Ubiegłoroczny Rajd Polski 2014
2015-06-01|Wydarzenia
Niebawem rozpocznie się tegoroczny Rajd Polski będący rundą WRC więc najwyższa pora zamieścić ostatnią fotorelację z ubiegłorocznej imprezy ;)
Autorem relacji jest Bartek.
Zobacz też poprzednie spore relacje publikowane na blogu:
71. Rajd Polski | Total Tour 2014
71. Rajd Polski okiem początkującego kibica rajdowego
Ponownie 71. Rajd Polski okiem początkującego kibica rajdowego.
"Surowe" nagrania prosto z odcinków specjalnych...
Sędziowie techniczni m.in. oklejają i opisują komplety kół. Każdy kierowca ma limit opon do wykorzystania oraz koła zapasowe. W przypadku stawienia się po odcinku specjalnym albo w zamkniętym parku maszyn gdzie nocują auta bez naklejek zespołowi grozi dyskwalifikacja.
Wczesnym rankiem można bez tłumu i ścisku z bliska zobaczyć przyjazd mistrza świata do serwisu.
Rano można również przyjrzeć się w spokoju pracy serwisu i zobaczyć otchłań techniczną dzielącą sport amatorski od tego na najwyższym poziomie.
Lokalsi mają sprzęt pomocny w oglądaniu rajdu i nie wahają się go użyć :)
Ostatnie ustawienia i korekty auta w M-Sporcie.
Podobnie w teamie mistrzów świata. Wszystko jeszcze całe, gładkie i czyste.
Dzielna załoga OSP z powiatu mrągowskiego w pięknym krwistoczerwonym Jelonku pamiętającym Zasadę i Jaroszewicza, dbała o "niekurzenie się" w strefie serwisowej.
BT czyli badanie techniczne przed wyjazdem na pierwszy OS (odcinek specjalny) dnia.
Sędziowie techniczni FIA podczas obchodu.
Trochę motoryzacji PRLu i światowego marketingu.
Sołowow na wietrznym OS Kruklanki.
Załoga Kubica/Szczepaniak opuszcza strefę kontroli technicznej.
Kubica pełnym ogniem na OS Kruklanki.
Miło było oglądać jazdę Jariego Ketomaa.
Z powrotem w serwisie po pierwszej pętli.
JML podczas wymiany uwag technicznych z inżynierem VW MOtorsport.
Znalezienie się w odpowiednim miejscu i odpowiednim czasie umożliwiało zrobienie pamiątkowej fotki a nawet krótką kurtuazyjną rozmowę z czołowymi zawodnikami.
Meeke wśród mazurskich pastwisk.
Robert w parku serwisowym.
MSportowa Fiesta Roberta Kubicy.
Neuville tradycyjnie w swoich okularkach.
Mistrz świata na prawym fotelu - pilot Ogiera - Julien Ingrassia.
Najsympatyczniejszy chyba zawodnik cyklu Mistrzostw Świata - starszy z braci Solbergów - Hennig, gaduła i wesołek - jak zwykle pełnym ogniem :)
Rutynowy przegląd przed kolejną pętlą rajdu.
Najgłośniejszym wurcem jest niewątpliwie Hyundai.
Sołowow ze zmiennym szczęściem - ale wstydu nie było.
Kolejny poranek w strefie badania technicznego. W hali po prawej pan diagnosta kończąc przegląd Thalii jakiejś pani, stwierdził że u niego taki wydech jak w widocznych Polo, nie przeszedłby badania :)
Prokop - niby tylko solidny rzemieślnik a potrafi się wedrzeć do czołówki i zapunktować.
Marsowa mina Latvali w parku serwisowym.
Ingrassia podczas porannych przygotowań znalazł chwile dla kibiców.
Czasem bardzo szybki Ketomaa.
RK wyrusza na trasę.
Wsiadanie przez "krzyże" klatki bezpieczeństwa nie należy do najłatwiejszych nawet dla mistrza świata.
Neuville na wysoko zestrojonym zawieszeniu na mazurski "wyryp".
Gdzie urządzić BT jeśli nie na stacji kontroli pojazdów? :) Ale za tak rozdarte wydechy Hyundaie nie przeszłyby badania i nie byłoby pieczątki do dowodu :)
Jari Matti Latvala la- la- la la la!!!