Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Ultima GTR... najszybsza ciekawostka na rynku

Czarna Ultima GTR przód na Gran Turismo Polonia 2013Nie lubię takich aut. Dla przeciętnych kierowców i nieprzeciętnego blogera nic one nie mówią, do niczego nie pasują, nijak nie da się ich porównać. Zainteresowanie wzbudza sam wygląd, unikalność, rewelacyjne osiągi ale nie można ich traktować jako auto a jedynie jako ciekawostkę motoryzacyjną.

Ultima GTR na Gran Turismo Polonia 2013

Silnik V8 o pojemności 5,7-litra z Chevroleta Corvette daje moc 640 albo 727 KM (mocniejsza wersja) ale nie ma najmniejszego sensu aby zawracać sobie nim głowę bo jest on po prostu częścią wymienną. W autach tego pokroju silnik można zmieniać niemal jak opony. Wczoraj było 5,7, dzisiaj jest 7,0 z niemal 800 KM a jutro może być 8,0 i 1001 KM z Veyrona.

Silnik i wydech Ultima GTR na Gran Turismo Polonia 2013

Takie auta to po prostu zwykłe składaki, pojedyncze części fachowo poskładane do kupy. Wszystko ze sobą gra ale absolutnie każdy element może być lepszy i można go wymienić na inny. Nie ma w nich żadnej części która jest nie do ruszenia, która jest istotą tego auta. Nawet nazwę i logo można wymienić na inne i z niczym to nie będzie się wiązało poza przyklejeniem nowej plakietki.

Nie ma to nic wspólnego z tuningiem, poprawą osiągów w określonych ramach, jakimiś ograniczeniami. Nie jest to wyciskanie ile tylko się da z tego co się ma. Dzisiaj najszybszym autem jest Ultima GTR, jutro szybsze będzie Amitlu RTG bo do silnika zostanie dołożony kompresor.

Oczywiście Ultima GTR i inne auta tego pokroju są szybkie, mają rewelacyjne osiągi, gwarantują niezapomnienie wrażenia. Tylko dokładnie takie same wrażenia gwarantuje skok na bungee czy ucieczka przed bykami w Pampelunie.

Nie lubię aut z duszą, ale jeszcze bardziej nie lubię aut, które z założenia tej duszy nie mogą mieć. Ultima GTR do takich aut należy.

Podniesiona maska bok Ultima GTR na Gran Turismo Polonia 2013

Przednia oś Ultima GTR na Gran Turismo Polonia 2013

Wydech Ultima GTR na Gran Turismo Polonia 2013

Tylne koło Ultima GTR na Gran Turismo Polonia 2013

Wiatraki chłodnicy Ultima GTR na Gran Turismo Polonia 2013

Podniesiona maska Ultima GTR na Gran Turismo Polonia 2013

Ultima GTR przód na Gran Turismo Polonia 2013

PS. auto sfotografowane na Torze w Poznaniu podczas Gran Turismo Polonia 2013.

Komentarze (1) skocz na koniec

Auto Handel S.C., 2013-09-06, 10:18
Raczej ciężko traktować takie auto jako samochód do jazdy codziennie do pracy a wręcz wogole nie wybeirałbym sie takim samochodem na wyprawe po polskich drogach. Natomiast milo by bylo moc poczuc ta sile ;)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *