Targi motoryzacyjne Autosalon 2012 w Lublinie
2012-04-21|Wydarzenia|Komentarze: 17
Moje ulubione targi motoryzacyjne to Autosalon w Lublinie. Jest tak kiepsko w porównaniu do innych podobnych imprez, że aż bardzo mi się podoba i za każdym razem wychodzę z nich zadowolony ;)
Chyba sekret tych targów tkwi w tym, że nie ma nic podanego na tacy, trzeba się wysilić aby coś dojrzeć, i wtedy udaje się zobaczyć o wiele więcej ;)
Na targi wybrałem się na piechotę i na wstępie informuję, że mamy wiosnę, robi się zielono, ptaki ćwierkają...
...oraz w Lublinie mamy rozbudowaną halę targową, prezentuję się całkiem dobrze, tylko dlaczego brama od strony parku była zamknięta? musiałem po błocie okrążać teren targowy...
...i wstęp kończę informacją, że wraz z wiosną zaczął się też sezon grillowy.
Targi motoryzacyjne w Lublinie dzielą się na dwie sekcje, pierwsza to auta zwykłe, salonowe, czyli to samo jest do zobaczenia (a zwykle mniej) w salonie każdej z marek. I tutaj generalnie jest kiepsko. Tak jak rok temu nie było wystawy BMW, Audi czy Mercedesa, nie mówiąc już o Bugatti, Maserati, Ferrari czy choćby Porsche :] ... żartuję... no ale te BMW, Audi czy Mercedes powinni być, nawet VW nie było, ale już Seat czy Skoda była, więc nie ma co narzekać :D
Druga sekcja to tuning & bass & szoł. Tutaj już jest więcej do oglądania i na dobrą sprawę nie jest tak źle. W relacji z ubiegłorocznej edycji Autosalon 2011 wrzuciłem wszystko do jednego gara i po wymieszaniu wyszła kaszanka, więc teraz przygotowałem dwudaniowy obiad.
Salonowo
Zaczynamy od sekcji salonowej. Jak na nasze lubelskie możliwości to ta zupa wyglądała na początku całkiem dobrze...
...ale już smakowała gorzej...
Jest Skoda Superb 2.0 TSI, która ma gorsze osiągi niż Audi A4 a wygląda z tyłu o wiele szybciej... końcówki wydechu jak z Audi S4... to ponoć zupełnie fabryczny Superb, każdy tak wygląda... hmm... nawet VW Passat z tym silnikiem ma normalny wydech i nie udaj szybszego niż jest...
...dalej już w Skodzie całkowicie puścili wodze fantazji i przykleili szybką plakietkę VRS do 170-konnego diesla...
...a wracając do Superba to fajnie umieścili czujnik parkowania, bo zupełnie na boku zderzaka...
...dalej w tej samej rodzinie był jeszcze Seat Cupra R, który miał chyba ten sam silnik co Skoda Superb...
I na tym chyba koniec sekcji salonowej z normalnymi autami. Skoda była pierwsza od wejścia więc na niej się skupiłem, też ta sama grupa z Audi więc coś tam mogłem sobie pomyśleć oglądając te auta... co do innych marek to normalnie, jak na ulicy, taki autosalon jak na parkingu pod Tesco przed świętami, czyli gdy większość aut jest umyta...
Audi A7
Jeszcze tylko dorzucam Audi A7, które stało poza halą, poza konkursem. Pierwszy raz na spokojnie sobie je obejrzałem. Nie wygląda tak samo jak każde inne Audi... a, że tak powiem, po amerykańsku...
...z ciekawostek to w klapie bagażnika ma schowany spojler, który wysuwa się przy jakiejś tam dużej prędkości...
Wyróżniający jest próg, na którym niejako postawione są okna z dachem. Na żywo wygląda to jakby od ziemi do poziomu okien było duże nadwozie z Audi A8 a okna z dachem już z mniejszego Audi A5. Wygląda to nieproporcjonalnie ale fajnie, tak miało być.
Lusterka boczne na przymocowane od dołu na tym progu, normalnie to są one przecież na bocznej szybie...
I po burzliwej walki z myślami wybrałem te lusterko jako fotkę przewodnią tych targów... wybór był trudny, na prawdę ciężko było cokolwiek wybrać co by było charakterystyczne dla tegorocznych targów, nic takiego nie znalazłem, a mocowanie lusterka mi się podoba, więc i jest!
Tuning & power & sport & szoł!
Podział na targach nie był tak jednoznaczny, bo w hali salonowej były też auta nie-salonowe, ale w relacji je rozdzielam od salonowych i z powrotem mieszam ze sobą tworząc bigos tuning & power & sport & szoł!
Duży fiat na slicku...
Po amerykańsku
Fordy Mustangi. Naczytałem się tyle o rozbitych autach i ich klepaniu, że teraz przyglądam się spasowaniu elementów każdego importowanego auta, też i Mustangów. Czarny wygląda w porządku, szary zupełnie nie-spasowany, szpara tak na 8 mm z przodu a 3 mm przy oknie, przy czerwonym choć nie widać na zdjęciu to też nie jest dobrze, szczelina nie jest równa i jest różnica między jej wysokością a nadkolem, od strony okna tak na milimetr niżej siedzi...
Zabytkowy Ford Mustang z naprawioną tapicerką w drzwiach względem ubiegłorocznej edycji.
Świetnie prezentujący się Dodge Challenger, który ma jeszcze lepszy dźwięk silnika, brzmi niesamowicie! parę razy widziałem go na ulicy, raz na parkingu podziemnym i normalnie jakby pięć Harleyów jechało...
...zaglądając przez dziurę w masce... rozpoznaję... hmm... bagnet olejowy...
Dalej kanciasty, gangsterski Pontiac... to właśnie w amerykańskiej wersji do takiego auta porywali małe dzieci na przeszczepy nerek...
Końcówki wydechów cd.
Rzućcie okiem jeszcze raz na tą Skodę Superb z poczwórnym wydechem... i popatrzcie tutaj...
jest podobnie, tylko tutaj jest taki mały szczegół...
... to Audi S8.
Automobilklubowo
i trochę zardzewiała lubelska wizytówka...
Wyścigowo
Prawie jak bolid ;) taki powiedzmy niemowlak...
ale już z sercem Caterham...
Driftowo
Wyścigowe Driftowe BMW...
...z "trochę" cofniętym silnikiem... sądziłeś, że to Twoje BMW ma fajnie cofnięty silnik, co poprawia rozkład masy?
...ten tutaj to mógłby robić niemal za podłokietnik...
Muzycznie
Prawdę mówiąc to nijak mnie nie ruszają takie wynalazki. Dobry, fabryczny sprzęt kończy temat...
Porsche Cayenne
...w kwitkach? hm?
Audi R8 TT
Na koniec jeszcze dla formalności Audi R8 TT, tak kątem obiektywu, bo było strzeżone przez hostessy...
ciekawe, czy wiedziały wcześniej, że auto ma tylko dwa miejsca i zawsze jedna będzie musiała stać? :]
...i panorama hali targowej...
....ale chyba coś nie tak nacisnąłem...
ps. zupełnie nieracjonalnie i subiektywnie imprezę oceniam pozytywnie... porozmawiałem sobie na temat zwiększenia mocy silnika, ponoć się to robi "hop siup", nie ma problemów przy TFSI, ma to być praktycznie neutralne dla silnika, podobnie dla skrzyni automatycznej... problem jest taki, że to droga jednokierunkowa, tj. po programie silnika dobrze wymienić wydech, do tego koniecznie zawieszenie, dalej hamulce aby dawały radę... za rok pomyślę... te pogaduszki oraz lusterko A7 to jest to co wyniosłem z tegorocznych targów...
ps2. oczywiście lusterko zostało na aucie :]
ps3. rzuć okiem na relację z targów IAA Frankfurt 2011
Czytaj także
Komentarze (17) skocz na koniec
mi się targi podobały, spacerek, dobra pogoda, sentyment miał swój udział, bo jakbym miał jechać do innego miasta to średni byłbym zadowolony... w porównaniu do ubiegłego roku było lepiej...
Czy i kiedy Drogi Spalaczu robisz relacje z tegorocznych targów? Ciekaw jestem czy masz podobne wrażenia do moich ;)
aby wejść do środka trzeba prosić *właścicieli* aby otworzyli drzwi - taka już tradycja na targach, a nawet w zwykłych salonach często są auta pozamykane...
mi się nie chciało wchodzić do każdego auta, raptem tylko w kilku siedziałem... do BRZ nie wlazłem, bo akurat *kluczyk* się gdzieś ulotnił, trzeba było czekać aż wróci...
Co do zamkniętych samochodów, to nawet te z systemem bezkluczykowym będąc zamknięte, nie chcialy się otworzyć jak dotykalem przycisku w klamce - a przecież pilot ma pewnie z kilkadziesiąt centymetrów zasięgu, więc pracownicy z obsługi stojący blisko auta powinni być w odległości pozwalającej komuś na otwarcie drzwi - tak teoretycznie :)
Brzmienie BRZ rozczarowuje, nawet jak na wolnossącą dwulitrówkę jest mocno nieciekawe...
Trochę posłuchałem i porównałem dźwięki to BRZ faktycznie bliżej do Evo niż do Imprezy
http://www.youtube.com/watch?v=-FQw9k97fVM BRZ
http://www.youtube.com/watch?v=_5AAfC9gu_0 EVO
http://www.youtube.com/watch?v=05-GNDexN3A WRX
http://www.youtube.com/watch?v=-CAzhO1Fqos różne STI, ale ten biały to też nijaki dźwięk ma
Dało by się przerobić wydech w BRZ by brzmiał jak w *prawdziwej* Imprezie?