problem z odkręceniem koła)... zwycięzca grypy III...

Renault Clio Sport na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

7. miejsce dla zawodnika w Hondzie Civic... ciemnozielone numery na czarnym tle trochę ciężko odczytać na zdjęciach... czy to błękitna Honda? [tak, to ta Honda ;]

Błękitna Honda Civic na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

8. miejsce dla kolejnego Civica...

Honda Civic autoholik na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

9. miejsce zawodnik w Oplu Corsa Astra... [oczywiście]...

Opel Corsa na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

10. miejsce dla MG ZR...

MG ZR na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

11. miejsce niezidentyfikowane... jakaś Honda Civic...

12. miejsce dla Piotrka w granatowym Subaru, który wyprzedził mnie... 0,7 sek.... udało mu się, niech ma...

Subaru Impreza granatowa na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...szczerze mówiąc to miałem go gładko wyprzedzić... a tu jednak zonk...

13. ja, Audi A4, z semi-slickami...

Audi A4 quattro na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...miało być Top10 ale wyszło te 13. miejsce... patrząc na tabelę to teoretycznie można było celować jedynie o oczko wyżej... pierwsza 10-tka jednak była poza zasięgiem...

14. miejsce dla zawodnika w Toyocie Yaris...

Toyota Yaris na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

15. miejsce dla Tomka w Subaru Imprezie...

Subaru Impreza WRX na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...no, muszę zaznaczyć, że pierwszy raz udało mi się go wyprzedzić w klasyfikacji generalnej :] oczywiście dzięki oponom...

16., 17. i 18. miejsce dla Hond Civic... tylko jedno zdjęcie, innych nie mogę zidentyfikować... białą z czarną maską?

Brązowa Honda Civic na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

19. miejsce dla Opla Astra...

Opel Astra biały na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

20. miejsce dla Nissana Primera...

Nissan Primera na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

21. i 22. miejsce dla srebrnego Subaru Impreza, z karbonową maską ;)

Srebrna Subaru impreza na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...i mniej więcej w tej okolicy szacuję swoją pozycję gdybym jechał na drogowych oponach...

23. miejsce dla Opla Astra... o ile się nie mylę... tego samego co z miejsca 29...

Opel Astra biały na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

24. miejsce dla białej Imprezy STi...

Białe nowe Subaru impreza na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

25. miejsce zajęła Honda CRX...

Honda CRX na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

26. i 27. miejsce... daleeeeeeeko :] Audi 80 quattro... na drogówkach... różnica między sobą 0,144 sek... zwycięzcy grupy IV!

Audi 80 quattro na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

28. miejsce Fiat SC... zwycięzca grupy I...

Fiat SC na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

29. miejsce Citroen Saxo...

Citroen Saxo na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

30. miejsce VW Golf...

VW Golf stary na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

31. miejsce Ford Escort...

Ford Escort na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

32. miejsce Fiat CC...

Fiat CC na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

33. miejsce Citroen C2... "taki sam" ;) jak zwyciężczyni...

Czarny Citroen C2 na starcie na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...i dalsze miejsca... kolejność losowa...

Honda Civic na starcie na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Suzuki Swift na starcie na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Czarny Opel Corsa na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Granatowy Citroen Saxo na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Alfa Romeo na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Hyundai Tiburon na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Volvo na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Seat Ibiza na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Czerwona Honda na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...i ta niezidentyfikowana Honda Civic z wysokiego miejsca...

Biała Honda Civic na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...Subaru Impreza z 48. miejsca... w sumie nie ma co się dziwić skoro to pasażer kierował... ale zastanawiający jest słaby wynik w kolejnych próbach, kiedy to jechaliśmy przecież w drugą stronę toru...

Angielskie Subaru Impreza na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...i jeszcze Subaru, które ze względu na problemy techniczne nie ukończyło (tj. nie rozpoczęło na dobre) rywalizacji...

Czarne Subaru Impreza STi  na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

... i razem z Alfą 156, która "leczy złamane koło" po Rally Sprincie Cartmax 2012 pozwoliło mi wskoczyć o dwa miejsca wyżej... nie było też Toyoty MR2, z którą również nie mam szans...

Spalaczowa jazda

Pierwszy raz na Rally Sprint przyjechałem na semi-slickach. Różnica w prowadzeniu auta na krętym torze jest ogromna. Po prostu auto skręca wraz z ruchem kierownicy ;) nie trzeba już tak długo czekać, i jak się spartoli zakręt to nawet tak bardzo tego nie widać ;) ...cóż można powiedzieć... wszystko lepiej, w końcu z najgorszych drogówek spośród uczestników przesiadłem się na jedne z lepszych semi-slicków...

Opona Federal Fz-201 na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...teraz bardzo ważną kwestią jest rozgrzanie opon, i dalej, ich nie przegrzanie... z rozgrzaniem nie powinno być problemu, opony mają "tylko" 225 mm szerokości i pod ciężkim autem powinny szybko łapać temperaturę nawet w chłodne dni, a gorzej podczas upałów, kiedy to mogłyby się przegrzewać, zacząć pływać, szybki zdzierać... wydawało mi się, że właśnie teraz (około 30 stopni) tak się właśnie działo, ale jednak moje wyniki liczone w sekundach z biegu na bieg były coraz lepsze, choć spadałem w zestawieniu uczestników... nie wiem za bardzo jak to interpretować, ja jechałem szybciej, inni jeszcze szybciej... dopiero na koniec rozgrzały im się opony?

Wyniki Audi A4 na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...najlepiej porównywać biegi 3, 4 i 5, które to były wg innego schematu niż pierwsze dwa, i przede wszystkim opony były już rozgrzane, jak i kierownik wdrożony w imprezę. Każda próba to kawałek sekundy lepiej i kilka miejsc w tabeli gorzej. Ostatecznie zająłem 13. miejsce, najlepsze w mojej "karierze" podczas suchych rally sprintów (na mokrych i śnieżnych mam zamiar zdobywać medale i puchary, a jak! ;) Top10 było poza aktualnym zasięgiem, na dodatek kilku stałych uczestników nie brało udziału w imprezie, więc lepiej w tabeli być nie mogło...

...teraz mam nadzieję, że kolejna impreza odbędzie się w niższej temperaturze (najlepiej z 15 stopni), wtyedy sprawdziłbym teorię szybszego rozgrzania i utrzymania temperatury opon dzięki sporej wadze auta, przy jednoczesnych temperaturowych problemach innych zawodników ;)

...co by dobrego o oponach nie powiedzieć to jednak jakimś cudem nie wyeliminowały one moich błędów w prowadzeniu auta :] i dalej jest co poprawiać tylko jakoś nie bardzo mi to idzie... ciągle to samo, tj. zbyt szybkie wchodzenie w zakręty i przez to w początkowym fragmencie zakrętu "hamowanie" skręconymi oponami, a w zakręcie też za bardzo skręcam kierownicą... czy inaczej... nie wypuszczam bezwładnie auta z zakrętu, a często sam je kieruję na zewnętrzną... najpierw w zakręcie za bardzo skręcam, później na wylocie muszę to odkręcać... to bardzo niepoprawnie ;)

...wynikać to też musi z tego, że za blisko patrzę, jadąc myślę o aktualnie przejeżdżanym fragmencie toru, tym co mam przed maskę, a w zasadzie już przy wejściu w zakręt powinienem widzieć i kierować się w punkt w którym mam się znaleźć po wyjściu z tego zakrętu... a teraz np. często patrzę i celuję aby być blisko wewnętrznej tarki, dokręcam kierownicę aby być bliżej, itd... samo zło ;) i na nagraniu opony widać, że w niektórych zakrętach to z pięć razy ruszałem w te i we wte kierownicą...

...i jeszcze porównanie dwóch przejazdów... ciężko porównać oba przejazdy na tak krętym torze i znaleźć jakieś ewidentne różnice w jeździe ale jako ciekawostkę wrzuciłem i to nagranie, widać gdzie sporo straciłem, ok. 0,3 sek. na ostatnim zakręcie przed metą, gdy już praktycznie jest "po zawodach"...

Subaru Impreza & Audi A4

Na każdym rally sprincie walczę o złote kalesony z Tomkiem w Subaru, i podczas tej imprezy pierwszy raz udało mi się je wygrać. Opony to umożliwiły, bo wcześniej sprężałem się bardziej niż powietrze w turbo i nic z tego nie wychodziło. Może raz udało mi się? albo wcale nie udało wygrać choćby jednej próby...

Audi A4 i Subaru Impreza na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...teraz miałem semi-slicki, lepiej trzymające niż Tomkowe Potenzy RE070 (oceniając wg kryteriów "tak mi się wydaje" to są to najlepsze drogówki, ale nie ma wymiaru pasującego dla mnie) więc musiałem być szybszy, bo jak nie teraz to kiedy?

...ale z drugiej strony szału jednak nie było, myślałem, że bardziej odjadę, na 1-2 sek. na okrążeniu, a tu raptem wyszły 2 sek. ale w generalce, po 5 próbach... na dodatek podczas jednej próby był szybszy ode mnie... więc niestety nie jest pozamiatane ;)

Wyniki Audi A4 i Subaru Impreza na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Spalaczowe zdjęcia

Pozostałe moje zdjęcia...

Audi A4 na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Audi i Subaru na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Grupa 5 przed startem na RS wakacyjny 2012 w Lublinie

Onboard

Przy okazji tej imprezy obłożyłem auto kamerami (tj. rejestratorami trasy)...

...umieszczenie rejestratora bezpośrednio na masce nie ma większego sensu, obraz taki sam jak na szybie od środka... może gdyby przeczepić kamerę jak najniżej, przy samym asfalcie to coś by z tego wyszło, pewnie najlepiej aby obiektyw tej kamery nie "zaginał" rogów...

Rejestrator na masce A4 na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...kolejne ujęcie to "fajowe" nagranie okiem wyginającej się opony...

Rejestrator przy kole A4 na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...widać tutaj, że opona nie ugina się na bokach, całą płaszczyzną przylega do drogi... widać też tutaj, że źle jechałem, za bardzo tę oponę wyginałem :]

...a najciekawsze nagrania wychodzą z kamery nagrywającej do tyły, jadąc przed filmowanym autem...

Rejestrator na bagażniku A4 na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

...jeszcze raz to samo nagranie...

...tutaj są to oczywiście jazdy treningowe, podczas właściwych wyścigowych prób jeździmy pojedynczo, ale już na torze w Poznaniu, gdzie jeździ się wspólnie można ciekawe sceny ponagrywać...

Fiat 126p

Tym razem w imprezie brał udział tylko jeden zawodnik w grupie klasycznych polskich RWD coupe...

Fiat 126p na RS wakacyjny 2012 w Lublinie

...ekipa z pomarańczowego Malucha jest w trakcie przygotowań do kraśnickiego KJS-a, jakieś tam niedzielne pojeżdżawki musiały zejść na dalszy plan... :]

Fiat 126p przy starcie na RS wakacyjny 2012 w Lublinie

...i jeszcze jedno zdjęcie...

Zawodnicy na Rally Sprint wakacyjny 2012 w Lublinie

Komentarze (28) skocz na koniec

Grzesiek AR, 2012-08-18, 22:48
Życzę udanej imprezy, mnie nie będzie niestety ;/ w związku ze splotem wielu nie korzystnych sytuacji nie zdążyłem poskładać Alfy tak więc jedno miejsce w pierwszej 10tce już wolne ;]
, 2012-08-18, 22:56
@Grzesiek AR, ajj... szkoda :/ w pierwszej 10-tce byśmy się zmieścili, przy 5-tce byłoby ciaśniej :]
gf, 2012-08-20, 23:55
9 miejsce. Jak można astre pomylić z corsa :)?
, 2012-08-20, 23:59
@gf, dzięki.... nikt mi nie uwierzy, ale naprawdę myślałem o Astrze a napisałem o Corsie :] nawet dla pewności co do rozpoznania zawodnika sprawdziłem dane ze wcześniejszego rally sprintu...
Piotrek, 2012-08-21, 16:53
7 miejsce to błękitna honda civic z czarną maską ;)
, 2012-08-21, 17:07
@Piotrek, dziękuję, tak właśnie podejrzewałem, ale tyle tych Hondów, że nie chciałem gafy strzelić na tak wysokiej pozycji ;)
TOMA52, 2012-08-21, 20:11
Marcin, mogę *pożyczyć* zdjęcia malucha na FB? Oczywiście z zaznaczeniem źródła?
, 2012-08-21, 20:14
@TOMA52, jasne!
plejadek, 2012-08-21, 22:24
Marcin gratuluję zwycięstwa w naszej wewnętrznej rywalizacji. Na Twoim filmiku widać, że jesteś szybszy, później hamujesz i szybciej jedziesz w zakrętach. Tylko czasami na wyjściu z zakrętu udawało mi się trochę odskoczyć ale i tak za chwilę siedziałeś mi na zderzaku. Nie zgadzam się, że objechałeś mnie dzięki semi slickom. Oponami tak naprawdę zniwelowałeś moją dotychczasową przewagę: większą moc i niższą o około 200 kg wagę WRX-a. Liżę rany po porażce i pocieszam się, że chociaż w jednym biegu byłem minimalnie szybszy. A tak na marginesie to chyba obaj daliśmy trochę ciała w trzech ostatnich biegach. Zero szykan, slalomu i innych figur gimnastycznych a my nie potrafimy poprawić naszych miejsc w generalce.
Jeszcze jedna uwaga, na rally sprinty w zasadzie przyjeżdża stara gwardia. Nowych uczestników można policzyć na palcach jednej ręki.
, 2012-08-22, 00:13
@plejadek, oj.. bez tych opon byłbym pewnie gdzieś w okolicach 20-22 miejsca... właśnie w zakrętach udawało mi się najbardziej odjechać bo opona dobrze trzymała... no, to *objechanie* to w planach miało być, tak samo jak Piotrka w Subaru, a jednak nie bardzo wyszło ;) jakbyś się sprężał na każdej próbie to wynik naszej rywalizacji mógłby być inny... objechanie zgodnie z definicją by było jakbym miał po te 2-3 sek. przewagi na każdej próbie...

z jednej stronie trochę zawaliliśmy, ale z drugiej też nie było aż tak źle, gdyby były te pachołki, więcej zawracania to pewnie 5 miejsc w dół byśmy mieli... nie widzę nikogo kogo *powinniśmy* wyprzedzić a tego nie zrobiliśmy, nad nami sami torowi wyjadacze...

zobacz kogo na ogonie miałeś... trzy Hondy które tylko czyhały na jakiś nawrót czy slalom ;)
MrCk, 2012-08-22, 12:12
Zastanawia mnie czy korzystasz ze wszystkich systemów wspomagających w twoim Audi podczas przejazdów? czy może wyłączasz wszystko ? :)
, 2012-08-22, 12:37
@MrCk, korzystam ze wszystkiego, nie wyłączam niczego... można powiedzieć, że systemy wskazują prawidłową linię jazdy, jeżeli taką bym pojechał to przez cały przejazd ani razu by nic mi nie mrugało... w trybie S skrzyni są i tak one trochę *znieczulone*, poza tym przy quattro też działają inaczej, tj. odcinają gaz gdy już poślizg jest bardzo duży i nie można samymi hamulcami naprostować auta...

gdy poślizgi są niewielkie (jak podczas jazd na torze) to działają niejako w tle, położenie auta jest korygowane podczas jazdy, przyspieszania w zakręcie, nie czuć żadnego hamowania, czy (jak wyżej już wspomniałem) nie jest odcinany gaz...
MTM, 2012-08-22, 14:32
Szacun kolego , takim ciężkim , seryjnym dupowozem rywalizować z powodzeniem na torze kartingowym z mniejszymi i zwrotniejszymi autami .
S, 2012-08-22, 15:49
Czarno-biała c2 to oczywiście kompletna seria. Z C2R2 MAX ma niewiele wspólnego. ;)
, 2012-08-22, 17:00
@MTM, w zimie, na śniegu, na śliskim lepiej się mi jeździ, wtedy to nawet jakiś medal mogę zdobyć ;] auto sporo waży, chyba jest najcięższe we wszystkich, na pewno w czołówce wagowej, ale z drugiej strony sporo napędem nadrabiam w tych zakrętach i jakoś leci... przed każdym rally sprintem trzymam kciuki za deszcz, ale jak na razie moja skuteczność jest zerowa ;)

największy *problem* jest chyba z zawieszeniem, które na torze jest bardzo miękkie (z resztą widać na nagraniu koła, jak nadkole lata w górę i dół)... jak się przyciśnie nadwozie to sporo się ugina, w seryjnym zawieszeniu w Imprezie prawie wcale się nie ugnie, a modyfikowane w innych autach to jakby w ogóle sprężyn nie mieli... ;)

@S, zgłosiłeś jako C2R2 Max więc teraz się tłumacz dlaczego nie ma Cię w czołówce?
S, 2012-08-22, 17:19
Zgłosiłem sie jako c2 bez dopisków. Być może został popełniony błąd przy przepisywaniu albo to taki *żart* prezesa :). Tak czy siak to autko (c2 vts) ma potencjał i dobry kierowca powalczyłby nim o miejsce w czołówce.
, 2012-08-22, 17:26
;-) no to następnym razem musi być 10 miejsc wyżej w generalce... czy Toyota Yaris z 14. miejsca to nie jest przypadkiem Twoja bezpośrednia konkurencja?
S, 2012-08-22, 17:43
Oczywsiście ze tak. :) Nie wiem na ile to auto jest seryjne ale wynik robi wrażenie. To pokazuje że wystarczy dobre zawieszenie + dobry kierowca i mamy takie a nie inne wyniki. PS. Yaris ts ma fabrycznie 105 koni ;).
, 2012-08-22, 17:49
@S, no to co ma znaczyć te 33. miejsce? :] trasę pomyliłeś? :] o teraz jesteś na obserwacyjnym celowniku, ma być poprawa o 10 miejsc na kolejnym rally sprincie...
S, 2012-08-22, 17:57
Chyba za bardzo chciałem.... w az 3(!!!) przejazdach zwiedzałem ,,okolice** toru. Poprawe obiecuje...... :)
Grzesiek AR, 2012-08-22, 21:49
Jak się na FZ-201 śmigało?
, 2012-08-22, 23:39
@Grzesiek AR, no, tego uczucia jak skręcam kierownicą i auto też od razu skręca nie da się opisać ;) ogólnie było w porządku tylko chyba jednak za gorąco i opona się przegrzewała...

ona jest trochę za wąska do wagi auta, ale zamysł był taki, że jak będzie troszkę węższa to nie będzie problemu z szybkim rozgrzaniem opony podczas rally sprintów, ale okazało się, że przy tych 30 stopniach już jest za gorąco, mam nadzieję, że w okolicach 20 stopni i mniej ta strategia się sprawdzi, ja ze względu na większą masę szybko rozgrzeję oponę i będę łapał przyczepność, a pozostali będą się ślizgać :]
opolanin, 2012-08-30, 08:35
Wybrałem kilka dokumentów z cyklu VAG SSP, które powinny Cię zainteresować:

ssp390_pl_dsg7f
ssp406_pl_dcc
ssp409_pl_a4
ssp429_pl_dsg7q
ssp436_pl_18_20_tsi

pzdr
, 2012-08-30, 12:42
@opolanin, podaj linki do gotowych materiałów.. nie programu *.exe do ściągnięcia...
opolanin, 2012-08-30, 15:51
Ale to jest *self-ekstrakting-egze* 7-zip :D
, 2012-08-30, 16:02
@opolanin, ale co to jest? po co i do czego? ;)
opolanin, 2012-08-30, 16:55
Jest to folder *ssp* spakowany 7-zipem do pliku samorozpakowującego się *ssp.exe*.

ów folder zawiera dokumenty *.pdf* o podanych powyżej nazwach.

dokumenty te, to oficjalne materiały grupy VAG pt. *self-study programme*, wot szto...

masa ciekawych informacji.
, 2012-08-30, 20:20
@opolanin, prześlij proszę linki do plików PDF... samorozpakowujące się pliki *wyszły z mody" od kiedy w co drugim znaleźć można było jakieś trojany czy inne wynalazki :)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *