Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

SuperSuper, Super i całkiem SuperCars | Genewa 2014

Przód spojlery Pagani Zonda Revolucion na Targach Genewa 2014Mniej lub bardziej super samochody na targach w Genewie czyli autach które zwykle niesamowicie tracą w zamkniętej hali wystawowej i zarazem autach które poza tą halą praktycznie nie istnieją. Trochę jak tygrysy w zoo. Genewa 2014.

Sporo tracą bo te same super auta na ulicy wyglądają milion razy lepiej, ciekawiej i nie da się koło nich tak sobie przejść. Na targach przeciwnie, giną we własnym tłumie i przy piątym aucie już jest nam wszystko jedno na co paczamy. Poza tym większość modeli jest odgrodzona od publiczności, nie można do nich wsiąść, nie mówiąc już o odpaleniu silnika co z oczywistych względów nie jest możliwe w zamkniętej hali. Na dobrą sprawę na takich targach mogłaby już sobie stać i nasza polska Arrinera Hussarya i nikt by się nie zorientował, że to ściema. Wyglądają jak ten leżący tygrys w klatce któremu trzeba co jakiś czas wrzucić kawałek prosiaka aby nie umarł z głodu.

Z drugiej strony też po to jedzie się na targi aby takie auta móc pooglądać. Za każdym razem cieszę się na myśl ile to fajnych i wspaniałych aut zobaczę. I za każdym razem po pewnym czasie oglądanie tych aut staje się nudne. I chyba nie tylko dla mnie bo największe zainteresowanie budziły auta pokroju Renault RS, nowe STI, stare Evo, GT86 czy BRZ, itd.. i oczywiście też GT-R więc auta znane i lubiane, o których da się coś więcej powiedzieć niż "no, fajny, Bond takim Astonem jeździł".

Na początek super, super i tak super autach, że przeciętny europejski śmiertelnik interesujący się motoryzacją nie będzie miał okazji nigdy tych aut na żywo zobaczyć na ulicy i zarazem nic nie straci bo do tej pory nawet nie wiedział o ich istnieniu. Jakieś Zenvo, inny Gumpert Apollo, czy Katusha...

Zenvo przód na Targach Genewa 2014

Zenvo na Targach Genewa 2014

Gumpert Apollo na Targach Genewa 2014

Drzwi Gumpert Apollo na Targach Genewa 2014

Katusha na Targach Genewa 2014

Katusha biała na Targach Genewa 2014



Z Pagani to już inna sprawa bo mimo, że ciągle jest to rekin wystawowy ale sprawia wrażenia, że jego przyszły nabywca mógłbym nim nawet jeździć. Na dodatek Stig w Pagani Huayra wykręcił najlepszy czas okrążenia toru w TopGear więc nie dość, że świetnie wygląda to i jedzie. Niestety przy rocznej produkcji kilku czy ilu tam sztuk można i tę markę wrzucić do jednego worka z innymi biżuteryjnymi autami bo szanse, że trafi on w ręce kogoś kto po prostu jeździłby nim są minimalne, nie mówiąc o jeździe tak szybkiej jak autorzy mieli na myśli go projektując. Mimo, że to jedno z najszybszych auto na świecie to jest niemal pewne, że kolejny raz usłyszymy o nim tylko w kontekście obecności na kolejnej wystawie czy opracowania nowej limitowanej serii 2 sztuk dla tajemniczego klienta z Emiratów i jego syna.

Pagani Huayra żółta na Targach Genewa 2014

Klapy Pagani Huayra na Targach Genewa 2014

Fajne te klapki, z przodu i z tyłu...



Bok Pagani Huayra na Targach Genewa 2014

Lusterko Pagani Huayra na Targach Genewa 2014

Chyba najładniejsze samochodowe usterko na świecie...



Wydech Pagani Huayra na Targach Genewa 2014

Pagani Huayra na Targach Genewa 2014

Tył Pagani Huayra na Targach Genewa 2014



Pagani Zonda Revolucion, tylko na tor, bez homologacji drogowej...

Pagani Zonda Revolucion niebieska na Targach Genewa 2014

Tylne skrzygło Pagani Zonda Revolucion na Targach Genewa 2014

Owiewki Pagani Zonda Revolucion na Targach Genewa 2014

Przód Pagani Zonda Revolucion na Targach Genewa 2014

Lusterko Pagani Zonda Revolucion na Targach Genewa 2014

Wydech Pagani Zonda Revolucion na Targach Genewa 2014

Hak Pagani Zonda Revolucion na Targach Genewa 2014

Pagani Zonda Revolucion na Targach Genewa 2014



W porównaniu do powyższych modeli Bugatti Veyron to w zasadzie pospolite auto. Ja co prawda pierwszy raz na żywo je zobaczyłem ale w naszym kraju to ponoć są dwie sztuki.

Bugatti Veyron na Targach Genewa 2014

Bugatti Veyron tył na Targach Genewa 2014

Bugatti Veyron bok na Targach Genewa 2014

Zdjęcie przy Bugatti Veyron na Targach Genewa 2014



Teraz normalne super auta czyli takie takie którymi da się jeździć, da się je zobaczyć na ulicy, można je chcieć mieć, w sprzyjających okolicznościach można nimi przejechać się.

Maserati GranTurismo MC Stradale... Maserati GranTurismo było swego czasu moim autem marzeń ale teraz już mi przeszło... bo ile można wzdychać do samochodu? zamawiając zwykłą osobówkę z kilkumiesięcznym oczekiwaniem można rozmyślić się i kupowane auto może przestać podobać się więc nie dziwię się sobie, że po 7 latach paczania zerwałem plakat z Maserati. Przy czym widząc te Maserati GranTurismo tylko w wersji MC Stradale okazało się, że stara miłość nie rdzewieje i jednak mógłbym je ponownie chcieć.

Maserati Gran Turismo czerwone Genewa 2014

W sumie to nawet nie musiałbym takiego GranTurismo mieć bo wystarczyłoby mi abym sobie nim pojeździł przez jakiś dłuższy czas. Gdyby ktoś miał pomysł jak coś takiego można zorganizować to proszę dać znać. Może ktoś ma jakieś takie Maserati, dużo mu pali, nie chce mu się jeździć i by mi pożyczył na miesiąc? :) oczywiście za chorą opłatą. Używane GranTurismo kosztować mogą "tylko" 300 czy 400 tys. zł czyli tyle ile jakieś lepsze Audi, BMW czy Mercedes które można sobie bez problemu wypożyczyć na dłuższy okres w typowych wypożyczalniach więc może i dałoby się zorganizować i GranTurismo? może stoi i się kurzy w jakimś premium komisie i od dawna nikt go nie chce kupić?

Maserati Gran Turismo mc stradale tył na Targach Genewa 2014

Maserati Gran Turismo kabriolet na Targach Genewa 2014

ps. kabrioletu nie chce...



"Stare" GranTurismo mi się opatrzyło i po prostu czekałem na jakiś lifting czy nową wersję na bazie starej. I podczas tych targów pokazano taki koncepcyjny model, Maserati Alfieri. No ale jednak to nie to co miałem na myśli, takiego plakatu sobie nie przykleję nad łóżkiem. Co prawda przód z trójzębem wygląda znakomicie i mógłby być ale tył to już porażka po całej linii, co to za dziwoląg? Dobrze, że to koncepcyjny model więc mam nadzieję, że coś na to poradzą zanim auto trafi do produkcji.

Maserati Alfieri na Targach Genewa 2014

Maserati Alfieri tył na Targach Genewa 2014

Koło Maserati Alfieri na Targach Genewa 2014

Grill Maserati Alfieri na Targach Genewa 2014



McLaren P1, fajny jest, jeździłbym...

McLaren P1 bok na Targach w Genewie 2014

Bok McLaren P1 na Targach Genewa 2014

Spojler McLaren P1 na Targach Genewa 2014

Fajne surowe, metalowe rurki, jak w koparce przy remoncie drogowym...



McLaren P1 tył na Targach Genewa 2014

Zakryty McLaren P1 w Genewie

Na ulicy w Genewie też jednego prawie widziałem...



Bok McLaren P1 karbon na Targach Genewa 2014

I jeszcze taka karbonowa wersja... ps. miałem takie opony...



McLareny 650s zostały pożarte przez swojego następcę, wyglądają jak jakieś podróbki...

McLaren 650s niebieski na Targach Genewa 2014

McLaren 650s pomarańczowy na Targach Genewa 2014



Lamborghini Aventador jak Aventador...

Lamborghini Aventador grafitowy na Targach Genewa 2014

Lamborghini Aventador tył na Targach Genewa 2014

Lamborghini Aventador na Targach Genewa 2014



O wiele ciekawszy od Aventador jest Huracan czyli taki mniejszy Aventador. Miał on swoją oficjalną premierę właśnie podczas tych targów. Jest on następcą Gallardo którym to nawet przejechałem się kilka kilometrów w Ułężu co średnio wspominam (tj. auto dla masochistów). Ale podejrzewam, że Huracan będzie już nadawał się do jazdy i lansu.

Huracan prezentuje się rewelacyjnie. O taką ewolucję względem poprzedniego modelu właśnie mi chodzi w przypadku Maserati GranTurismo. Chciałbym się przejechać tym autem aby móc zmienić swoją masochistyczną opinię rozciągniętą z Gallardo na wszystkie modele Lamborghini.

Lamborghini Huracan wydech na Targach Genewa 2014

Lamborghini Huracan biały bok na Targach Genewa 2014

Lamborghini Huracan biały na Targach Genewa 2014

Lamborghini Huracan szary bok na Targach Genewa 2014

Lamborghini Huracan szary na Targach Genewa 2014



Na stoisku Ferrari nie było nic ciekawego, to co zwykle, na zdjęciach akurat California.

Ferrari California tył na Targach Genewa 2014

Ferrari białe na Targach Genewa 2014

Ferrari California na Targach Genewa 2014

Co to za felgi? jakieś zimówki? takich balonowych opon to nawet ja nie mam, chyba nic brzydszego nie dało się wymyślić.



Gdyby nie powyższe Ferrari to konkurs na najgorsze koła wygrałoby poniższe R8. Co to za cygański chrom?

Audi R8 V10 kabriolet na Targach Genewa 2014

Audi R8 V10 kabriolet tył na Targach Genewa 2014



Jaguary zamknięte w tym zoo. Gdybym trafił na takie auto na ulicy to bardzo by mi się podobało, zrobiłbym dziesięć zdjęć, pół roku o nim pamiętał a tak to nic szczególnego, auto jak auto, na dodatek za szybką.

Jaguar f-type coupe biały na Targach Genewa 2014

Jaguar f-type coupe  na Targach Genewa 2014

Jaguar f-type kabriolet na Targach Genewa 2014



Dokładnie taka sama sytuacja jest z Astonami, na ulicy fajny, a na targach ratuje je tylko pstrokate pomalowanie...

Aston Martin czarny na Targach Genewa 2014

Aston Martin oliwkowy na Targach Genewa 2014

Aston Martin V12 Vantage S na Targach Genewa 2014

Aston Martin Vantage na Targach Genewa 2014

Tył Aston Martin V12 Vantage S na Targach Genewa 2014

Aston Martin Vignale fake na Targach Genewa 2014

Oficjalna premiera Aston Martin Vignale, takie trochę mniejszy Rapide, powstały w tej samej filozofii co Maserati Ghibli czyli "dla ludu"...

Maserati Ghibli w Genewie



Nissan GT-R w wersji normalnej i tuningowanej Nismo. Tak jak już wspomniałem, zwykły GT-R był jednym z najbardziej obleganych aut na tej imprezie.

Nissan GTR na Targach Genewa 2014

Nissan GTR Nismo przód bok na Targach Genewa 2014

Nissan GTR Nismo bok na Targach Genewa 2014

Nissan GTR Nismo tył na Targach Genewa 2014



Rojs-Rojsy, nie wiem gdzie te auta przypiąć, niech będą tutaj jako przerywnik. World Premiere Ghost Series II.

RR Ghost 2 na Targach Genewa 2014

RR Phantom na Targach Genewa 2014



Teraz auta mniej lub całkiem super. Trochę ta moja klasyfikacja jest kulawa bo Jaguary dałem wyżej a teraz Porsche niżej a to chyba ta sama kategoria superowości. Jeszcze Mustanga i Camaro tutaj dorzucam.

Na początek i na zachętę dla auta jest tutaj i8. W internetach, na zdjęciach może wydawać się, że to prawdziwy supercar, znakomite auto, będzie rządzić i dzielić ale na żywo czar pryska. Małe to, jakby wykastrowane, jakby zabawkowe, sam nie wiem jak to opisać... jeżeli to prawda, że w USA już 15-latkowie mogą kierować autem mając obok osobę dorosłą to właśnie BMW i8 jest idealnym autem dla takich młodzieńców, bardzo im się ono spodoba.

BMW i8 reklama

Uwaga! to nie jest ten sam samochód! choć ten sam...

BMW i8 na Targach w Genewie 2014

BMW i8 lampa na Targach Genewa 2014



BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe V12... to już wygląda jak V12 a nie jak powyższe R3...

BMW pininfarina gran lusso coupe v12 na Targach Genewa 2014



Każdy wie jak wygląda Porsche od przodu, wszystkie tak samo, więc zamieszczam tylko zdjęcia robione od tyłu...

Porsche 911 turbo na Targach Genewa 2014

Porsche 911 Targa 4S na Targach Genewa 2014

Porsche Cayman S na Targach Genewa 2014

Porsche Panamera Turbo S na Targach Genewa 2014

Silnik Porsche Cayman S na Targach Genewa 2014

Tyle widać silnik w Caymanie. Wcześniej robiłem sobie podśmiechujki ale chyba to już pewne (świat obiegła wiadomość, że do Macana będzie instalowany silnik R4), że niebawem do słabszych Porsche trafi mocniej podkręcone 2.0 TFSI z jakimś modyfikowanym wydechem coby dawał wrażenie posiadania V6 albo i V8. Posiadaczom będzie wszystko jedno bo teraz i tak silnika w ogóle nie oglądaj.



US&A...

Mustang żółty na Targach Genewa 2014

Mustang grill na Targach Genewa 2014

Ford Mustang kabriolet na Targach Genewa 2014

Chevrolet camaro biały na Targach Genewa 2014

Ring Chevrolet camaro na Targach Genewa 2014

Ringi przejęło Camaro, BMW odpuściło temat...



Dodge Viper na Targach Genewa 2014

Śmieszny ten Viper, na logo zamiast węża bardziej pasuje salamandra...



Lexus RC F na Targach Genewa 2014



Wrzucam też tutaj Audi. W dzisiejszych czasach wszystko nowe co ma silnik V8 to już można mianować superautem...

Audi RS6 na Targach Genewa 2014

Audi RS5 na Targach Genewa 2014

Ciekawe jaki silnik będzie w kolejnej generacji RS5. Pewnie pójdą z duchem czasu i wsadzą też 6 cylindrów z turbinami jakie jest w nowym M3. Niestety nie mam zdjęcia M3, auto gdzieś schowane było, przeoczyłem.



Fajne jest połączenie czarnego z czerwonym, tylko bez tego brokatu...

Audi RS6-R ABT na Targach Genewa 2014

Audi RS6-R ABT bok na Targach Genewa 2014

Wydech Audi RS6-R ABT na Targach Genewa 2014

Spojler Audi RS6-R ABT na Targach Genewa 2014



Na koniec jeszcze S8 bo nie mam gdzie tego auta wrzucić a zrobiłem kilka zdjęć...

Audi S8 na Targach Genewa 2014

Wnętrze Audi S8 na Targach Genewa 2014

Podłokietnik Audi S8 na Targach Genewa 2014

Tylna kanapa Audi S8 na Targach Genewa 2014



i RS2 czyli pierwsza RS-ka by Audi...

Audi RS2 na Targach Genewa 2014

Komentarze (20) skocz na koniec

Blogomotive, 2014-04-25, 17:54
Aston Martin Vignale... dobre. Aż zasiałeś we mnie niepokój i zacząłem przeglądać internet. Ty trollu.
kapode, 2014-04-25, 18:20
Http://moto.onet.pl/premiery/mondeo-vignale-pomysl-na-luksusowego-forda/3k2tl

dobre :P
Michał B, 2014-04-25, 22:42
Nim dobrnę do końca, podrzucam link: http://www.supercarclub.pl/index_main.php
Maserati w zasięgu ;)
, 2014-04-25, 23:04
@Michał B, wychodzi 25 tys. zł za 10 dni jazdy... chyba jednak przykleję sobie trójząb do A4, Blogo może mi pożyczy :]
Michał B, 2014-04-26, 00:26
Prosiłeś o opcję, nawet za chore pieniądze :) we dwóch wyszłoby Wam 12,5 za 5 dni jazdy :) można wpisać jedną osobę trzecią
Michał B, 2014-04-26, 00:27
Albo dogadajcie się z nimi na jakiś artykuł, blogery tera sie tak sprzedajo! :D
crg, 2014-04-26, 17:25
Na szczęście oprócz gustów i guścików młodych blogerów z Polski, istnieje jeszcze coś takiego jak tradycja motoryzacyjna, którą pasjonaci motoryzacji cenią. Alfieri jest celowym nawiązaniem do Maserati A6 GCS/54. Może dla ciebie to *dziwoląg*, bo linie nie są na dzisiejszą modłę do bólu uładzone i proporcjonalne... No cóż w każdym razie porzuć nadzieję, że *coś z tym zrobią*. I całe szczęście.
, 2014-04-26, 19:49
@Michał B... Trzeba by się Wojewódzkiego zapytać jak on organizuje sobie auta. Ale pewnie podobnie, na dzień albo dwa, byle zdjęcie na Pudelka wpadło.

@crg, dzięki, przynajmniej wiadomo co projektant miał na myśli...
qwerty, 2014-04-26, 22:03
Małe to, jakby wykastrowane, jakby zabawkowe - LOL. Wszystko wskazuje, że będzie gruby sprzęt. i3 też wygląda dziwnie. Później przesiadasz się do czegokolwiek innego - zamulone, przestarzałe... Salon to jednak nie real life...
BD, 2014-04-27, 05:26
Jeszcze przed przeczytaniem tekstu...

...przecież to czerwone trzecie z góry - Gumpert Apollo - to składak jakich mało... światła przednie z Opla Speedstera, Drzwi z SLSa AMG, maska jak Bugatti Veyron no i jeszcze pokrywa silnika (tylna) zupełnie jak w F50... a to tak na początek, na pierwszy rzut oka...

...albo się czepiam i tylko ja mam takie skojarzenia, nie wiem ale komentarza tym razem odmówić sobie nie mogłem, po czym wracam spokojnie do czytania ciągu dalszego...

...a Katusha z kolei wygląda jak taka *chińska* Italia...
Am, 2014-04-28, 08:08
Rs 2 the best :)
radosuaf, 2014-04-28, 13:00
@Spalacz:
Słusznie prawiłeś :):
http://www.topgear.com/uk/car-news/renault-nurburgring-lap-time-seat-leon-cupra-2014-04-24

Hehe, chciałem pisać, że największy skandal to to badziewie od Astona, które wygląda jak Mondeo, ale...
Reszta nie wzbudza we mnie żadnych emocji, poza cywilnym Ghibli z ulicy (widziałem takie w zeszłym tygodniu w Sopocie - CHCĘTO :), chociaż wolałbym GT, tylko nie takie pstrokate, jak na zdjęciach.
Jak jechałem do teściów na święta, moja żona krzyknęła w pewnym momencie *CO TO JEST?!*, zrobił się ogromny hałas i wyprzedziło nas *jakieś* Lambo. Silnik robił niesamowity łomot, ale brakowało mu tego pięknego charczenia V8 Ferrari (w wersji fajniejszej, czyli znanej z Alfy 8C albo Maserati), łatwo mi poszło zorientowanie się, że to Lambo, ale jaki to był model, nie miałem bladego pojęcia. Wzruszyłem ramionami, zredukowałem do czwórki i zabrałem się do wyprzedzania w akompaniamencie *symfonii* doładowanego 1.4 R4 :). Tak mniej więcej wygląda mój stosunek do super samochodów :D.
qwerty, 2014-04-28, 15:13
I RS2 czyli pierwsza RS-ka by Audi... - chyba nie do końca by Audi. Powstawał w Zuffenhausen, a wiadomo, kto ma tam HQ ;)
phillass, 2014-04-29, 09:01
Za granicą jest dobrze rozwinięty rynek wynajmu ale krótkoterminowego superaut. do anglii to można na wakacje jechać i jest 10 aut, kilka torów wyścigowych plus kilometry po szkocji etc i noclegi w luksusowych hotelach. auta prowadzi się na zmianę więc wszytko można wypróbować. nie pamiętam za ile i czy na tydzień czy dwa. ale oferta była atrakcyjna.
, 2014-04-29, 10:06
@phillass, no właśnie o coś takiego by mi chodziło... na tor nie musiałbym jechać bo pewnie wtedy to koszty x10 ale tak tylko polansować :]
pol, 2014-05-08, 08:54
Widziałem gdzieś na fotach logo TATA, ciekawe co wystawili ?
6v, 2014-05-11, 19:33
Skąd V6 w nowym eM?
, 2014-05-11, 19:41
Dziękuję, poprawione! :)
qwerty, 2014-05-11, 22:27
Ale żeś poprawił ;) *Pewnie pójdą z duchem czasu i wsadzą też R6 z turbinami jakie jest w nowym M3.* - średni tu sens logiczny. Audi nigdy w życiu nie wstawi R6 do RS5, bo takiego silnika nie ma i konstruować nie będzie.

Wsadzą dopalone 3.0 V6 z Macana Turbo, może zdławione 4.0 V8 z RS6, ale to wątpliwe.
, 2014-05-12, 13:38
Ojtam, ojtam... już jest dobrze :)

przecież mają już 3.0 V6 w S4/S5 z 333 KM z kompresorem, dodadzą turbinę, trochę podkręcą i wyjdzie 450 KM... tylko oby nie wyszło jak z 1.4 z takim podwójnym doładowaniem :]

4.0 V8 z RS6 ma już dwie turbiny, trzeba by było jedną usunąć bo same programowe zdławienia czy jakieś mechaniczne ograniczenia byłyby bez sensu... klienci by szybko sobie *naprawili* i mieli najszybsze Audi za pół ceny...

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *