W garażu (94)
Wymiana oleju w tylnym dyferencjale Audi A4 quattro
2019-03-25|W garażu|Komentarze: 9
Wymiana oleju w tylnym dyferencjale w Audi A4 z 2010 roku z napędem quattro po 173 tys. km. Wymiana wg ASO nie jest wymagana i nie jest przewidziana w harmonogramie serwisowym. Olej wymieniany jest tylko podczas napraw.
czytaj dalej »Norma 0,5 litra przepalania oleju w 2.0 TFSI
2019-03-03|W garażu|Komentarze: 6
O powszechnie znanej normie przepalanie oleju 0,5 litra na 1000 km w silnikach 2.0 TFSI z Audi A4. Skąd się wzięła i o co w niej chodzi. O tym dlaczego owa norma nie uwzględnia przepalania oleju z 2.0 TFSI. Dlaczego nie powinno się podciągać ubytku oleju z tego silnika pod tę normę.
czytaj dalej »Wymiana świec zapłonowych i różnice między świecami z ASO
2019-02-26|W garażu|Komentarze: 2
Nagranie z wyjaśnieniem jakie są różnice między oryginalnymi świecami Audi kupowanymi w ASO a tymi zwykłymi nie oryginalnymi kupowanymi w typowym sklepie motoryzacyjnym. I dlaczego warto do nich dopłacać mając samochód marki Audi. Także sam przebieg wymiany świec zapłonowych.
czytaj dalej »Wymiana tylnych klocków hamulcowych... i zatarty tłoczek
2019-02-19|W garażu|Komentarze: 8
Wymiana tylnych klocków przy elektrycznym hamulcu postojowym. Czy jest możliwa bez komputera diagnostycznego? I dlaczego zatarł mi się tłoczek?
czytaj dalej »Wymiana odmy w silniku 2.0 TFSI Audi
2018-05-20|W garażu|Komentarze: 42
O wymianie zużytej odmy czyli separatora oleju w 2-litrowym silniku typu TFSI / TSI w autach Audi, VW, Seata i Skody.
czytaj dalej »Test 2,5-metrowca
2017-03-29|W garażu|Komentarze: 71
Jeżeli mówimy o pakowności i gabarytach użytkowych samochodu to dla mnie istotne jest to aby przechodził on test 2,5-metrowca. Niestety moje A4 tego testu nie zalicza. Każde inne auto które go nie zaliczy uważam za funta kłaków warte jeżeli ma być ocenianie przede wszystkim pod kątem przestronności swojego bagażnika.
czytaj dalej »Co jest najlepsze w Twoim samochodzie?
2016-07-10|W garażu|Komentarze: 62
Zapraszam do pogaduszek na pytanie tytułowe, tj. co jest najlepsze w Twoim samochodzie? czego brak oznaczałoby automatycznie, że samochód straciłby sporo w Twoich oczach? a może w ogóle przestałby Ci się podobać i już byś go nie chciał?
czytaj dalej »Po... testowej zmianie oleju na Shell Helix Ultra
2016-02-20|W garażu|Komentarze: 31
Kilka uwag i obserwacji po kilku tysiącach kilometrów przejechanych na oleju Shell Helix Ultra. Ten materiał jest kontynuacją Testowej zmiany oleju na Shell Helix Ultra w Hondzie Civic oraz Subaru Imprezie GT. Testowany olej to Shell Helix Ultra o lepkości 5W-40 zrobiony w technologii Shell PurePlus czyli z bazą olejową powstałą w gazu (czystsza baza niż z ropy naftowej).
czytaj dalej »Jaki olej wybrać do swojego samochodu?
2015-12-11|W garażu|Komentarze: 49
Z moich obserwacji i rozmów wynika, że generalnie kierowcy niewiele interesują się olejem silnikowym i za bardzo nie wiedzą jaki olej wlewać do swojego auta. W internecie prowadzimy wielkie dysputy o tym który olej jest najlepszy, który potrafi zdziałać niemal cuda w silniku, który jest najbardziej syntetyczny... a w prawdziwym motoryzacyjnym życiu ;) olej to olej, byle silnikowy, byle pasował, byle nie było gorzej, byle nic się nie popsuło. Tylko który wybrać?
czytaj dalej »O dwusprzęgłowej skrzyni biegów S-tronic w Audi
2015-10-06|W garażu|Komentarze: 206
O tym o co chodzi z tymi dwoma sprzęgłami, z czego wynika przewaga takich skrzyń i dlaczego te skrzynie potrafią tak szybko zmieniać biegi.
czytaj dalej »