Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Tor Poznań Track Day - rekordowy - 12 sierpień 2012

TPTD 12 sierpień 2012Ta edycja TPTD okazała się być rekordową dla mnie, i dla wielu innych zawodników. Powykręcane zostały takie czasy, które teraz ciężko będzie poprawić...

...chyba, że znowu trafimy na maksymalnie 20-stopniową temperaturę i suchą nawierzchnię... a następne imprezy w jakich będę brał udział odbędą się 30 września i 20 października więc szanse na takie warunki są bardzo duże ;)

Był to już mój 5. udział w TPTD, jak na razie co imprezę jadę szybciej i poprawniej, za każdym razem udaje mi się wyszukiwać błędy w jeździe, które staram się poprawiać na kolejnej imprezie... zatem co edycję mam jakiś plan do wykonania, błędy do poprawienia... nie kręcę się bez celu w kółko po torze :-)

Audi A4 i Nissan GT-R na TPTD 12 sierpień 2012

Wcześniejsze relacje: Tor Poznań Track Day - semi-slick - 16 czerwiec 2012, Tor Poznań Track Day - deszczowy - 15 kwiecień 2012, Tor Poznań Track Day - z gwoździem programu - 25 marzec 2012 i Tor Poznań Track Day - relacja z mojego pierwszego TPTD...

Wyniki

Wyniki TPTD 12 sierpień 2012

Źródło: Tor Poznań Track Day 2012, tptd.pl

Tego dnia najszybszym autem na torze był niejaki Radical (pierwsze słyszę ;) czyli auto typowo wyścigowe, nie do spotkania na drodze, pewnie nie ma homologacji drogowej (czy może jakimś cudem ma?) - ma, ma tę homologację... generalnie nic mi na temat tego auta nie wiadomo, jedynie, że czas jaki wykręciło będzie pewnie rekordem TPTD w 2012 roku...

Radical na TPTD 12 sierpień 2012

...na powyższym zdjęciu walka bok-w-bok, przeprowadzam atak... i po chwili owego Radicala widać już tylko we wstecznej kamerze...

Radical od przodu na TPTD 12 sierpień 2012

...hmm... a może jakoś inaczej to było...

...dopiero 11 i pół sekundy za Radicalem było "normalne" auto, w postaci Lancera Evo...

Lancer Evo na TPTD 12 sierpień 2012

...dalej, BMW E39 i Nissan 370Z z dopiskiem BRT na temat którego też nic nie wiem poza tym co widać...

BMW E39 BRT i Nissan 370Z BRT na TPTD 12 sierpień 2012

...na kolejnym miejscu dojechał zawodnik w Nissanie GT-R, który był pierwszy raz na torze i wykręcił znakomity czas, tj. 1:50 z kawałkiem...

Nissan GT-R na TPTD 12 sierpień 2012

...pewnie pomyślicie, że GT-R to przecież GT-R więc co to za wyczyn nim szybko jechać? w takim przypadku 1:55 czy jak się kierowca spręży to 1:53 są właśnie rezultatami należącymi się GT-R-owi za samą obecność... ale nie 1:50... to oczywiście czas uzyskany na drogowych oponach, zwykłych butach, bez rękawiczek ;)... ps. swoją drogą nie wiedziałem, że Pirelli czy inne Bridgestone o rozmiarach dla GT-R tyle kosztują... więcej niż semi-slicki... widziałem jednego GT-R na Toyo R888, teraz wiem, że to pewnie z oszczędności ;)

...na kolejnym miejscu BMW E46, sportowe, klatkowe, szybkie...

BMW E46 z klatką na TPTD 12 sierpień 2012

...dalej Honda S2000, i jest to pewnie ze swoim kierownikiem najszybsza "seryjna" (seryjna bo ma przecież seryjny dyfer ;) Honda S2000 w kraju... chodzi o to, że normalna, jeżdżąca po drodze, żadna tam laweta-edition, nie robiona pod jakąś serię wyścigową...

Honda S2000 na TPTD 12 sierpień 2012

...na kolejnym miejscu Andrzej w Audi A5 (w międzyczasie zszedł już poniżej 1:53) i razem z Pawłem w drugim A5 MTM utwierdzają mnie w przekonaniu, że ze moim kolejny autem po A4 powinno być po prostu "takie samo" A5, w którym po kilku typowych modyfikacjach będę w stanie ścigać się ze wszelakimi drogowymi autami na różnych torach, nie tylko szybkim Poznaniu ale i krętych Kielcach czy jeszcze bardziej krętym Lublinie, a zarazem cięgle będzie to normalne Audi A5, którym można jeździć na co dzień... o ile modyfikacje zawieszenia na to pozwolą ;-)

Audi A5 czarne na TPTD 12 sierpień 2012

...mi by wystarczyła wersja "by Paweł", tj. typowy program silnika, sprawniejsze hamulce, wydech, dalej sprężyny, jakieś inne drobnostki, które bym w całości ogarniał... wersja "by Andrzej" jest trochę bardziej zaawansowana...

Audi A5 MTM na TPTD 12 sierpień 2012

...dalej było BMW E30...

BMW E30 na TPTD 12 sierpień 2012

...nie wiem kto był następny... wg numeru Honda Civic, wg podpisu Renault Clio RS Cup...

Honda Civic na TPTD 12 sierpień 2012

Renault Clio RS Cup na TPTD 12 sierpień 2012

...teraz już zdjęcia i komentarze bez ścisłego powiązania z listą wyników...

...zatem Porsche Cayman S i Porsche Boxster S... czerwony szybszy, jak powszechnie wiadomo...

Porsche Cayman S na TPTD 12 sierpień 2012

Porsche Boxster S na TPTD 12 sierpień 2012

...między nimi znalazło się BMW 535d, czyli diesel 3.0 z dwiema turbinami... jedną, dwiema, czy pięcioma, mniejsza o to, mocy miał przecież "jedynie" niecałe 300 KM, więc trochę dziwi tak dobry wynik... coś za szybko jechał... [zdjęcie zrobione rurą wydechową]

BMW 335d na TPTD 12 sierpień 2012

...wytłumaczenie wymyślone na poczekaniu to kierownica po prawej stronie, czyli tej samej co większość zakrętów na torze, zatem kierownik miał lepszy widok za kierownicą i mógł lepiej celować w zakręty ;]

...dalej zwykły Lotus Exige, tj. w wersji pozwalająca na samodzielny dojazd na tor...

Lotus Exige na TPTD 12 sierpień 2012

...i Panamera, którą ścigam, i do której mam teraz 0,625 sek. straty... a ścigam ją dlatego, że jeden mój kolega ostatnio zaczął bardzo zachwycać się Panamerą, że fajne auto, szybko przyspiesza, też znalazł porównanie drogi hamowania ze 100km/h i wyszło, że Panamera ma najsprawniejsze hamulce, czyli, że bezpieczna, itd...

Porsche Panamera 4S na TPTD 12 sierpień 2012

...i aby się już tak nie zachwycał to muszę jakąś Panamerę wyprzedzić i mu się pochwalić... plan dobry, tylko z realizacją kiepsko...

...0,001 sek. za Panamerą uplasował się Kuba w Golfie R, którego ostatnio udało mi się wyprzedzić o 0,1 sek. a teraz niestety zostałem daleko w tyle...

VW Golf R na TPTD 12 sierpień 2012

...dalej dwa Nissany 350Z...

Nissan 350Z czarny na TPTD 12 sierpień 2012

Nissan 350Z Coupe na TPTD 12 sierpień 2012

...i dwa Mustangi... zdjęcie tylko jednego...

Ford Mustang czerwony na TPTD 12 sierpień 2012

...pomiędzy którymi znalazłem się ja... ze stratą 0,001 sek. do czerwonego... GT500...

Audi A4 przód na TPTD 12 sierpień 2012

...23. miejsce na semi-slickach, na drogówkach byłoby 37... a jak teoretycznie mogła wyglądać ta tabela, taki realny plan maksimum? do GT500 miałem 0,001 sek. straty więc "powinienem" go wyprzedzić... Kubę w Golfie R też mogłem zakładać, że wyprzedzę skoro udało mi się wcześniej... dobrze by było też pojechać szybciej niż jeden Nissan, bo dość często udaje mi się jakieś 350Z wyprzedzić... tej Panamerze mogłem bliżej zderzaka usiąść... chyba tyle, Lotusa przecież nie dogonię...

...jeszcze tylko wspomnę o BMW 335d, bo szczerze mówiąc to przed jazdą szacowałbym, że jednak nasze wyniki będą podobne, nawet po cichu liczyłbym na to, że będę szybszy... że to przecież duże 5er, ciężki diesel, itd... a tu zonk, szybki jak Porsche...

...niżej auta, które udało mi się powyprzedzać... oponami sporo nadrobiłem, bez nich większość aut, które na pierwszy rzut oka powinny mnie wyprzedzić by to zrobiły... przy czym jeżeli chodzi o opony drogowe to chyba tylko Subaru Forester miał gorsze do jazdy po torze ;-)

Subaru Forester na TPTD 12 sierpień 2012

...zatem na semi-slickach powyprzedzałem m.in...

Subaru Impreza WRX STI na TPTD 12 sierpień 2012

Ford Focus RS biały na TPTD 12 sierpień 2012

BMW 335 na TPTD 12 sierpień 2012

BMW M3 szare na TPTD 12 sierpień 2012

Subaru Impreza biała na TPTD 12 sierpień 2012

Subaru Impreza srebrna na TPTD 12 sierpień 2012

BMW M3 na TPTD 12 sierpień 2012

Ford Focus czerwony na TPTD 12 sierpien 2012

...Audi RS4 tylko stało na parkingu, za wiele nie jeździło... a bardzo jestem ciekawy jakie czasy można tym autem wykręcać...

Audi RS4 na TPTD 12 sierpień 2012

...kolejne ustrzelone auta...

Alfa Romeo Brera błękitna na TPTD 12 sierpień 2012

Honda Civic czerwona na TPTD 12 sierpień 2012

...i jeden z pechowców dnia... hamulcowa usterka, która przytrafiła się chyba jeszcze na szkoleniu, w każdym razie kolega nie zdążył zrobić okrążenia pomiarowego...

Alfa Romeo 156 bez koła na TPTD 12 sierpień 2012

VW Golf GTD na TPTD 12 sierpień 2012

Ford Mustang czarny na TPTD 12 sierpień 2012

Honda Prelude na TPTD 12 sierpień 2012

Alfa Romeo 156 wiśniowa na TPTD 12 sierpień 2012

BMW 330 Ci na TPTD 12 sierpień 2012

...i jeszcze kolega w białym Seacie Leon, który był pierwszy raz na torze, na drogówkach i wykręcił lepszy czas niż ja na swoich... co to ma znaczyć? :]

Seat Leon na TPTD 12 sierpień 2012

Grupa żółta

Tym razem zostałem przydzielony do grupy żółtej, czyli orientacyjnie środkowej pod względem prędkości. Jeździło mi się w niej bardzo dobrze, byłem jednym z najwolniejszych zawodników więc nikt mi nie przeszkadzał podczas jazdy ;-)

...wszystkie cztery auta z powyższego nagrania powykręcały czasy na pierwszą dziesiątkę, różnica między nami była ogromna, mój wymęczony best-lap to dla nich okrążenie rozgrzewkowe...

...powyżej Radical & Lotus Exige... nauka nie poszła w las i tym razem inaczej zostały przepuszczone szybsze auta w tym zakręcie... po wsześniejszej imprezie powstał wpis szkoleniowy pt. Jak NIE ustępować miejsca na torze... bo wyszło tak...

...ze swojej perspektywy jazdy w grupie żółtej oceniałem imprezę jako bardzo spokojną pod kątem różnych nieprzewidzianych sytuacji na torze, w zasadzie nudną, nic ciekawego się nie działo, ktoś wykręcił bączka, ja sam jeden zakręt dokończyłem już po trawie, i tyle... a okazało się, że prawdziwa jazda i walka na torze, z torem i poza torem toczyła się w grupie z niebieską naklejką...

...najciekawszy moment od 1:14 ;-) ciągle chce mi się śmiać jak to oglądam, choć na torze w tym momencie zabawnie nie było...

...i jeszcze ogólne nagrania mojej jazdy...

Moja jazda

Pierwsze dwie sesje jeździłem na oponach drogowych, udało mi się od razu wykręcić 2:02.800, czyli ponad sekundę szybciej niż ostatnio...

Opona Michelin Primacy HP na TPTD 12 sierpień 2012

...na kolejne trzy sesje zmieniłem opony na semi-slick, na których pokonanie granicy 2:00.000 miało być formalnością, bo te opony dają ok. 3 sek. przewagi na okrążeniu...

Opona Federal Fz-201 przed jazdą na TPTD 12 sierpień 2012

...udało się 1:59.351, czyli aż 1.841 sek. szybciej niż poprzednio (2:01.192)... po przejazdach opona była bardzo "spocona", ale gumy mniej ubywa niż by mogło się wydawać oglądając te zdjęcia...

Opona Federal Fz-201 po jeździe na TPTD 12 sierpień 2012

Bieżnik opony Federal Fz-201 po jeździe na TPTD 12 sierpień 2012

Best-lap

Na temat swojego najlepszego okrążenia, popełnionych błędach i sposobach na lepszy wynik rozpisywałem się w oddzielnej notce pt. Anatomia best-lapa - 1:59.351... teraz tylko samo nagranie...

...oraz porównanie moich dwóch najszybszych okrążeń, które przejechałem "zupełnie" inaczej, mimo, że różnica czasowa między nimi wynosiła jedynie 0,351 sek...

...i zdjęcie na koniec, w doborowym towarzystwie ;-)

Lotus Exige, Audi A4 i Nissan GT-R na TPTD 12 sierpień 2012

Komentarze (39) skocz na koniec

Kolega Waldek z 335i :), 2012-08-12, 20:11
1:59.351 - gratz ;)
mrrr, 2012-08-12, 20:17
Nooo gratki, gruby czas! :)
, 2012-08-13, 00:27
@Kolega Waldek z 335i ;) i @mrr... dzięki!
żałujcie, że Was nie było, rekordy za rekordami były wykręcane ;)
na drogówkach udało mi się poniżej 2:03 zejść, ok. 2:02,8, w pierwszej sesji, aż uwierzyć nie mogłem ;) a po chwili już wiedziałem, że na semi-slickach zejdę poniżej 2,00 no i całkiem sporo się udało... teraz szkoda, że nie 1:58 na początku, widać by było, że nie przypadkowe zejście poniżej 2:00 ;]

pogoda była dobra, też jeździłem w *środkowej* grupie prędkościowej, gdzie chyba najwolniejszy byłem i dzięki temu nikt mi nie przeszkadzał w jeździ, szybko mi odjeżdżali ;)
tomek e30, 2012-08-13, 14:53
Oj tam rekordy, dobra zabawa się liczy :P
choć tym razem ani jedno ani drugie nie było mi dane :(
Wojtek, 2012-08-13, 14:55
To co chciałeś udało się, to co teraz będziesz chciał z czasem zrobić? Jeszcze bardziej go poprawić chcesz, co by nie mówić gratulacje za osiągnięcie. No i jeszcze zdjęcie z przejazdu zobacz.

http://3.bp.blogspot.com/-8CGwqOHY7Sc/UCjwve-QNjI/AAAAAAAAAxc/2M_Hix7OYQY/s1600/DSC01767.jpg
, 2012-08-13, 15:06
@tomek e30, racja, ale najlepsza zabawa jest wtedy, gdy czasy też są dobre ;)

@Wojtek, teraz trzeba kolejny próg pokonać ;) w swoim najszybszym okrążeniu jeden zakręt nieprawidłowo przejechałem, też ciśnienie opon miałem trochę w ciemno ustawione, na gorąco mogło się zrobić ze 2,2 a warto sprawdzić trochę niższe, 1,8-2,0...

dzięki za zdjęcie, ale szybko jadę ;)
kaden, 2012-08-14, 09:13
Gratuluję
MTM, 2012-08-14, 12:32
Fajnie ,że starasz się wykorzystywać całą szerokość toru , jak widać na filmach niektórzy o tym zapominają . Na mój gust trochę za ,,grzecznie** jeździsz , jak masz kogoś na zderzaku to odpuszczasz zamiast powalczyć ;) ale OK mamy cywilne autka ,szkoda by było coś pourywać . Co do stronica już ci mówiłem że zazdroszczę i żałuję ,że u mnie o nie ma , swoją drogą ciekaw jestem jaki czas byś zrobił w manualu ??
, 2012-08-14, 13:22
@MTM, ja muszę hamulców pilnować ;) i w tej chwili jeżdżę w sesji max. 2 szybkie obrażenia na najlepszy czas, ewentualnie trzecie jak ktoś mnie spowolni... później już chłodzenie i zjeżdżam... wydaje mi się, że jest OK, auto nie dostaje za bardzo w kość, a ja też jestem w stanie w ciągu tych dwóch prób znaleźć sobie wolne miejsce na torze, aby wykręcić czas... i przede wszystkim jeździć przez cały dzień, w każdej sesji po trochu...

ale w grupie najsłabszych aut mógłbym sobie pojeździć *na zderzaku* innym, nie byłoby problemu... na śliskim byłoby jeszcze fajniej ;) ale z szybszymi autami to ja już muszę na swoje max. jechać, w zakrętach nie mam już miejsca dla innego auta...

np. http://www.youtube.com/watch?v=s_2fy9i5eSo - tutaj w 1:00, odjechałem od linii aby trochę zajechać drogę BMW ;) aby nie chciało mnie wyprzedzać przed zakrętem (choć pewnie i tak nie chciało), bo jechałem szybkie okrążenie na drogówkach, na których w zakrętach sporo się przesuwam, i gdybym miał kogoś obok siebie to mógłbym się przesunąć na niego albo poza tor... na semi-slickach jest już lepiej w zakrętach ;)

na pewno na początku miałbym gorsze czasy w manualu, ale mam nadzieję, że z każdą kolejną imprezą *odrabiałbym straty* ;) teraz wygodniej, nie muszę sobie w ogóle głowy zawracać jakimiś tam biegami ;]

@kaden, dzięki! ;)
Krusz, 2012-08-15, 00:02
Hej,
Gratuluje czasów! Jak na praktycznie seryjne auto wg. mnie super.
Dzięki też za przewiezienie na prawym, chociaż w ten sposób poznałem Tor Poznań.
Pzdr
Krusz (Alfa 156 bez hamulca :) )
, 2012-08-15, 20:49
@Krusz, dzięki, ja kto praktycznie seryjne? zupełnie seryjne, tylko na semi-slickach ;) i pobocze też zwiedziłeś.. nie powinieneś narzekać ;]
Fury, 2012-08-27, 06:58
@Spalacz na jakim ciśnieniu jeździsz na drogówkach ? bo widze, że piszesz cos o 2.2 ale nie okresliles czy semi czy drogowki. Moje 2.6 i 2.4 z tylu(zalecane wg instrukcji auta) to chyba nie jest najlepsza opcja.
, 2012-08-27, 10:08
@Fury, na drogówkach na zimno mam 2,2 z przodu i 2,1 z tyłu (zalecane ciśnienie do zwykłej jazdy) i już go nie zmieniam podczas TPTD... po rozgrzaniu podchodzi pod 3...
MTM, 2012-08-27, 13:27
Na rancie drzwi od strony kierowcy powinna być w AUDI wlepka z zalecanymi ciśnieniami na lato i na zimę .
, 2012-08-27, 20:47
@MTM, tak, i 2,2 na przód i 2,1 na tył to właśnie ciśnienie dla opon letnich gdy auto nie jest obciążone... jeszcze tam zależy jaka felga...

tutaj jest to zdjęcie:
http://www.spalacz.pl/zmiana-opony-michelin-primacy-hp-na-primacy-3-oraz-oponiarskie-homologacje-producentow
Krusz, 2012-09-06, 00:59
Tak apropos Radicala - teoretycznie mają homologację, chociaż już widzę przejeżdzanie śpiącego policjanta nim :) No i jest to najszybszy *road legal* na Nurburgringu...
, 2012-09-07, 02:40
@Krusz, ciekawe czy zarządca drogi wypłaciłby odszkodowanie za zniszczenie podwozia przez próg zwalniający? ;) skoro auto ma homologację, przegląd, jechałoby zgodnie z przepisami, a mimo to coś tam by urwało... ;)
c5tourer, 2012-09-07, 20:39
O, YonasH*owa Brera. :) Spalacz mógłbyś mi napisać czy ta niebieska piękność jeździła po torze? Bo jakoś jej nie widzę na liście, tylko dwie 156. A a propos tych ostatnich, to wiesz może jakie miały silniki?
, 2012-09-07, 21:00
@c5tourer, niestety nie widziałem jak jeździła, czy jeździła, itd., byłem też w innej grupie więc w ogóle na siebie nie trafialiśmy...
jeżeli nie ma na liście z wynikami to albo nie jeździła w ogóle, albo nie miała przy sobie kostki pomiarowej, albo wynik z 26. miejsca to właśnie ta Brera...

teoretycznie można jeździć w kilka aut na jedną kostkę pomiarową, tylko trzeba pamiętać o której godzinie kto jeździł, i wtedy bez problemu odczyta się swój wynik... na spisie najlepszych wyników oczywiście będzie tylko jedna, najlepsza pozycja przy pierwotnych danych zgłoszeniowych...

wg zgłoszeń:
Alfa Romeo Brera / 260 KM
Alfa Romeo 156 / 192 KM
Alfa Romeo 156 / 250 KM
Alfa Romeo 156 / 140 KM
pjotr, 2012-09-07, 21:28
Kurde, czas na Federalach super! Na ostatnim TPTD Profi byłem widzem, ale klimat i adrenalina (jadąc na prawym) niesamowite. Chyba nie wytrzymam i 30 września też się zapiszę! Zastanawiam się tylko czy nie lepiej najpierw zaliczyć szkolenia z jazdy sportowej bo się jeszcze okaże, że jeździć nie potrafię ;-)
, 2012-09-07, 22:02
@pjotr, przyjeżdżaj... na zwykłym TPTD zawsze od rana jest szkolenie z jazdy po torze, od 12:00 zaczynają się samodzielne jazdy... raczej nie ma sensu szkolić się przed tym szkoleniem...
Krusz, 2012-09-08, 01:36
Niestety Brera też nie przeżyła trenningu, tak samo jak i moja 156.
Bordowa 156 ma 3.2 z GTA pod maską, srebrna 2.5 a moja niebieskawa - 1.8.

@Spalacz - planujesz może być 16? mam zamiar się zmierzyć po raz kolejny z tym torem...
, 2012-09-08, 01:45
@Krusz, 16. września mnie nie będzie w Poznaniu, zapisany jestem na 30. września... 16. września mamy też w Lublinie rally sprint więc sobie u nas pojeżdżę...
Zbyszko, 2012-09-08, 12:45
Gratulacje, brawa :))
djtomas, 2012-09-08, 18:58
Największe zaskoczenie na liście to Honda Prelude, jeżeli nie jest po swapie to ma tylko 133KM :D
, 2012-09-08, 20:05
@djtomas, Honda Prelude też nie była w pełni dysponowana, więcej stała na parkingu niż jeździła... przy czym 2:04 to dobry wynik na drogowych oponach, 133KM nie pozwoliłyby na taki rezultat, chyba, że jest ona bardzo, bardzo lekka...
mrrr, 2012-09-08, 20:42
Hondy są szybkie. Z ich kierownikami różnie bywa, ale samochody jeżdżą dużo szybciej, niż by to wynikało z ich papierowych parametrów. Zwłaszcza te stare, ze wszystkimi kołami zawieszonymi na dwóch wahaczach poprzecznych. Ta preluda waży ponad 100 kg więcej, niż mój żółtek, więc to raczej mega dobry czas.
mrrr, 2012-09-08, 20:45
@pjotr: zawsze warto się przeszkolić przed wizytą na torze, żeby nie utrwalać sobie błędnych nawyków. Spalacz to już doświadczony zawodnik, a nadal skręca jakby wczoraj wsiadł do samochodu, bo zamiast się podszkolić, woli walczyć o ordery i inne laury... ;)
djtomas, 2012-09-08, 21:19
Już znalazłem tę Preludę na forum, ale nic o mocy nie widzę
silnik to H22 moc pewnie 180-200KM chyba że coś dłubane i strojone to 210-230KM
waga seryjnej to 1360-1380kg
, 2012-09-08, 23:13
@mrrr, oj tam, oj tam... ja już straciłem nadzieję na poprawę tych skrętów, muszę chyba sobie połowę szyby od dołu zakleić abym widział tylko to co jest 50 metrów i dalej przed autem...

swoją drogą to od pół roku żadnego proporczyka nie dostałem :] muszę do Biłgoraja na rally sprint pojechać, tam w grupie piątej czasami jest tyle aut ile miejsc na podium ;-)
mrrr, 2012-09-09, 10:05
Nadzieję? Tego chyba nie da się nauczyć/oduczyć na własną rękę, bo kręcenie kierownicą w stronę znoszenia jest jedną z czynności najmniej intuicyjnych i najbardziej *na przekór* instynktowi samozachowawczemu jeśli chodzi o prowadzenie samochodu. Do tego potrzeba stanowczego instruktora na prawym. Masz pod samym nosem tylu dobrych i nic? Z Driveart spotykasz się pewnie nieświadomie przy okazji każdej imprezy na Zemborzyckiej. W Ułężu bywa ekipa buniego (dziś), Wróbel (za 2 tygodnie), SJR (za tydzień), Let*s Drive. Szkoda Ci *władcy pierścieni* na Ułęż? Godzina treningu z instruktorem rajdówką czwartka kosztuje 500zł... No tak, ale lepiej pojechać na rally sprint, przejechać 3 próby na czas i ponarzekać, że *straciłem nadzieję na poprawę*. Jak masz poprawić, skoro nie trenujesz? :) Jazda na czas to nie trening, to antytrening... :P
, 2012-09-09, 12:10
@mrrr, dobra, dobra... jutro zadzwonię do DriveArt...
pewnie skończy się na tym, że jeszcze lepiej będę wiedział jak poprawniej jechać, ale dalej będę jechał "po staremu"....
mrrr, 2012-09-09, 21:48
Błędy eliminuje się ciężką pracą i długotrwałym treningiem, a nie *wiedzą*, więc na pewno tak będzie... ;)

Ostatnio bardzo rzadko jeżdżę gokartami, jakoś mnie znużyły. Ale dziś byłem na RCW i jechałem m.in. gokartem, który mocno płużył w prawo. Co skręcam, to ryje i piska, paczę w dół i oczom moim pięknym nie wierzę! Koła za mocno skręcone! ;-) Pięknie to widać w gokarcie!
, 2012-09-09, 22:33
Ja kto? :] *dzień dobry, interesuje mnie poprawienie próby na rally-sprincie o 3-5 sek., tak abym na suchym mógł dostać jakiś order, a nie czekać na zimę, kiedy to 4x4 załatwi sprawę... da się to zrobić? najlepiej przed 16. września bo wtedy jest najbliższy rally sprint... impreza zaczyna się o 12:00 to ja może przyjadę wcześniej, o 10:00...* ;)

na gokarty też się wybiorę w najbliższym tygodniu... ;-)
yogi, 2012-09-13, 10:37
BMW E 39 BRT 300KM i 400Nm a Nissan 320 KM i 330 Nm ;)
, 2012-09-13, 10:50
@yogi, a orientujesz się ile ważą te auta?
yogi, 2012-09-13, 11:44
Oczywiście bo to nasze auta ;). Obydwa maja podobną wagę około 1350 kg.
Zapraszamy na nasz Fan Page. Bogart Racing Team
, 2012-09-13, 18:54
@yogi, hmm... po czasach sądziłem wydawać by się mogło, że o 350 kg mniej ;-) oczywiście oceniając względem zwykłych, drogowych aut... tak czy siak coś za szybko jeździcie ;-)
yogi, 2012-09-13, 19:29
Też byśmy chcieli aby było mniej tych kilogramów... O ile z BMW uda sie jeszcze z 60 kg zdjąć o tyle z nisana już nie wiele... Auta są nieźle ustawione na zawieszeniu dla tego dość dobre czasy. Tak czy siak ten sezon to test samochodów przed mam nadzieję WPP w przyszłym roku. A tak na marginesie to nissan od auta drogowego różni się zawieszeniem głównie ;)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *