Tor Poznań Track Day - jeszcze szybszy - 30 wrzesień 2012
2012-10-17|Na torze|Komentarze: 30
Było jeszcze lepiej, jeszcze szybciej niż ostatnio, choć już wtedy rekordowo...
Impreza przebiegła normalnie, nic szczególnego, nadzwyczajnego nie wydarzyło się, każdy jechał swoje... na poniższym nagraniu najszybsze auta tego dnia na torze...
Relacje ze wcześniejszych imprez:
- Tor Poznań Track Day - rekordowy - 12 sierpień 2012
- Tor Poznań Track Day - semi-slick - 16 czerwiec 2012
- Tor Poznań Track Day - deszczowy - 15 kwiecień 2012
- Tor Poznań Track Day - z gwoździem programu - 25 marzec 2012
- Tor Poznań Track Day - wstępne, podstawowe informacje...
Wyniki
Źródło: Tor Poznań Track Day 2012, tptd.pl
Najszybszy był pomarańczowy Lotus, który podczas TPTD ustępuje chyba tylko Radicalom...
...owiewka z przodu pewnie działa tak samo jak te na bolidach F1, tj. po ich utracie kierowcy jadą dalej tak samo szybko ;)
...na kolejnych miejscach auta BRT...
...i porównanie przejazdów obu aut...
...na moje oko prędkość na końcu prostej startowej jest względnie niewielka, okolice 200 km/h? zapewne docisk spojlerów uniemożliwia szybszą jazdę, no ale jak widać nie o prędkość maksymalną tutaj się rozchodzi...
...dalej chyba było to Porsche, którym najlepszy czas pewnie wykręcił Kuba Giermaziak...
...kolejne miejsce w tabeli zajęło Evo...
...które hamulców i opon nie oszczędzało...
...ponoć pierwsze sznurki można zupełnie olać, jak widać pierwsze druty to trzeba uważać, dopiero jak drugie wystają to trzeba opony przełożyć na drugą oś ;-)
...dalej Clio RS z jakiejś serii wyścigowej...
dalej BMW 728is [zdjęcia brak na razie]
...i Audi A5, które na "drogowych" kołach wygląda w zasadzie jak zwyczajne A5, czyli znacznie wolniejsze niż czasy jakie są nim wykręcane... co prawda ma karbonową maskę, ale kto widząc takie auto na ulicy uznałby, że owa maska ma faktycznie na celu zmniejszenie wagi a nie efekt wizualny? A5 szybsze niż przeciętne Porsche...
...Lotus Exige, w klasie City... takie z niego City jak z mojego A4 obok Carrerów i Boxterów w Sport ;)
...Porsche 997... tutaj konkurs, wygrywa ten kto pierwszy wskaże numer 9xx pod którym nie kryje się żaden model Porsche...
...jestem pewny, że gdyby nie te numery to nawet najwięksi fani marki by nie byli w stanie rozróżnić poszczególnych modeli ;) a ponoć to wszystkie Audi są takie same...
...dalej dwie Hondy S2000, zdjęcie tylko jednej...
...i zupełnie niepozornie wyglądający, nierzucający się w oczy Renault Megane RS... aha...
...dla porównania drugie RS...
...Audi TT RS, który waży ponad 1,5 tony! tyle co A4 czy A5...
...Porsche Boxster S, który pojechał aż 1 sek. szybciej niż ostatnio...
...dalej BMW E36 M3 (brak zdjęcia) i Kuba w Golfie R, z którym ścigam się, tj. do czasu jego ostatniej sesji ścigałem się, wtedy tak mi odjechał, że pozamiatane...
...teraz Toyota MR2, której znowu nie udało mi się zrobić zdjęcia, już kilka imprez z rzędu... gdzieś się chowa... dalej Nissan 350Z, którego też chciałbym wyprzedzić, który też poprawił sporo swój rezultat względem ostatniej imprezy, a gdyby mu się to nie udało to ja byłbym szybszy...
...pomarańczowe BMW M3, na przykładzie którego w oddzielnej notce pod niezbyt precyzyjnym tytułem, tj. Piękne, mocne, idealne... i powolne..., pochwaliłem za przyjazd na tor i uzyskanie swojego wyniku po jeździe z instruktorem... w przeciwieństwie do drogowych zawodników w podobnych autach wymieniających oryginalne wydechy na Millteka, co by zwiększyć moc o 26KM... tak, zazdroszczę... i których ja w A4 bez problemu wyprzedzę na torze, czyli miejscu, gdzie najlepszy napęd RWD, najlepsze zawieszenie, najlepszy układ kierowniczy, najlepsze wszystko jakoś w tych warunkach nie bardzo chce się sprawdzić ;)
ps. nie obrażajcie się tylko zacznijcie jeździć po torze, a na torze jeździć z instruktorami za co przecież płacimy (instruktor jest "w cenie biletu", nie trzeba za niego dodatkowo płacić - pisze, bo tak jeden kolega sądził, inni może też tak błędnie myślą)...
...dalej Carrera 4S...
...i w końcu ja, A4... 1:58.574... o mojej jeździe piszę trochę niżej...
...tuż za mną kolega w 335i, który gdyby zaczął od początku jechać z takim nastawieniem jak należy to by poprawił swój rezultat o sekundę albo dwie, a tak czasu mu zabrakło...
...przyjechał z błędnym nastawieniem, tj. "pojeździć sobie, spokojnie, bez napinki"... tak to się jeździ na szkoleniu z rana, no, ewentualnie podczas pierwszej sesji, później powinniśmy jak najszybciej wczuć się miszczów-wyścigowców, jechać jak najszybciej, dusić ile się da, na koniec cieszyć się z osiągniętych wyników a nie żałować, że mogliśmy pojechać jeszcze szybciej tylko dzień się skończył...
...dalej w tabeli był Ford Mustang Roush (brak zdjęcia), a za nim Focus ST (też brak zdjęcia), Subaru WRX (brak zdjęcia), a zdjęcie jest kolejnego auta, BMW 335...
...kolejne auta w kolejności z tabeli, już hurtem...
...najładniejsze motoryzacyjne logo, idealnie wygląda na GranTurismo...
...i na koniec Fiat SC, którego śmiało można w zakrętach wyprzedzać ;-) możecie być pewni, że kierowca Was dokładnie obserwuje, jest tak doświadczony, że chyba już żadne wcinanie się w zakręcie na nim wrażenia nie zrobi ;)
Moja jazda
Swoje błędy, miejsca strat czasowych z poprzedniego TPTD miałem dokładnie określone, przedstawione w notce pt: Anatomia best-lapa - 1:59.351:
...i moim celem było przede wszystkim ich poprawienie, co miało się właśnie przełożyć na rezultat mniej więcej taki jaki uzyskałem, tj. 1:58.574.
Poza tym sporo trenowałem, sprawdzałem różne "style" jazdy przez niektóre zakręty, różne dohamowania, itd. Co do hamowania to podczas tego TPTD najbardziej opóźniałem hamowanie, hamowałem najmocniej, i żadnych problemów z hamulcami nie miałem. Mam nadzieję, że to nie przypadek, że nauczyłem się nimi hamować, przynajmniej na tyle aby mi one nie przeszkadzały przy aktualnych moich umiejętnościach.
Sporo "męczyłem" zakręt nr 1, w którym bez problemu można kończyć opóźnione hamowanie z końca prostej startowej. Zawsze mi się wydawało, że właśnie taki przejazd będzie szybszy, bo raz, że sporo opóźniamy hamowanie, a po chwili od razu zaczynamy przyspieszanie, zatem eliminujemy "bezczynną", kilkusekundową jazdę przez ten zakręt, podczas której trzeba się pilnować aby nie zacząć za wcześnie przyspieszać...
...okazało się, że taki przejazd nie jest szybszy niż ten wykonywany "stylem klasycznym", mimo kilku prób nie udało mi się ani razu uzyskać lepszego czasu, choć podczas jazdy wrażenia są odwrotne, bardzo opóźnione hamowanie, utrzymywanie się na torze, szybie rozpoczęcie przyspieszania i na koniec gorszy rezultat niż podczas "spokojnej" jazdy zwykłym torem... zatem daję sobie spokój z tym zakrętem, tj. skupiam się nad poprawą klasycznego toru jazdy...
Jak za każdym razem tak i teraz brałem udział w porannym szkoleniu, w którym za każdym razem dowiaduję się czegoś nowego, mimo, że dotyczy tego samego co poprzednie, tych samych zakrętów, tej samej jazdy...
...szkolenie na drogówkach, właściwa jazda już na semi-slickach... głównie dlatego, że nie chce mi się samemu z rana zmieniać kół ;-) serwisu jeszcze wtedy nie ma...
...zdarta przednia opona w porównaniu do tylnej... wszystko byłoby dobrze gdyby ten bieżnik schodził z napędzania a nie płużenia w wyniku zbyt szybkiego wchodzenia w kilka zakrętów :-/ przynajmniej widać co poprawiać podczas kolejnej wizyty na torze...
...nowy wymóg wjazdu na tor to hak holowniczy na zewnątrz...
...i jeszcze na koniec takie tam nagranie...
Czytaj także
Komentarze (30) skocz na koniec
PS. Prognozy na niedzielę obserwuję od 3 dni i zmieniają się jak w kalejdoskopie, dopiero dziś pojawiła się szansa na słońce. I tak ma już zostać!
@pjotr, no, ja już od dawna rzucam okiem na prognozy, miało być w całym kraju słonecznie, np. teraz w Lublinie pada spory deszcz, którego na prognozach nie było... ale w sumie mógłby być i deszcz, choć pasowałby mi on na 20. października, chciałbym aby wtedy było mokro...
Szkoda że przez cały sezon nękają mnie te awarie w bmw, bo wszyscy doskonalą technikę jazdy a ja tylko szkolę się w naprawach :-)
a ostatnio jeszcze audi mi się popsuło, diagnoza wypalony zawór albo głowica. I jeszcze tiptronic nawala.
Już nerwica mnie bierze...
hehe... przynajmniej znasz na wylot każdy przewód w swoim aucie ;-)
jak to w ogóle w Subaru nie ma nic do holowania?
Jaką prędkość osiągasz na końcu prostej?
Od 0:33 w 3-filmiku od dołu, brzmisz jak Gallardo przez te opony. :D
ps. automat też można holować, tylko aby był na włączonym silniku ;) co zwykle wyklucza konieczność holowania, no ale jak ktoś się uprze to może i holować...
http://www.wykop.pl/link/1323835/dosc-nietypowe-holowanie/
jeden z komentarzy
*W większości stanów USA są cały czas takie przepisy, że auta nie mogą mieć żadnych zaczepów do holowania. Jeżeli ten Mercedes był ze stanów to na bardzo prawdopodobne, że nie miał żadnego zaczepu. Na przykład w nowym Mitsubishi Lancerze ściągniętym z USA w zderzaku są takie same, małe zaślepki jak w europejskiej wersji, ale pod tymi zaślepkami brakuje gwintu w który dałoby się wkręcić zaczep.*
Z tym, że moim zdaniem brak zaczepu to nie wina przepisów, ale wymysł marketingowców,- samochody nie mają zaczepów bo zaczepy sugerowały by kupującym że auto MOŻE SIĘ ZEPSUĆ. a nikt nie kupiłby auta które się psuje, więc lepiej nie montować zaczepów i udawać że ich produkt będzie zawsze na chodzie.
w Poznaniu nie jeździłem całej sesji pełnym ogniem ze względu na hamulce,
1-2 szybkie przejazdy + wolne + 1-2 szybkie przejazdy jak był jeszcze czas,
ile było stopni też nie pamiętam ale patrząc na zdjęcia i ludzi w kurtkach to pewnie bliżej 15 stopni? to był koniec września,
o ile pamiętam to one nie było takie miękkie-bardzo-miękkie
np. na mniejszych torach trzeba było je troszkę rozgrzewać
We*d like to introduce to you our explainer video service, which we feel can benefit your site spalacz.pl.
Check out some of our existing videos here:
https://www.youtube.com/watch?v=bWz-ELfJVEI
https://www.youtube.com/watch?v=Y46aNG-Y3rM
https://www.youtube.com/watch?v=hJCFX1AjHKk
All of our videos are in a similar animated format as the above examples, and we have voice over artists with US/UK/Australian accents. We can also produce voice overs in languages other than English.
They can show a solution to a problem or simply promote one of your products or services. They are concise, can be uploaded to video sites such as YouTube, and can be embedded into your website or featured on landing pages.
Our prices are as follows depending on video length:
Up to 1 minute = $259
1-2 minutes = $379
2-3 minutes = $489
*All prices above are in USD and include a full script, voice-over and video.
If this is something you would like to discuss further, don*t hesitate to reply.
Kind Regards,
Danielle
If you are not interested, unsubscribe here: https://explainervideos4u.net/unsubscribe.php?d=spalacz.pl
We run an Instagram growth service, which increases your number of followers both safely and practically.
- Guaranteed: We guarantee to gain you 300-1000+ followers per month.
- Real, human followers: People follow you because they are interested in your business or niche.
- Safe: All actions are made manually. We do not use any bots.
The price is just $60 (USD) per month, and we can start immediately.
If you are interested, and would like to see some of our previous work, let me know and we can discuss further.
Kind Regards,
Libby