Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Tor Poznań Track Day - semi-slick - 16 czerwiec 2012

Semi-slick w auciePodtytuł to semi-slick, bo pierwszy raz na takich oponach jeździłem. Nagranie porównawcze jest już dostępne. Celów za bardzo nie zrealizowałem, był przypał, zakładanych czasów nie uzyskałem, ale w tabeli tak źle nie wygląda...

Był to mój czwarty TPTD, zachęcam do lektury wcześniejszych relacji, komentarzy: Tor Poznań Track Day, Tor Poznań Track Day - z gwoździem programu - 25 marzec 2012, Tor Poznań Track Day - deszczowy - 15 kwiecień 2012.

Porsche na Torze w Poznaniu na TPTD 16 czerwiec 2012

Pogoda dopisała, była sucho, słonecznie, bardzo gorąco (okolice 30 stopni), a rozpadało się po imprezie, podczas powrotu. Z kwestii techniczno-organizacyjnych nie przypominam sobie niczego ciekawego, ewentualnie wprowadzenie 500 zł kary za przekroczenie linii wyjazdowej na tor. Być może karane finansowo będą też inne przewinienia, np. zatrzymywanie się na torze ;] o tym niżej...

Time-attack!

Chyba muszę swoje cele czasowe zredukować o połowę, bo ciężko idzie z ich realizacją. Na oponach drogowych uzyskałem wynik: 2:03.861, a miało być poniżej 2:03,000. Na swoim pierwszym TPTD przejechałem najszybsze okrążenie w czasie: 2:04.984, czyli teraz, po pół roku, za trzecim razem (czwarty był w deszcz, nie liczy się) jadę tylko o 1,123 sek. szybciej niż przy swoim "debiucie"? o 0,187 sek. szybciej niż ostatnio?

Na pocieszenie podpędziłem sobie wyniki za pomocą semi-slicków, uzyskałem nieźle prezentujący się w tabeli wynik: 2:01.192 (pierwsze miejsce na drugiej stronie :] choć miało być poniżej 2:00,000.

Sam już nie wiem czy realne będzie uzyskanie zakładanych wyników w tym roku? ale będę w nie celował. W sumie to będąc amatorem zawsze można coś poprawić i pojechać szybciej o te 0,2 sek., tak po prostu, trzeba tylko jeździć. I jeździć mam zamiar właśnie w takim dwu-oponowym systemie, tj. główna jazda na oponach drogowych, a jeżeli hamulce będą w formie, to ostatnie sesje na semi-slickach.

To też ze względu na oponiarskie oszczędności, bo drogowe opony, mimo, że słabiej trzymają to zużywają się względnie powoli. I też ze względu na to co pisał kolega @mrr, tj. na oponach drogowych widać błędy w jeździe jak na dłoni.

"Zwykłe" opony vs. semi-slick

Ogólny komentarz porównujący obie opony napisałem w oddzielnej notce: Zwykłe opony vs. semi-slick na TPTD.

Nagranie przedstawia najszybsze okrążenia jakie udało mi się zrobić na poszczególnych oponach. Niestety nie udało mi się zejść na drogówkach poniżej 2:03,000 ani na semi-slickach poniżej 2:00,000. Te konkretne opony drogowe (Michelin Primacy HP) są już na wymarciu, nie dotrwają do kolejnej imprezy więc na nich już rezultatu nie poprawię. Oczywiście dalej będę jeździł na drogowych oponach, nowe to Michelin Primacy 3, czyli niejako kontynuacja Primacy HP. Cel czasowy pozostaje bez zmian.

Cel czasowy dla semi-slicków (Federal Fz-201) też pozostaje bez zmian, czyli zejść poniżej 2:00,000. Był to pierwszy raz na semi-slickach, kolejne występy mają być lepsze, ma się złożyć: "naturalny" wzrost umiejętności związany z kolejnymi jazdami po torze, dobranie odpowiedniego ciśnienia w oponach, trochę niższa temperatura powietrza podczas imprezy?

Zdjęcia opon po przejazdach...

Opona Michelin Primacy HP na TPTD 16 czerwiec 2012

Opona Federal Fz-201 na TPTD 16 czerwiec 2012

...i jeszcze zdjęcie ładnej opony... niestety zapomniałem zmierzyć w milimetrach ubytek bieżnika...

Porównanie wysokości kół do Audi A4

...i pokrowce, które poza "nowoczesnym" wyglądem pozwalają na raz przenieść dwa koła i się przy tym nie rozedrą...

Wymiana kół w Audi A4 na TPTD 16 czerwiec 2012

...sam kół nie zmieniałem choć miałem taki zamiar, i w przyszłości raczej nie będę już taszczył do Poznania dużego podnośnika, czyli albo wbiję się w kolejkę do serwisu oponowego albo nie... na powyższym zdjęciu taka tam ustawka, jakby ktoś akurat przechodził to bym miał zdjęcie z kluczem w ręku w czasie odkręcania śruby, albo, że np. zdejmuję pokrowiec, a w tle przejeżdża Porsche... :] i jeszcze leci samolot... ps. tor jest przy lotnisku...

Przypał

Miało być bez przypału, ale niestety zostałem bohaterem małej afery. Szczegóły i komentarze pisaliśmy pod osobnym wpisem: Jak NIE ustępować miejsca na torze... wyjaśnione co i jak...

Szczerze mówiąc to na torze w ogóle większych uwag co do tego parkowania nie miałem, mi się wydawało wszystko oczywiste, ot... nie zdążę przejechać zakrętu, więc awaryjne, zjeżdżam i przepuszczam... a okazało się, że każdy uczestnik zupełnie inaczej widział tą sytuację... Nissan, że mam awarię, nie wiadomo co się dzieje, więc zwalnia... a BMW z daleka , że po prostu jadę, jakoś tak krzywo, ale jadę...

Pewnie podstawą tego też było to, że po prostu "za bardzo" chłodziłem auto, tj. za wolno jeździłem te okrążenia zjazdowe. Pewnie 20-30 km/h szybciej, czyli okolice 100 km/h też by skutecznie chłodziło.

Hamulce

Z hamulcami, mimo, że seryjne, nie mam problemów... pewnie dlatego, że słabo i mało hamuję ;) słabo, tj. sporo wcześniej niż powinno się podczas wyścigowej jazdy, a mało, bo mało okrążeń robię. W ciągu jednej 20-minutowej sesji robię zwykle 2-3 szybkie okrążenia, chłodzenia i zjazd. Całość zwykle trwa 10 minut, więc startując na początku sesji zjeżdżam w jej środku, gdy pełno jest innych aut na torze, trzeba uważać przy przepuszczaniu szybszych ;]

Bałem się, że na semi-slickach od razu przegrzeją się hamulce i jazda skończy się zanim się zacznie, ale nie było tak źle, tj. wcześniej zaczęły pływać opony. To też kwestia niezbyt dobrze dobranej szerokości opon do wagi auta na torze w Poznaniu.

Szybkość

Nie dotyczy to jeszcze mojej jazdy ;] ale kierowcy Lotus Elise S2 (nie mam zdjęcia, ktoś podaruje?), który uzyskał: 1:39.361.

Możliwe, że jest to najlepszy wynik 2012 roku podczas TPTD! bo tak się prezentuje tabela za cały ubiegły, 2011 rok:

Top10 2011 TPTD

Źródło: oficjalne zestawienie Tor Poznań Track Day

Szkolenie

Szkolenie niestety mieliśmy dość niemrawe... prawie nic nie było tłumaczone, omawiane, konsultowane, a jedynie jeździliśmy za sobą, przekazywane były tylko bardzo ogólne uwagi co do toru jazdy... dobrze, że nie byłem pierwszakiem, bo niewiele bym zrozumiał... wiec kto był pierwszy raz i czuje niedosyt to dobrze...

Szkolenie na TPTD 16 czerwiec 2012

KIA Lotos Race

Czyli wyścigi Kia Picanto (1.2, 85 KM). Ponoć to najtańsza opcja wyścigowa...

KIA Picanto na TPTD 16 czerwiec 2012

...na tyle tania, że pewnie wielu zawodników TPTD byłoby w stanie taki budżet sobie zorganizować...do zupełnie amatorskiej, rekreacyjnej jazdy... pytanie czy ma sens? jeździć taką KIĄ dla rozrywki, tak jak gokartami?

Tabela wyników

Wyniki są do pobrania ze strony organizatora: Wyniki VII edycji Tor Poznań Track Day 2012 - 16 czerwiec 2012. Tutaj zamieszczam "cytat" z tabeli:

Tabela wyników TPTD 16 czerwiec 2012

Źródło: Tor Poznań Track Day 2012, tptd.pl

Uplasowałem się niemal w środku tabeli (semi-slick), na drogówkach zająłbym 40. miejsce.

Audi A4 i opony drogowe na TPTD 16 czerwiec 2012

Audi A4 i semi-slick na TPTD 16 czerwiec 2012

Te Federale Fz-201 chyba są na prawdę dobre. Raczej nie było zawodnika, którego powinienem wyprzedzić ale mi się to nie udało. Co najwyżej ta Honda CRX (-0,427 sek.), choć niestety nie mam zdjęcia i nie pamiętam jak się ona prezentowała, jakie miała modyfikacje... pewnie najważniejszą jest waga w okolicach 800 kg? Generalnie Hond "nie lubię" bo są za lekkie, za zwrotne, za bardzo mnie objeżdżają na krętych torach, np. w Lublinie...

...a najbardziej irytuje mnie S2000...

Honda S2000 na TPTD 16 czerwiec 2012

...bo do nich to nie mam żadnego startu, na pierwszy rzut oka jakby wszystko jest w porządku, mają silnik 2,0 (albo 2,2), bez turbo, 240 KM!, napęd na 1 oś, no więc powinienem coś z taką S2000 powalczyć... ale niestety lipa, porównać nijak się nie da, znowu ta waga, tj. niecałe 1300 kg... pomijam umiejętności kierowników, ale jak na razie chyba żadnej S2000 nie wyprzedziłam na żadnych torze, więc i technicznie musi być po prostu to auto szybsze.

S2000 ze zdjęcia jest jakieś dobrze podpędzone, bo uzyskało 5. czas dnia, tj, 1:53.673, więc oczywiście do tego się nie porównuję, ale drugie S2000 miało już "normalny" wynik, tj. 1:57.844, i jeżeli było seryjne, nie miało pełnych slicków to nijak tego auta nie jestem w stanie dogonić.

O ile nic nie przeoczyłem to wyprzedziły mnie tylko dwa auta na drogowych oponach, tj. Porsche Panamera 4S (-1,407 sek)...

Porsche Panamera 4S na TPTD 16 czerwiec 2012

...oraz Mercedes CLS 63 AMG (-0,437 sek.).

Mercedes CLS 63 AMG na TPTD 16 czerwiec 2012

Wyniku na miarę tej Panamery pewnie nie zrobią, ale na owego CLS-a już pewnie mógłbym się pokusić... oczywiście ja na semi-slickach, CLS na drogówkach, ja w swojej życiowej formie, CLS ze dużym marginesem ;)

Audi A5 na TPTD 16 czerwiec 2012

Prawie udało mi się doścignąć kolegę Pawła w Audi A5, który dopiero na koniec odjechał (-1,602 sek.). A5 ma taki sam silnik 2.0 turbo (choć mocniejszy), też quattro i przede wszystkim rozpórkę ;) szukałem do A4, nie ma :(

Jakbym miał A5 to nie zastanawiałbym się nad modyfikacjami. Coupe z zasady wygląda na szybkie i powinno być szybkie, a względem A4 ma też trochę lepszy rozstaw osi i rozkład masy bardziej pół-na-pół. A4 jakoś tak ciężko poprawiać, sami pomyślcie... choćby te opony...

Ja: mam semi-slicki, będę szybko jeździł po torze!
Ty: jakim autem?
Ja: A5
Ty: super, będziesz jeszcze szybszy!

Ja: mam semi-slicki, będę szybko jeździł po torze!
Ty: jakim autem?
Ja: A4
Ty: hmm... A4? 1,9 TDI?

Warte odnotowania są wszystkim wyprzedzone BMW :] ale najpierw te, z którymi nie miałem żadnych szans... fachowe E46, które nie wiedzieć ciągle jeździ w grupie najwolniejszych aut (tym razem kolor niebieski oznaczał najwolniejszych) skoro czasy ma na grupę najszybszą...

BMW E46 z klatką na TPTD 16 czerwiec 2012

...oraz BMW M3, które było o 1,117 sek. wolniejsze od powyższego...

BMW M3 na TPTD 16 czerwiec 2012

...i jeszcze kilka innych... a teraz te, które udało mi się wyprzedzić... BMW 318 (+0,672 sek.)...

BMW 318 na TPTD 16 czerwiec 2012

...o... jakieś M5? (+1,876 sek.) coś śniadania nie zjadło... nie mam zdjęcia... dalej 335 (+2,276 sek.), i takim swego czasu kolega Waldek zbliżył się do 2:00,000 więc są możliwości, trzeba potrenować...

BMW 335 na TPTD 16 czerwiec 2012

...dalej BMW Z3 (+3,401 sek.), z naklejką? czy prawdziwy jak wskazują rury wydechowe?

BMW Z3 na TPTD 16 czerwiec 2012

... i jeszcze kilka innych, ale mam tylko dwa zdjęcia...

BMW cabrio na TPTD 16 czerwiec 2012

BMW 325i na TPTD 16 czerwiec 2012

Poza konkursem było BMW serii 1 coupe, które chętnie bym przygarnął, bardzo mi się podoba... 3.0 306 KM... na otomoto.pl standardowo, dwie sztuki drogie, pozostałych kilka z licznikiem w milach, z tego trzy jeszcze nie wyklepane...

BMW 135 na TPTD 16 czerwiec 2012

Dalej Nissany, 350Z i 370Z... są to dość popularne auta na różnorakich torach i generalnie prawidłowość jest taka, że jeżeli wszyscy jesteśmy na drogowych oponach 350Z powinienem wyprzedzać a do 370Z niewiele mi powinno brakować. Jeżeli 350Z założy lepsze opony to mnie na drogowych wyprzedzi, i podejrzewam, że jeżeli ja będę miał semi-slicki to nie będę miał problemów też z 370Z... podsumowując, lubię te Nissany :] czarny (+0,771 sek.), czerwony trochę dalej....

Czarny Nissan 350Z na TPTD 16 czerwiec 2012

Czerwony Nissan 350Z na TPTD 16 czerwiec 2012

...i jeszcze jeden Nissan, tj. Sunny (+0,412 sek.), niewiele brakowało...

Nissan Sunny na TPTD 16 czerwiec 2012

...a Mazdą MX-5 (+1,985 sek.) jest podobnie jak z 350Z, czyli w moim zasięgu...

Mazda MX-5 na TPTD 16 czerwiec 2012

Wracam jeszcze do Hondy Civic, nowa wersja (+3,030)...

Honda Civic type-r nowa na TPTD 16 czerwiec 2012

...i starsza (0,325 sek.), kolegi Sebastiana, którego poznałem na 3-majowym treningu na torze w Kielcach... niestety zaparkował tak daleko, że jedynie zoom mnie ratował, i też później latałem tylko wte i wewte do monitora z wynikami, że chyba tylko raz na siebie wpadliśmy... nie zdążyłem porządnie pogadać... Sebastian, jak Ci poszło? uzyskany czas jest jaki jest czy do poprawki? jak szkolenie? wybierasz się ponownie?

Honda Civic type-r stara na TPTD 16 czerwiec 2012

Podobne do Civic jest Clio, czyli wolnossące 2.0, prawie 200 KM, z którymi też mam problem na krętych torach. Czarne wyprzedziłem (+0,724 sek.), z niebieskim nie miałem szans.

Czarny Renault Clio na TPTD 16 czerwiec 2012

Niebieski Renault Clio na TPTD 16 czerwiec 2012

Ktoś się orientuje, czy świetny wynik niebieskiego Clio wynikał głównie z pełnych slicków, czy też posiada on jakieś dodatkowe właściwości?

Clio, Civic, Clio na TPTD 16 czerwiec 2012

W tabeli, oczko niżej, jest jeszcze jedno Clio, kolegi Mariusza, ale on dla niepoznaki i efektu zaskoczenie przyjechał Subaru Imprezą WRX STI, wszystko seria, opony Bridgestone też...

Subaru Impreza WRX STI na TPTD 16 czerwiec 2012

...dzień wcześniej wsiadł do niego, ale nie ma zmiłuj, w ostatniej sesji udało mi się go wyprzedzić... o 0,146 sek... mission complete! :] a poważniej to mnie tylko opony poratowały oraz debiutująca jazda w nowym aucie... lepsze opony dadzą pewnie 1-2 sek., wjeżdżenie a w auto może tyle samo, czyli po zawodach... będzie jeździł w szybszej grupie.

Z koncernowej rodziny do pokonania był Golf R (+0,148 sek.)... ledwo, ledwo, w ostatniej chwili...

VW Golf R na TPTD 16 czerwiec 2012

...oraz Seat Leon Cupra (sporo)...

Seat Leon Cupra na TPTD 16 czerwiec 2012

Wyprzedziłem jeszcze dwa Mustangi, jeden Shellby GT500 (+0,433 sek.), drugi Mustang Roush (sporo)...

Ford Mustang Roush na TPTD 16 czerwiec 2012

Na koniec jeszcze Porsche, które losowo wpadły do obiektywu...

Czerwone Porsche na TPTD 16 czerwiec 2012

Porsche Boxster S na TPTD 16 czerwiec 2012

Porsche 997 4S na TPTD 16 czerwiec 2012

...i Toyota Yaris, dla twierdzących, że ich auto się nie nadaje...

Toyota Yaris na TPTD 16 czerwiec 2012

...i Megane, pewnie jakieś "sport", to ze zdjęcia nie jeździło... do tego co jeździło R26 F1 zabrakło mi 1,301 sek...

Renault Megane na TPTD 16 czerwiec 2012

Nagrania

Zgrabny piruet w wykonaniu BMW. Warto zwrócić uwagą na miejsce akcji, tj. wewnętrzna strona tego odcinka, czyli miejsce w którym często siebie wzajemnie przepuszczamy...

Jazda Mariusza w WRX STI...

Komentarze (34) skocz na koniec

Stellarium, 2012-06-13, 21:02
Fajnie fajnie :) Podpatrzę sobie jazdę w sobotę.
Też marzy mi się wybrać na tptd Leonem, ale najpierw trzeba go przygotować...
Pozdrawiam i powodzenia!
mrrr, 2012-06-13, 21:35
Ostatni punkt możesz wykreślić, bo biorę STI a nie Clio :)
Leniwiec, 2012-06-13, 21:39
Mrrr, jednak STI? :D
, 2012-06-14, 07:42
@mrr, to będę musiał Ciebie w STI objechać ;)

@Stellarium, a co mu dolega? jeżeli wszystko sprawne a chciałbyś jedynie polepszać, tuningować auto to nie ma potrzeby na początek...
Stellarium, 2012-06-14, 16:56
Turbo do wymiany, od razu ładuję turbo od ARLa; sprzęgło świeżo zrobione, może w tym roku jeszcze się wybiorę :)
MTM, 2012-06-14, 17:40
Zapowiedzi pogodowe na sobotę w rejonie Poznania wyglądają optymistycznie ok. + 25 st. C i sucho . Może być szybki event
, 2012-06-14, 18:12
Mi obojętnie, tylko byle było zero-jedynkowo, albo poda mocno, albo świeci mocno.
mrrr, 2012-06-15, 11:48
W prognozach zapowiadają przelotne deszcze lub burze, więc z zero-jedynkowością może się nie udać. Najgorsze co może być, to treningi po suchym, a potem deszcz, tak jak było 15. kwietnia...
, 2012-06-15, 12:27
Na meteo.pl zapowiadają, że opadów nie będzie. Ale niektóre faktycznie pokazują deszcz. Zobacz jak będzie w Lublinie nad ranem, na tej podstawie oszacuję popołudniową pogodę w Poznaniu :]
Jan Maria Mysiura, 2012-06-16, 00:15
Zależy jak wiaterek powieje http://www.sat24.com/pl
Mi juz też jest obojętne czy będzie lało czy parzyło słońce bo ..... w końcu mam QUATTRO :):):) AUDI A4 1.8 TSI miało swoje pożegnanie na ostatnim TPTD.Niestety nowa zabawka to jeszcze dziewica i prawie seria (zdążyłem tylko hamulce przerzucić) Także Spalaczu mamy równe szanse.:)
, 2012-06-16, 23:44
No, niezłe wyniki jak na dziewicę wyszły ;)
szanse Cię doścignąć to mam tylko podczas czerwonej flagi ;)
Jan Maria Mysiura, 2012-06-17, 08:52
Wstaw mi auto na pare dni to zrobię tobie 300KM .
Zrób sobie zawieszenie(najlepszy kompromis żeby normalnie można jeżdzic po naszych dziurawych *autostradach* to niższe sprężyny +Bilstein)
Wtedy regularnie będziesz robił 1.5x :)
, 2012-06-17, 10:16
Hmm... myślę i myślę, na razie ustaliłem, że w tym sezonie nic nie robię, bo też na koniec roku kończy mi się gwarancja... boję się też o skrzynię biegów, bo raz, że trzeba zwiększyć moment, dwa, że limit obrotów (teraz 6,2 tys.) i nie wiem czy się tam by nic nie posypało w dłuższej perspektywie...

co prawda w S4 też jest s-tronic, ale niemal na pewno jest to jakaś inna, dostosowana do osiągów auta skrzynia, S4 3.0 TFSI ma:
245 kW (333 PS) bei 5500-7000
440/2900-5300 Nm
MTM, 2012-06-18, 13:15
Ja robiłem bardzo przeciętne czasy jak na moje auto , dopiero zejście z ciśnieniem w oponach na 2 bary (za poradą Andrzeja ) poprawiło mi humor .
@Jan Maria Mysiura czekam na maila .
Jan Maria Mysiura, 2012-06-18, 14:11
Sprawdź skrzynkę :)
, 2012-06-19, 02:15
@MTM, bardzo dużo okrążeń robisz, cały czas przemykałeś na pełnym gazie przed wieżą;) i może też po prostu opony się przegrzewały? chociaż z drugiej strony masz je bardzo szerokie, więc pewnie dają radę...

też mam zamiar bardziej przyglądać się ciśnieniu...
MTM, 2012-06-19, 12:04
Możesz mieć rację ,ale każde okrążenie to jakaś tam nauka i kolejne doświadczenia ,więc staram się na maksa wykorzystać zabawę na torze .
kaden, 2012-06-22, 15:50
Bmw e28 nie objechałeś :P

na tych federalach spokojnie będziesz robić czasy 1:59 ~ 2:00, kwestia treningu.
, 2012-06-22, 17:29
Nie miałem oddzielnego zdjęcia E28 to już nie wspominałem :]

mam nadzieję, że zejdę poniżej tych 2:00,000... liczę właśnie na trening (teraz tylko trzy szybkie okrążenia zrobiłem), prawidłowym ciśnieniem, i szczęściem przy pokonywaniu okrągłych czasów ;)
MTM, 2012-06-22, 17:48
Panowie ,czy ktoś ma wiedzę jakie czasy robił Ariel Atom , bo niby był a jednak jest niesklasyfikowany ??
kaden, 2012-06-22, 20:11
Też pierwszy raz jechałem na semi sliku (używka r888), w zeszłym roku jeździłem na zwykłych oponach i robiłem 2:02, teraz urwałem te 2 sekundy i to był mój plan. jak czytałem o semi slikach to uznałem, że federale są lepsze od r888 i myślę, że też zejdziesz na te 2 minuty.
, 2012-06-22, 20:18
Ponoć ma być *tak samo dobre jak R888 ale wytrzymują na dłużej*... rok temu było jeszcze *i są tańsze*... 2:00,000 może być ciężko, jak przy najbliższej okazji uzyskam poniżej 2:00,500 to będę zadowolony... dopiero za kolejnym razem niech będzie poniżej 2:00 :)
kaden, 2012-06-22, 20:31
Teraz było za ciepło. dopiero w ostatniej sesji o 16:40 poczułem, że auto szło tak jak powinno i właśnie w niej zrobiłem best lap.
, 2012-06-23, 13:41
@kaden, OK, dopisuję Cię do listy zawodników do objechania aby na koniec można było uznać TPTD za udany ;)
Jarek, 2012-06-23, 17:01
Również jechałem pierwszy raz na semi - Federal ale nie FZ tylko 595 RSR. W stosunku do kwietnia (2:12) urwałem 7sek (2:05). Trzeba zaznaczyć, że zmieniłem równierz cały zawias (amory + spręzyny). Myślę, że na tym co mam jest w stanie jeszcze urwać 2-3 sek., cel to 2:00 :-). Z wami raczej szans nie mam bo moja Alfina to 1300kg (800 przód!) i *tylko* 192km i 218Nm...
, 2012-06-23, 17:17
@Jarek, dlaczego szans nie masz? 192 KM przy tej masie (nawet jak z przechyłem na przód) to przecież dobrzy sprzęt i tak właśnie na sucho można jak najbardziej obrać za cel te 2:00... 218Nm czyli też *norma* w silnikach bez turbo, nic na minus...

urwanie 7 sek. wskazuje też na to, że po prostu musiałeś lepiej jechać, nie tylko opony i zawias, więc trenując jeszcze więcej będzie lepiej... czy jeździłeś z instruktorem?
Jarek, 2012-06-24, 12:16
Sprzęt jest bardzo dobry i jako fan Alfy oczywiście nie wyobrażam sobie latać po torze czymś innym :-) Dźwięk V6 jest bezcenny... Co do modów w aucie i mojej jazdy - zmiany baaardzo poprawiły trakcję w zakrętach, a ja na pewno z każdym kółkiem nabieram doświadczenia. Tak jak pisałem, cel to 2:00 ale lekko nie będzie... Jeździłem pełne kółka z Jakubem Golcem (kwiecień) i Maciejem Garsteckim (czerwiec). Obaj twierdzili, że mam bardzo dobrą ścieżkę. Wiem nad czym muszę popracować zarówno w jeździe jak i w aucie więc zobaczymy.
kaden, 2012-06-24, 19:45
U mnie też podobne paramtery, 1300kg (chyba bo nie byłem na wadze), 184KM i 240Nm, tylko te moje konie to po tych 30 latach to mogą być troche szczerbate. to trenujcie jestem ciekaw Waszego rozwoju, ja chyba pojawie się 30 września i nie palnuje żadnych modyfikacji wieć pewnie będziemy deptać sobie po piętach.
Kolega Waldek z 335i :), 2012-06-25, 12:41
Witaj, to teraz 21 lipca zapraszam na Nurburgring :) szczegóły w mailu do mnie: masterwaldi[A.T]]vp.pl :)

ps: semi slicki daja dużo, ja teraz jak mi sie uda to montuje wydajniejszą chłodnicę oleju, potem gwinty i 19**.... :) Dorobiłem się też chipa, obecnie ma 330ps i do 200 rozpędza się w 17-17,5 s - Szatan :)

Pozdr.
, 2012-06-25, 13:20
@Kolega Waldek z 335i, a gdy miałeś te 2:00 w Poznaniu to miałeś jakieś zmiany w aucie? jakie wtedy miałeś opony? ja dalej nie mogę przeboleć tego, że taki czas uzyskałeś i nijak swoim autem nie mógłbym Cię doścignąć... 1-2 sek. to OK, ale 4-5? to już za dużo ;)

pomyślę intensywnie nad tym Nurburgringiem ;)
Kolega Waldek z 335i :), 2012-06-28, 23:15
Żadnych zmian... niestety, większe mody będą na przyszły sezon dopiero bo w tym duże wydatki
zmienią się felgi i opony, dojdzie gwint, dolot, nowa chłodnica oleju (już zamówiona;p) i takie tam :) no i liczę, że poznań 1,55 będzie lub lepiej :)

Opony też miałem seryjne - ślizgające się bridżstony potenza.... na 3-4 mm bieżnika :)

Na Nurburgring też jadę *prawie* w serii, jedyne co to chip i ta chłodnica, ale nurburgring to kompletnie inny tor niż np: poznan, tam nie chodzi o rekordy i czasy tylko o klimat i przejażdżkę :)

Także myśl myśl i daj mi znać :)
, 2012-06-29, 12:57
No to wychodzi na to, że musisz umieć szybko jeździć :] te potenzy są same w sobie dość dobre i chyba nie ma co oczekiwać cudów po założeniu semi-slicków, ze 2 sek. się urwie, ale czy więcej? zawieszenie też przecież już masz dobre, ale dajmy ze 2 sek.... pozostała 1 sek. to za te *takie tam* ;) więc powinno być te 1:55 ;)

Studiuję te statystyki czasów z TPTD i wychodzi na to, że te 2:00,000 to ciężka granica, którą mało które auto *nie ruszane* jest w stanie pokonać... zwykle jest to jakieś *seryjne* Porsche, AMG, jakaś odmiana czegoś S, RS, sport, cup, itp... nie znaczy, że się nie da, ale po prostu większość zawodników zaczyna modyfikować auta i dopiero wtedy schodzi poniżej tych 2 minut... ;)
Kolega Waldek z 335i :), 2012-07-03, 22:48
Zawieszenie seryjne w 335i to TAPCZAN, wychya się na zakrętach jak łóżko wodne podczas nocnych zawirowań :)
http://img818.imageshack.us/img818/2030/ulubionen.jpg
, 2012-07-04, 16:36
No, jakby nie patrzeć to ze 2 cm się przechylił ;) jeżeli 335i to tapczan to nie pozostaje nic innego jak na następny TPTD przyjechać na lawecie ;)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *