VW Polo R WRC, Skoda Fabia Super 2000 i inne rajdówki | Wörthersee 2013
2013-05-19|Wydarzenia|Komentarze: 4
Na Wörthersee 2013 trafiło się kilka rajdowych aut, najbardziej fachowe to VW Polo R WRC, dalej Skoda Fabia Super 2000... oczywiście też Audi Sport Quattro S1... i nawet jakieś Evo wjechało mi w kard... Subaru brak ;) ale mam dla fanów niespodziankę...
VW Polo R WRC
Polo najbardziej fachowe? tak... VW Polo R WRC to w tej chwili auto prowadzące w WRC, z Sebastienem Ogierem za kierownicą. Wygrywa każdy rajd o ile w nim nie jedzie Loeb w Citroenie DS3 WRC ;)
Oglądając takie auta na różnych wystawach ciężko mi uwierzyć, że są to faktycznie pełnosprawne auta osób, których nazwiska są powyklejane na nadwoziu... ale pewnie za chwilę będą, albo przed chwilą były... bo gdybym był tym Ogierem to pewnie miałbym pewien dyskomfort, wiedząc że moje auto, którym mam zdobywać mistrzostwo świata jest gdzieś tam rzucane po różnych wystawach i zlotach...
Aktualne samochody WRC mają silnik 1,6 z bezpośrednim wtryskiem i turbo, i zwężkę 33 mm na dolocie (max. 2,5 bar, max. 400 Nm). Ważą ok. 1200 kg. Wywodzą się z aut z grupy S2000 (Sport 2000), które w konfiguracji z silnikiem 1,6 turbo (obok 2.0 bez turbo) mają mniejszą zwężkę na turbo i nie mają wielkiego spojlera na dachu. Oczywiście WRC i S2000 mają napęd na wszystkie koła (przy czym zakazane są aktywne dyferencjały).
VW Polo R WRC dla każdego z nas ;) wersja dla drogowych rajdowców ma dwulitrowy silnik z turbo, czyli większy niż w WRC co by obciachu nie było... kto to widział aby 1,6 jeździć? ma 350 Nm, 220 KM i przyspiesza w 6,4 sek. Oczywiście nie ma napędu na cztery koła, ale ile tych śnieżnych dni w roku jest? waży też trochę sporo, bo ponad 1300 kg ale ma 18 calowe felgi, spojler, dyfuzor i naklejkę WRC.
Skoda Fabia Super 2000
Skoda Fabia Super 2000 (S2000) ma wolnossący silnik 2.0. Robert Kubica w takiej właśnie Fabii S2000 miał wypadek we Włoszech, a teraz jeździ w Citroenie DS3 RRC (1,6 turbo ze zwężką 30 mm). Suta S2000 są zestawiane z takimi samymi autami, ale z silnikami 1,6 z turbo. A 1,6 turbo to w praktyce przydławione i uboższe aerodynamicznie auta WRC. Skoda w Fabii trzyma się silników 2.0, a VW w Polo ma 1.6 turbo.
Gdzieś tam pomiędzy tymi kablami, drutami kryje się silnik...
...białe felgi są najszybsze...
...dzięki żółtemu paskowi na kierownicy zawodnik wie w którą stronę skręcił kołami... inaczej by w pierwszym zakręcie wyleciał z drogi :)
...trzy pedały? co to za prehistoryczna technologia? szczególnie, że skrzynia jest sekwencyjna, zmieniana biegów po kolei ruchem do przodu i tyłu... po co te sprzęgło pod nogą?
...zwykła linka do przepustnicy? pociągnięta pod pedał gazu? jak w polonezie?
...ciąg dalszy poszukiwań silnika...
...pewnie lamerzy nie wiedzą, ale to jest zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego... :D (ps. czytaj mój profil na Facebooku)...ciepło, cieplej... silnik już blisko...
...wiatraki na chłodnicy... dlatego chłodnica jest pod takim kątem? w Audi R8 LMS też tak była ona zamieszczona...
...to coś na kielichu amortyzatora pozwala szybko zmieniać kąty nachylenia koła... pozytyw... negatyw... takie tam... kto by pomyślał, że zawieszenie to coś więcej niż gleba minus 30 mm?
...jest i silnik, chyba widać nawet przewody wysokiego napięcia... gdzieś tam muszą być świece...
...i ładne rurki wydechowe...
Audi Quattro
Na Wörthersee 2013 oczywiście nie zabrakło legendarnego Audi Quattro, które wprowadziło napęd na wszystkie koła do rajdów. Na zdjęciu Audi Sport quattro S1, czyli (prawie) najmocniejsza wersja, zbudowana pod rajdową grupę B.
Evo & Subaru
Wörthersee 2013 to impreza organizowana pod szyldem VAG, pierwotnie była zlotem fanów Golfów GTI, ale oczywiście można też trafić na wiele aut różnych marek. Jednak w całej okolicy było bardzo mało japońskich aut, tylko to jedno Evo zauważyłem...
...a Subaru to w ogóle brak... jednak dla fanów plejad mam wspomnianą niespodziankę... Audi Q5 like a Subaru ;)
Czytaj także
Komentarze (4) skocz na koniec
http://www.spalacz.pl/media/vw_polo_r_wrc_rajdowy_na_worthersee_2013.jpg