Rally Sprint Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013
2013-01-08|Na torze|Komentarze: 12
Był to chyba pierwszy Rally Sprint podczas którego udało mi się uzyskać zakładane miejsce. W zimowo-wiosenno-pochmurno-mokrych warunkach pogodowych mam największe szanse na dobry wynik, teraz właśnie takie się przytrafiły...
...poza tym frekwencja była dość niewielka jak na nasze warunki, bo startowało około 40 zawodników. Przy czym było za to aż 12 aut w mojej, teraz 4 klasie. Zlikwidowana została klasa "profi" i teraz auta z napędem 4x4 i jednocześnie mocą powyżej 200 KM znajdują się w klasie 4 czyli tam gdzie wcześniej były jedynie auta o pojemności powyżej 2,0.
Ten Rally Sprint rozpoczął nowy cykl imprez, które zakończą się już pod koniec mara 2013 imprezą pt. 14. Kryterium Asów "Pożegnanie z Torem Lublin". Najlepsze trójki z każdej z klas będzie miało okazje wystąpić w tej imprezie, podczas której ma się zjawić sporo ciekawych osobistości ze świata polskiego motorsportu.
Ja oczywiście będę się napinał aby uzbierać jak najwięcej punktów i gdyby warunki były takie jak podczas tej imprezy (najbardziej by mi pasowało aby po prostu padał deszcz) to mam szanse na czołowe miejsca w klasie, nie licząc wydłubanych Evo czy innych podobnych Sti i jeszcze takiego jednego czerwonego Audi 80 quattro ;]
Wyniki
1. Evo
Imprezę wygrał licencjonowany? zawodnik w Evo, którego pamiętamy z grudniowego Kryterium Asów 2012, gdzie też wygrał klasyfikację po 5. przejazdach. Odjechał nam pozostałym sporo, był poza zasięgiem.
Evo było na oponach letnich (chyba Potenza RE070, nalewki Profil, docięte na deszcz), a ważne to o tyle, że ciężko było ustalić jakie opony są lepsze na takie trochę śnieżne, średnio śliskie, dość mokrawe warunki pogodowe przy temperaturze w okolicy zera. Większość jechała na zimówkach, parę osób zmieniało w trakcie imprezy na letnie i chyba pomogło, parę osób od początku jechało na letnich.
2. Honda Civic
Zwycięzca klasy 3. Tą Hondą jechało dwóch zawodników.
3. Audi A4
Tutaj ja. Jechałem na zimówkach (Michelin Alpin 4), opis mojej jazdy trochę niżej...
4. Subaru Impreza WRX STI
5. Subaru Impreza WRX
6. Honda Civic
7. Subaru Impreza WRX STI
8. Subaru Impreza WRX
9. Honda Civic
Ta sama Honda co z 2. miejsca, drugi zawodnik.
10. Honda Civic
Zwycięzca klasy 2., na semi-slickach.
11. Fiat Uno
Zwycięzca klasy 1. Pierwszy zawodnik w tym aucie.
12. Audi 80 quattro
13. MG ZR
14. Subaru Impreza
15. Subaru Impreza WRX STI
16. Fiat Uno
Drugi zawodnik w tym aucie.
17. Subaru Impreza WRX STI
* * *
Poniżej losowa kolejność losowych zdjęć...
Moja jazda
Jest to moje najlepsze miejsce w klasyfikacji generalnej. Zawsze zakładam, że uzyskam jak najlepszą pozycję, przy czym zwykle już na zapoznaniu okazuje się, że "może innym razem". Teraz też sprężając się na zapoznaniu ni stąd, ni zowąd na zderzaku siadło mi to czarne Evo więc bardzo szybko musiało mnie dogonić pomimo odstępu przy ruszaniu.
Wszystkie próby przejechałem z wyłącznymi systemami trakcyjnymi, początkowe przejazdy były dość śliskie, miejscami było sporo lodu. Później trochę rozjeździliśmy tor ale dobrze mi szło i nie chciałem już kombinować i próbować jazdy esp-off. Szczególnie, że na pierwszej próbie nie wyhamowałem przed jednym zakrętem (musiałem nawrócić, strata około 5 sek.) więc nie miałem większej ochoty na wyłączanie systemów ;) Drugi przejazd przejechałem już poprawnie, łącznie zajmowałem wtedy chyba 6. miejsce i później co przejazd przeskakiwałem jedno oczko wyżej co na koniec dało mi to 3. miejsce.
Poniżej przejazd z 4. biegu:
Gdyby, gdyby... gdybym nie popełnił tego błędu to bym był drugi. Tylko co gdyby też inni nie popełnili swoich błędów? ;) Należało mi się, bo mieliśmy też zapoznanie na piechotę, ślizgaliśmy się po torze, powinienem zapamiętać każdą lodową kałużę, a niestety spore hamowanie zaplanowałem sobie właśnie tam gdzie było bardzo ślisko, ostatecznie zabrakło kilku metrów. Przejechać raczej się dało, choć strata 1-2 sek. i tak by była, ale bałem się, że jednak przestawię chwilę wcześniej już przestawione opony więc nie chciałem ryzykować.
Dostałem swój pierwszy puchar :] a poniżej cały mój rally sprintowy dorobek...
...i zapisałem się do Automobilklubu Chełmskiego.
* * *
Przed imprezą napisałem:
Przed chwilą się dowiedziałem... no, normalnie bym przeoczył imprezę. No więc trasa prób bardzo mi odpowiada (wersja roboczo zwana "jak pałowanie na prostej"), nie ma żadnych pachołków, nawrotów, itd. Na dzisiejszych zdjęciach z treningu widzę, że tor jest mokry, jutro ma też troszkę śniegu spaść, więc nie przyschnie, czyli idealne warunki na jak najlepszą pozycję w tabeli. Skłamałbym, że liczę na Top10... Top3 ma być... ;] ale jeszcze zależy ile tych Evo i innych Sti się zjedzie...
Będę się spinał na jak najlepsze wyniki, bo Top3 z każdej z klas weźmie udział w finałowym Kryterium Asów, a przy zimowo-wiosenno-mokrych warunkach pogodowych mam największe szanse na dobry wynik.
Czytaj także
Komentarze (12) skocz na koniec
ps. ustaliliśmy, że powinieneś dostać karę 5 sek. za zbyt częste treningi, a jak chcesz dalej objeżdżać mocniejsze Imprezy to musisz sobie kupić STI aby jakiś porządek był, nie ma co zamieszczania wprowadzać...
Z tego co pamietam Janusz tez nie ma licencji ;) ale moge sie mylic bo mogł zrobic przez zime.
1 miejsce -Nalewki
2. -Letnie
3.- Zimowe
:D ładnie sie wam ułozyło , uwazam ze najlepsza opona na ta pogode to miekka z duza iloscia naciec, jak by bylo bardziej sucho to semi slick idealny.
na tym okrążeniu co widać to już nie było aż tak ślisko, dało się chyba jechać bez ESP, ale już szkoda mi było ryzykować sekund gdyby się jednak okazało, że pojechałbym wolniej... na treningach po imprezie jeździłem już bez trakcji i bardzo dobrze auto trzymało się drogi...
ciężko jest tak sprawdzić w trakcie imprezy jak lepiej jechać bo każdy przejazd się liczy do klasyfikacji, gdyby np. z tych 5 prób jedna najgorsza była odrzucana to można by było trochę sobie pokombinować...
na zapoznaniu też nie ma większego sensu pomiar czasu bo co okrążenie to robi się lepszy wynik, a podczas imprezy gdy jest się dobrze skupionym, jedzie samemu po torze, to wykręca się jeszcze lepsze czasy...