Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Targi motoryzacyjne Autosalon 2012 w Lublinie

Lusterko Audi A7 na targach Autosalon 2012 w LublinieMoje ulubione targi motoryzacyjne to Autosalon w Lublinie. Jest tak kiepsko w porównaniu do innych podobnych imprez, że aż bardzo mi się podoba i za każdym razem wychodzę z nich zadowolony ;)

Chyba sekret tych targów tkwi w tym, że nie ma nic podanego na tacy, trzeba się wysilić aby coś dojrzeć, i wtedy udaje się zobaczyć o wiele więcej ;)

Na targi wybrałem się na piechotę i na wstępie informuję, że mamy wiosnę, robi się zielono, ptaki ćwierkają...

Wiosenny Park Ludowy w Lublinie

...oraz w Lublinie mamy rozbudowaną halę targową, prezentuję się całkiem dobrze, tylko dlaczego brama od strony parku była zamknięta? musiałem po błocie okrążać teren targowy...

Plan targów lubelskich 2012

...i wstęp kończę informacją, że wraz z wiosną zaczął się też sezon grillowy.

Grill podczas targów Autosalon 2012 w Lublinie

Targi motoryzacyjne w Lublinie dzielą się na dwie sekcje, pierwsza to auta zwykłe, salonowe, czyli to samo jest do zobaczenia (a zwykle mniej) w salonie każdej z marek. I tutaj generalnie jest kiepsko. Tak jak rok temu nie było wystawy BMW, Audi czy Mercedesa, nie mówiąc już o Bugatti, Maserati, Ferrari czy choćby Porsche :] ... żartuję... no ale te BMW, Audi czy Mercedes powinni być, nawet VW nie było, ale już Seat czy Skoda była, więc nie ma co narzekać :D

Druga sekcja to tuning & bass & szoł. Tutaj już jest więcej do oglądania i na dobrą sprawę nie jest tak źle. W relacji z ubiegłorocznej edycji Autosalon 2011 wrzuciłem wszystko do jednego gara i po wymieszaniu wyszła kaszanka, więc teraz przygotowałem dwudaniowy obiad.

Salonowo

Zaczynamy od sekcji salonowej. Jak na nasze lubelskie możliwości to ta zupa wyglądała na początku całkiem dobrze...

Nowa hala targowa Autosalon 2012

...ale już smakowała gorzej...

Jest Skoda Superb 2.0 TSI, która ma gorsze osiągi niż Audi A4 a wygląda z tyłu o wiele szybciej... końcówki wydechu jak z Audi S4... to ponoć zupełnie fabryczny Superb, każdy tak wygląda... hmm... nawet VW Passat z tym silnikiem ma normalny wydech i nie udaj szybszego niż jest...

Skoda Superb TSI wydech

...dalej już w Skodzie całkowicie puścili wodze fantazji i przykleili szybką plakietkę VRS do 170-konnego diesla...

Skoda Octavia VRS na targach Autosalon 2012

...a wracając do Superba to fajnie umieścili czujnik parkowania, bo zupełnie na boku zderzaka...

Czujnik parkowania w Skodzie Superb

...dalej w tej samej rodzinie był jeszcze Seat Cupra R, który miał chyba ten sam silnik co Skoda Superb...

Seat Cupra R na targach Autosalon 2012 w Lublinie

I na tym chyba koniec sekcji salonowej z normalnymi autami. Skoda była pierwsza od wejścia więc na niej się skupiłem, też ta sama grupa z Audi więc coś tam mogłem sobie pomyśleć oglądając te auta... co do innych marek to normalnie, jak na ulicy, taki autosalon jak na parkingu pod Tesco przed świętami, czyli gdy większość aut jest umyta...

Audi A7

Jeszcze tylko dorzucam Audi A7, które stało poza halą, poza konkursem. Pierwszy raz na spokojnie sobie je obejrzałem. Nie wygląda tak samo jak każde inne Audi... a, że tak powiem, po amerykańsku...

Audi A7 na Autosalon 2012 w Lublinie

...z ciekawostek to w klapie bagażnika ma schowany spojler, który wysuwa się przy jakiejś tam dużej prędkości...

Wyróżniający jest próg, na którym niejako postawione są okna z dachem. Na żywo wygląda to jakby od ziemi do poziomu okien było duże nadwozie z Audi A8 a okna z dachem już z mniejszego Audi A5. Wygląda to nieproporcjonalnie ale fajnie, tak miało być.

Audi A7 od tyłu na Autosalon 2012 w Lublinie

Lusterka boczne na przymocowane od dołu na tym progu, normalnie to są one przecież na bocznej szybie...

Lusterko boczne Audi A7 na targach Autosalon 2012 w Lublinie

I po burzliwej walki z myślami wybrałem te lusterko jako fotkę przewodnią tych targów... wybór był trudny, na prawdę ciężko było cokolwiek wybrać co by było charakterystyczne dla tegorocznych targów, nic takiego nie znalazłem, a mocowanie lusterka mi się podoba, więc i jest!

Tuning & power & sport & szoł!

Podział na targach nie był tak jednoznaczny, bo w hali salonowej były też auta nie-salonowe, ale w relacji je rozdzielam od salonowych i z powrotem mieszam ze sobą tworząc bigos tuning & power & sport & szoł!

Duży fiat na slicku...

Fiat 125p z oponą slick na Autosalon 2012 w Lublinie

Po amerykańsku

Fordy Mustangi. Naczytałem się tyle o rozbitych autach i ich klepaniu, że teraz przyglądam się spasowaniu elementów każdego importowanego auta, też i Mustangów. Czarny wygląda w porządku, szary zupełnie nie-spasowany, szpara tak na 8 mm z przodu a 3 mm przy oknie, przy czerwonym choć nie widać na zdjęciu to też nie jest dobrze, szczelina nie jest równa i jest różnica między jej wysokością a nadkolem, od strony okna tak na milimetr niżej siedzi...

Klapy Fordów Mustangów na Autosalon 2012 w Lublinie

Zabytkowy Ford Mustang z naprawioną tapicerką w drzwiach względem ubiegłorocznej edycji.

Stary Ford Mustang na Autosalon 2012 w Lublinie

Świetnie prezentujący się Dodge Challenger, który ma jeszcze lepszy dźwięk silnika, brzmi niesamowicie! parę razy widziałem go na ulicy, raz na parkingu podziemnym i normalnie jakby pięć Harleyów jechało...

Dodge Challenger na Autosalon 2012 w Lublinie

...zaglądając przez dziurę w masce... rozpoznaję... hmm... bagnet olejowy...

Silnik Dodge Challenger na Autosalon 2012 w Lublinie

Dalej kanciasty, gangsterski Pontiac... to właśnie w amerykańskiej wersji do takiego auta porywali małe dzieci na przeszczepy nerek...

Gangsterski Pontiac na targach Autosalon 2012 w Lublinie

Lampa Pontiac na targach Autosalon 2012 w Lublinie

Końcówki wydechów cd.

Rzućcie okiem jeszcze raz na tą Skodę Superb z poczwórnym wydechem... i popatrzcie tutaj...

Wydech Audi S8 na Autosalon 2012 w Lublinie

jest podobnie, tylko tutaj jest taki mały szczegół...

Silnik V10 w Audi S8 na Autosalon 2012 w Lublinie

... to Audi S8.

Automobilklubowo

Rajdowe auta na Autosalon 2012 w Lublinie

Fiat 126p maluch na Autosalon 2012 w Lublinie

i trochę zardzewiała lubelska wizytówka...

Zardzewiały Opel Tigra na Autosalon 2012 w Lublinie

Wyścigowo

Prawie jak bolid ;) taki powiedzmy niemowlak...

Bolid w produkcji na Autosalon 2012 w Lublinie

ale już z sercem Caterham...

Silnik Caterham na Autosalon 2012 w Lublinie

Driftowo

Wyścigowe Driftowe BMW...

Wyścigowe BMW na Autosalon 2012 w Lublinie

...z "trochę" cofniętym silnikiem... sądziłeś, że to Twoje BMW ma fajnie cofnięty silnik, co poprawia rozkład masy?

Cofnięty silnik w BMW na Autosalon 2012 w Lublinie

...ten tutaj to mógłby robić niemal za podłokietnik...

Osłona silnika w BMW na Autosalon 2012 w Lublinie

Silnik BMW na Autosalon 2012 w Lublinie

Muzycznie

Prawdę mówiąc to nijak mnie nie ruszają takie wynalazki. Dobry, fabryczny sprzęt kończy temat...

Car audio na Autosalon 2012 w Lublinie

Silnik car audio na Autosalon 2012 w Lublinie

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne na Autosalon 2012 w Lublinie

...w kwitkach? hm?

Car audio Porsche Cayenne na Autosalon 2012 w Lublinie

Płatki kwiatów Porsche Cayenne na Autosalon 2012 w Lublinie

Audi R8 TT

Na koniec jeszcze dla formalności Audi R8 TT, tak kątem obiektywu, bo było strzeżone przez hostessy...

Audi TT na targach Autosalon 2012 w Lublinie

ciekawe, czy wiedziały wcześniej, że auto ma tylko dwa miejsca i zawsze jedna będzie musiała stać? :]

...i panorama hali targowej...

Panorama Autosalon 2012 w Lublinie

....ale chyba coś nie tak nacisnąłem...

ps. zupełnie nieracjonalnie i subiektywnie imprezę oceniam pozytywnie... porozmawiałem sobie na temat zwiększenia mocy silnika, ponoć się to robi "hop siup", nie ma problemów przy TFSI, ma to być praktycznie neutralne dla silnika, podobnie dla skrzyni automatycznej... problem jest taki, że to droga jednokierunkowa, tj. po programie silnika dobrze wymienić wydech, do tego koniecznie zawieszenie, dalej hamulce aby dawały radę... za rok pomyślę... te pogaduszki oraz lusterko A7 to jest to co wyniosłem z tegorocznych targów...

ps2. oczywiście lusterko zostało na aucie :]

ps3. rzuć okiem na relację z targów IAA Frankfurt 2011

Komentarze (17) skocz na koniec

Blogomotive, 2012-04-21, 20:21
Kurde, to BMW z silnikiem Nissana to alegoria mojego parku maszyn!
Paulie, 2012-04-21, 22:30
Gwoli ścisłości, białe Audi to model TT a nie R8... :)
, 2012-04-21, 22:38
Łaaaa.... ale gafa :) faktycznie to TT :) to wszystko przez te hostessy, siedzą cały czas w aucie, nijak tam podejść, obejrzeć... bo jak tu powiedzieć *mogę zajrzeć pod maskę?*
Paulie, 2012-04-22, 10:30
Nauczka z całej sytuacji jest taka, że postawienie hostessy przy samochodzie, w oczach oglądających, podnosi wartość o kilkaset tysięcy :) Warto o tym pamiętać przy sprzedaży. A wracając do samych targów to trzeba przyznać, że w porównaniu do roku poprzedniego i tak nie było tragedii.
, 2012-04-22, 18:28
Otóż to! to dlatego na otomoto często są zdjęcia żon, dziewczyn, córek przy sprzedawanych autach, aby chociaż o te 100 zł więcej sprzedać :)

mi się targi podobały, spacerek, dobra pogoda, sentyment miał swój udział, bo jakbym miał jechać do innego miasta to średni byłbym zadowolony... w porównaniu do ubiegłego roku było lepiej...
Lenka, 2012-04-23, 14:21
Wszystko fajnie, ale kobieta to nie rzecz, więc z jakiej racji jej wizerunek ma podnosić wartość auta? Jestem temu całkowicie przeciwna, w złym kierunku to wszystko zmierza. Mężczyźni są strasznie prymitywni, a te hostessy mało kreatywne, jak już nie wiedzą jak zarobić parę groszy lub poczuć się piękniejszą. Wystarczy np. założyć zmysłową koronkową bieliznę dla samej siebie (albo dla siebie i swojego mężczyzny) pod codzienny strój.
, 2012-04-23, 14:34
@Lenka, przesadzasz, żartujemy sobie... dla mnie, i pewnie większości zwiedzających hostessy przeszkadzają :] w oglądaniu aut, jak mam sobie obejrzeć to Audi TT jak w środki siedzą te kobiety, jedna na zewnątrz? mam je poprosić aby sobie poszły, czy zaglądać przez szybę im w biusty? :] oczywiście rozumiem istotę obecności hostess, ale nie muszą pilnować aut cały czas, mogą sobie zrobić przerwę, usiąść przy stoliku, itd.. :)
lucas, 2012-04-23, 22:08
Targi może niezbyt bogate, ale choćby dla samych *amerykańców* warto by było się tam pojawić.
siekla, 2012-05-11, 15:34
Spalacz - czujnik z boku superba jest tylko w modelach wyposażonych w opcję PARK ASSIST - /tak samo w VW i AUDI/ - służy do pomiaru wielkości miejsca, w które auto później potrafi samemu zaparkować - my sterujemy tylko pedałami i biegami, kierownicą kręci komputer ;)
, 2012-05-11, 16:14
I działa ten assist? czy felgę porysuje o krawężnik?
Krzycho, 2013-04-19, 16:13
Swoją drogą, wybiera się ktoś w ten weekend na tegoroczne targi ;)?
, 2013-04-19, 16:53
Ja się wybieram, chyba w sobotę...
Krzycho, 2013-04-21, 21:26
Byłem dziś, rewelacji brak - BRZ był oblegany, ale wart tego zainteresowania. Szkoda że Volvo, 208 GTi i te 2 Merce były zamknięte i tylko z zewnątrz można było nimi oko nacieszyć. Byłem jedyną osobą która stwierdziła że paradoksalnie Octavia jest mniejsza w środku niż Rapid - odsunalem maksymalnie fotel pasażera i z tyłu w Rapid miałem więcej miejsca na nogi, choć w Octavii z przodu robi się przestronniej. Duży w środku (nie wiem czy nie większy od C5) był jakiś nowy Citroen na literę C albo S ( nie pamiętam). O dziwo, albo ja jestem zacofany, nowa Mazda 6 kombi jest * krótsza* w środku niż jej sedanowy odpowiednik...
Czy i kiedy Drogi Spalaczu robisz relacje z tegorocznych targów? Ciekaw jestem czy masz podobne wrażenia do moich ;)
, 2013-04-21, 22:09
@Krzycho, byłem wczoraj, relację postaram się napisać przed kolejną edycją :]

aby wejść do środka trzeba prosić *właścicieli* aby otworzyli drzwi - taka już tradycja na targach, a nawet w zwykłych salonach często są auta pozamykane...

mi się nie chciało wchodzić do każdego auta, raptem tylko w kilku siedziałem... do BRZ nie wlazłem, bo akurat *kluczyk* się gdzieś ulotnił, trzeba było czekać aż wróci...
Krzycho, 2013-04-22, 00:21
Miałem to wyczucie czasu że akurat przy mnie odpalili Brz i można było posłuchać jak kręci się silnik - na wszystkich filmach/recenzjach jakie do tej pory obejrzałem o tym aucie, silnik brzmiał lepiej niż tutaj. Pomijając ten fakt, dziwi mnie dlaczego Imprezy (zwłaszcza Sti) brzmią lepiej niż BRZ/Gt86? Pierwsza i druga generacja imprezy (do face liftu) miały 2 litrowe boksery i z resztą do tej pory są 4 cylindrowe tak jak Brz. Oba te samochody mają dwa tlumiki, więc dlaczego Imprezy brzmią lepiej, bardziej rasowo? Tu raczej nie chodzi o turbo, wiec w czym tkwi ten wyjatkowy dźwięk Imprez w porównaniu do innych Subaru?
Co do zamkniętych samochodów, to nawet te z systemem bezkluczykowym będąc zamknięte, nie chcialy się otworzyć jak dotykalem przycisku w klamce - a przecież pilot ma pewnie z kilkadziesiąt centymetrów zasięgu, więc pracownicy z obsługi stojący blisko auta powinni być w odległości pozwalającej komuś na otwarcie drzwi - tak teoretycznie :)
mrrr, 2013-04-22, 10:53
Krzycho: wolnossące Imprezy brzmią jak BRZ. Doładowane Imprezy z równoodległościowym kolektorem wydechowym również brzmią nijako, jak Evo (zarówno te modyfikowane, do których właściciele wstawiają turbiny twin scroll, jak również *fabryczne* np. hardcorowe wersje Spec C). *Ładnie brzmią* doładowane Imprezy z kolektorem wydechowym zaprojektowanym wg. zasady *minimum materiału, najkrótsze drogi od cylindra do turbiny*. *Brzmią*, bo dudnią. W przypadku doładowanego silnika to bardzo nie przeszkadza, ale w wolnossącym utrudnia i napełnianie cylindrów, i ich opróżnianie ze spalin - w ten sposób nie dałoby się osiągnąć 100 KM/l ;)

Brzmienie BRZ rozczarowuje, nawet jak na wolnossącą dwulitrówkę jest mocno nieciekawe...
Krzycho, 2013-04-23, 21:00
Mógłbyś prosto opisać na czym polega równoodległościowy kolektor wydechowy? Przy tej najkrótszej drodze od cylindra do turbiny chodzi o to, że krótsza droga od cylindra do turbiny = szybsza reakcja turbiny i zmieiony dźwięk bo jakoś inaczej rozchodzi się powietrze, czy jak :)?
Trochę posłuchałem i porównałem dźwięki to BRZ faktycznie bliżej do Evo niż do Imprezy
http://www.youtube.com/watch?v=-FQw9k97fVM BRZ
http://www.youtube.com/watch?v=_5AAfC9gu_0 EVO
http://www.youtube.com/watch?v=05-GNDexN3A WRX
http://www.youtube.com/watch?v=-CAzhO1Fqos różne STI, ale ten biały to też nijaki dźwięk ma
Dało by się przerobić wydech w BRZ by brzmiał jak w *prawdziwej* Imprezie?

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *