Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Słoneczna 3. runda SuperOES Tor Kielce 2014

Pit line 3. runda SuperOes Kielce 2014

Podczas tej słonecznej rundy zająłem... 41 miejsce. Jechało mi się bardzo szybko ale innym jeszcze szybciej...

Minął miesiąc od tej rundy i już zapomniałem większość tego o czym chciałem pisać więc będzie krótko i na temat. Swoją jazdę opisałem w oddzielnym materiale pod tytułem nie innym niż Moja jazda na 3. rundzie SuperOES Tor Kielce 2014. Tutaj zamieszczam tylko jedno nagranie, w materiale jest ich więcej...



Wyniki 3. rundy SuperOES Tor Kielce 2014

Wyniki 3. runda SuperOES Tor Kielce 2014



* * *

1. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo białe na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Najszybszy zawodnik w każdej z czterech rund, nie do pokonania podczas tej imprezy.



2. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo białe naklejki na 3. runda SuperOes Kielce 2014



3. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo czarne na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Chyba jedyne auto z czołówki na oponach nie będących pełnymi slickami. Opony to Hankook Ventus Z209 i są one popularne wśród startujących w SuperOES. Sam zastanawiałem się nad nimi ale ostatecznie wybrałem używane pełne slicki.



4. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo żółto czarne na 3. runda SuperOes Kielce 2014



5. BMW M3

BMW M3 srebrne na 3. runda SuperOes Kielce 2014



6. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo biało czerwone na 3. runda SuperOes Kielce 2014



7. Mitsubishi Lancer Evo brak zdjęcia...



8. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo czarne bagażnik na 3. runda SuperOes Kielce 2014



9. BMW E36 brak zdjęcia



10. Honda CRX

Honda CRX szara na 3. runda SuperOes Kielce 2014



11. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI niebieska na 3. runda SuperOes Kielce 2014



12. BMW 336i

BMW E30 336i fioletowe na 3. runda SuperOes Kielce 2014



13. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo biało niebieskie na 3. runda SuperOes Kielce 2014



14. Subaru Impreza GT? STI?

Subaru Impreza GT biała 3 drzwi na 3. runda SuperOes Kielce 2014



15. BMW 336i

BMW E30 336i fioletowe na 3. runda SuperOes Kielce 2014



16. Toyota Celica

Toyota Celica na 3. runda SuperOes Kielce 2014



17. BMW E30 brak zdjęcia



18. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT kolorowa na 3. runda SuperOes Kielce 2014



19. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI niebieska biała na 3. runda SuperOes Kielce 2014



20. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza STI biała 5 drzwi na 3. runda SuperOes Kielce 2014



21. Lotus Exige

Lotus Exige na 3. runda SuperOes Kielce 2014



22. Subaru Impreza brak zdjęcia



23. BMW E36

BMW E36 granatowe na 3. runda SuperOes Kielce 2014



24. Honda Civic

Honda Civic błękitna na 3. runda SuperOes Kielce 2014



25. Honda CRX

Honda CRX niebiesko czarna na 3. runda SuperOes Kielce 2014



26. Lotus Elise

Lotus Elise na 3. runda SuperOes Kielce 2014



27. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza STI niebieska biała na 3. runda SuperOes Kielce 2014



28. BMW E30

BMW E30 białe na 3. runda SuperOes Kielce 2014



29. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo wiśniowe na 3. runda SuperOes Kielce 2014



30. Renault Clio

Renault Clio inter cars na 3. runda SuperOes Kielce 2014



31. Renault Clio

Renault Clio Sport srebrny na 3. runda SuperOes Kielce 2014



32. Honda CRX brak zdjęcia



33. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo czarne srebrne na 3. runda SuperOes Kielce 2014



34. Renault Clio

Renault Clio srebrny żółty na 3. runda SuperOes Kielce 2014



35. Renault Clio

Renault Clio inter cars na 3. runda SuperOes Kielce 2014



36. Citroen Saxo brak zdjęcia



37. Honda CRX

Honda CRX czarna na 3. runda SuperOes Kielce 2014



38. Honda Civic

Honda Civic błękitna czarna maska na 3. runda SuperOes Kielce 2014



39. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo szare na 3. runda SuperOes Kielce 2014



40. Honda Civic

Honda Civic czerwona na 3. runda SuperOes Kielce 2014



41. Audi A4 quattro

Audi A4 quattro na 3. runda SuperOes Kielce 2014



42. Renault Clio brak zdjęcia



43. Fiat CC

Fiat CC czerwony na 3. runda SuperOes Kielce 2014



44. Mini Cooper

Mini Cooper na 3. runda SuperOes Kielce 2014



45. BMW E36 brak zdjęcia



46. Suzuki Swift

Suzuki Swift kolorowy na 3. runda SuperOes Kielce 2014



47. Toyota Starlet

Toyota Starlet GT Turbo na 3. runda SuperOes Kielce 2014



48. Renault Clio

Renault Clio biały na 3. runda SuperOes Kielce 2014



49. Renault Twingo

Renault Twingo na 3. runda SuperOes Kielce 2014



50. Honda CRX

Honda CRX biała czarna maska na 3. runda SuperOes Kielce 2014



51. BMW E36

BMW E36 kompakt na 3. runda SuperOes Kielce 2014



52. Mazda RX-8

Mazda RX-8 na 3. runda SuperOes Kielce 2014



53. Volvo S40

Volvo S40 na 3. runda SuperOes Kielce 2014



55. BMW E30

BMW E30 czerwone na 3. runda SuperOes Kielce 2014



56. Fiat Bravo

Fiat Bravo na 3. runda SuperOes Kielce 2014



59. Suzuki Swift

Jazda Suzuki Swift kolorowy na 3. runda SuperOes Kielce 2014



60. Mazda MX-5

Mazda MX-5 czara na 3. runda SuperOes Kielce 2014

61. Honda Civic

Honda Civic czerwona czarna maska na 3. runda SuperOes Kielce 2014



62. Renault Clio

Renault Clio srebrny drzewka na 3. runda SuperOes Kielce 2014



63. Toyota Yaris

Toyota Yaris na 3. runda SuperOes Kielce 2014



64. Renault Clio

Renault Clio srebrne bok na 3. runda SuperOes Kielce 2014



66. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza STI czarna na 3. runda SuperOes Kielce 2014



67. Fiat SC

Fiat SC Wórc na 3. runda SuperOes Kielce 2014



68. Fiat SC

Fiat SC żółto czarny na 3. runda SuperOes Kielce 2014



70. BMW E30

BMW białe na 3. runda SuperOes Kielce 2014



75. Fiat Punto Sporting

Jazda Fiat Punto Sporting na 3. runda SuperOes Kielce 2014



76. Fiat Punto Sporting

Fiat Punto Sporting na 3. runda SuperOes Kielce 2014



77. Fiat SC

Jazda Fiat SC Wórc na 3. runda SuperOes Kielce 2014



78. Fiat SC

Jazda Fiat SC biało czerwony 3. runda SuperOes Kielce 2014



79. Honda Civic

Honda Civic granatowa kolorowa na 3. runda SuperOes Kielce 2014



80. Fiat CC

Jazda Fiat CC czarno pomarańczowy 3. runda SuperOes Kielce 2014



86. Kia Picanto

KIA Picanto Lotos na 3. runda SuperOes Kielce 2014



87. Fiat CC

Fiat CC oliwkowy na 3. runda SuperOes Kielce 2014



88. Kia Picanto

Jazda KIA Picanto Lotos na 3. runda SuperOes Kielce 2014



92. Toyota Starlet

Toyota Starlet zielona na 3. runda SuperOes Kielce 2014



DNF/DNS

Subaru Impreza GT biała na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic xpuls na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Mitsubishi Lancer Evo biało czarne na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Mitsubishi Lancer Evo żółte na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic szara na 3. runda SuperOes Kielce 2014

VW Golf GTI czerwony na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic biała czarny dach na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic biało czerwona na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic czerwona białe felgi na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Fiat 126p na 3. runda SuperOes Kielce 2014

Komentarze (13) skocz na koniec

gość, 2014-03-24, 19:36
Spalacz, czy Ty hamujesz w zakrętach żeby dociążyć przód? pzdr
, 2014-03-24, 20:40
Generalnie tak, staram się, tak powinienem ale różnie to wygląda... o jakiś konkretny zakręt chodzi?

zwykle dość daleko wjeżdżam w zakręt na hamulcu właśnie po to aby na skręcie mieć dociążany skręcający przód i puszczając hamulec mogę od razu maksymalnie przyspieszać bez płużenia...
balbulus, 2014-03-25, 08:36
Spalaczu, chyba byłeś najszybszym kierowcą na drogowych oponach??

Właśnie, na zdjęciach widać świeżo założoną oponę (jeszcze z naklejką na bieżniku): opona wygląda na fachową, czy w takich powiedzmy wyczynowych oponach nie występuje etap docierania czy oczyszczania bieżnika po procesie produkcji znany z opon typowo cywilnych (czy po prostu po pierwszym okrążeniu jest już wszystko OK i można jechać na 100%)?

PS. czy niebieskie Punto (z podwójnym kierowcą) to wersja fabryczna... 1,2 16V 80KM?? Pytanie z ciekawości, jeżeli tak, to doskonale udowadnia, że na takie torowe zawody amatorskie można jechać naprawdę każdym (sprawnym) autem. (Tak wiem, że występowały też auta typu Cinquecento, ale wydłubany cienias to logiczne autko na wyścigi, a dość już ciężkie Punto II z niezamocnym silnikiem jest tej oczywistej logiki pozbawione)
gość, 2014-03-25, 10:02
Ten zakręt od 38 sek bo miałem wrażenie że trochę Cię wyniosło i zastanawiałem się czy wjeżdżałeś w ten zakręt na hamulcu?

no i co z odwieczną chyba dyskusją co do tego czy całkowicie wyhamować przed zakrętem na prostych kołach vs hamowanie jeszcze wjeżdżając w zakręt? :-) co się z kim rozmawia to ma trochę inne zdanie...
AM, 2014-03-25, 10:19
Albo mi się wydaje albo Twoje audi ma zbyt miękkie zawieszenie...
Po rankingu widać że lancy 4x4 najlepiej się spisują na miedziance:) Chyba zacznę od zakupu clio rs i pojadę się pobawić :)
, 2014-03-25, 11:01
@balbulus, pewnie tak tylko tutaj nie ma sensu rozpatrywać tej kwestii bo dozwolone są wszelakie opony, różnice czasowe między nimi są tak ogromne, że nie do oszacowania w przeciwieństwie do innych imprez w których jeździłem gdzie dało się jakieś wnioski wyciągnąć, np. jeżeli miałem drogówki a traciłem do kogoś na semi-slickach np. 1 sek. na okrążeniu to niemal pewne, że ja mając semi-slicki byłbym szybszy albo ktoś mając drogówki wolniejszy... dzięki temu wiedziałem w którym miejscu stałem i w sumie nie musiałem tych semi-slicków kupować aby wiedzieć które zająłbym miejsce w tabeli :)

co do świeżych opon to ja obstaję przy tym, że trzeba je przetrzeć, nawet powiedziałbym, że zużyć ze 20 proc. aby opony zaczęły dobrze trzymać... ja zawsze (drogówki, fz-201) na świeżych oponach jeździłem słabiej, na początku nawet słabiej niż na gorszych oponach ale już przetartych, np. te PSS co teraz mam gdy były świeże to były wolniejsze niż najzwyklejsze drogówki Primiacy HP/3... ale po 30-50 km na torze już zaczynałby dobrze jechać...

nie wiem jak w przypadku slicków i mocnych aut, może oni są w stanie sobie przetrzeć te opony na parkingu, czy po jednym okrążeniu, albo po protu trzymają od razu... Federale FZ-201 nie trzymały mi dobrze przy pierwszych wizytach na torze... jakbym teraz kupił nowe opony i miał jechać do Kielc to wcześniej bym je przetarł na treningu na torze albo po prostu na drodze...

nie wiem co to za Punto, Sporting... z tymi zwykłymi autami na torze to trzeba pamiętać często jest coś robione czego nie widać... choćby zawias, hamulce, brak wnętrza, jakieś tam stożki ;) i inne bajery... z drugiej strony zwykle nie są to modyfikacje bez których auto się rozleci ale takie dzięki którym jedzie się wygodniej i szybciej więc w sumie można każdym autem jechać... tylko będzie wolniej bo inni nie będą mieli oporów przed wywaleniem kanapy, ustawieniu kątów czy wymianie klocków i tarcz na bardziej sportowe...

@gość, ten zakręt od 38 sek. to w zamierzeniu tak przejechany szeroko aby na jego koniec móc dobrze objechać opony których nie widać bo kamera nie obejmuje...

@AM, zawieszenie mam seryjne, jakbyś przejechał się po drodze to uznałbyś, że jest twarde i niekomfortowe... na torze oczywiście jest miękkie ale zamiana zawieszenia to też nie jest taka prosta sprawa...
gość, 2014-03-25, 11:51
Ok, właśnie się zastanawiałem czy tam coś po lewej stronie było :-)

a co myślisz o tej opinii że należy całe hamowanie skończyć przed zakrętem na prostych kółkach - czasem wydaje mi się że to po prostu różnica pomiędzy tymi którzy boją się bardziej nadsterowności niż podsterowności? :-)
, 2014-03-25, 20:20
Różnie tam się hamuje ale trudno powiedzieć aby to hamowanie było na prostych kołach przed zakrętem. Ja sam bardzo daleko wjeżdżam w zakręt na hamulcu aby dociskać przód, jak najdalej zajechać tak aby zdejmując nogę z hamulca móc od razu zacząć przyspieszać bez ryzyka płużenia.

Jeżeli zahamuję na prostych kołach i odpuszczę hamulec przed skrętem to raz, że słabiej auto skręci, dwa, że zwykle nie da się od razu zacząć przyspieszać (zakręt zbyt ciasny). W autach RWD można zacząć wcześniej przyspieszać więc można wcześniej zacząć hamowanie i je skończyć ale też to nie będzie na prostych kołach przed zakrętem.

Nie chodzi tutaj o to czy ktoś się boi czy nie ale po prostu z niewiedzy czy innych błędnych informacji. Wiele krętych sekcji na torze jeździ się wciskając gaz i hamulec jednocześnie, tj. dwie nogi na raz, raz jedna mocniej, raz druga. Ja muszę się trochę nakombinować aby mi hamulec nie odcinał gazu ale w innych autach w ciasnych i szybkich szykanach śmiało można przyhamowywać bez zdejmowania nogi z gazu, jak w gokartach :) dzięki temu można też trochę nadrzucać tylną oś w ciasnych zakrętach nie korzystając z ręcznego (którego też nie mam).
adrianp., 2014-03-27, 08:22
Nie znam się, ale jak te Lancery lecą przez te zakręty w ciągłym poślizgu, to chyba jednak strata na czasie?
, 2014-03-27, 10:48
Widoczny gołym okiem drift, poślizg, z kontrowaniem to oczywiście strata, fajnie to wygląda dla kibiców ale gorszy czas na mecie.

Przy czym powinno się jechać w uślizgu, czyli auto trochę przesuwa się bokiem ale nijak nie wymaga to kontrowania, jedzie się dalej. Takiego uślizgu często nie widać z zewnątrz ale czuć w środku. Z daleka to wygląda jak jazda po sznurku. I tak uślizgują się wszyscy, FWD, RWD, AWD, przednią i tylną osią, i tak cała sztuka z doborem opon i ciśnienia polega an tym aby obie osie uślizgiwały się równomiernie. Jak komuś auto się w ogóle nie uślizguje, opony trzymają idealnie to znaczy, że jedzie za wolno :)
adrianp., 2014-03-27, 13:51
Ale mi właśnie chodzi o takie slajdy jak na pejsa wkleiłeś - takie, że je konkretnie słychać :]
, 2014-03-27, 14:06
Upraszczając, jak przednie koła kontrują to było źle :) a takie zwykle poślizgi są na tym nagraniu...
Bartek, 2014-04-10, 13:47
Lancery w czołówce :)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *