Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

W garażu (94)

Adaptacyjny tempomat, radar i asystent toru jazdy w Audi Q5

2013-06-19|W garażu|Komentarze: 5

Tempomat adaptacyjny w Audi Q5 miniaturkaTempomat, znane i lubiane urządzenie utrzymujące stałą prędkość jazdy. Adaptacyjny tempomat, w oparciu o radar sam hamuje przed poprzedzającymi autami i później przyspiesza do ustalonej prędkości. Radar, poza wspomaganiem tempomatu przede wszystkim ostrzega o kolizjach, może też sam hamować. Asystent toru jazdy ostrzega i koryguje zjazd z pasa ruchu.

czytaj dalej »

Audi z USA w Polsce odc.2

2013-06-15|W garażu|Komentarze: 17

Uszkodzone Audi z USA w warsztacie PolsceUszkodzone Audi A4 z USA zostało już przetransportowane do naszego kraju... Jest to drugi odcinek cyklu pt. Audi z USA w którym opisuję doświadczenia czytelnika, który na aukcji firmy ubezpieczeniowej z USA kupił uszkodzone auto. W tym odcinku o kosztach na Litwie, o tym czy uszkodzenia odpowiadają tym co było widać na zdjęciach, ogólnym stanie auta i wstępnej ocenie mechanika.

czytaj dalej »

Launch control, czyli ruszanie z kopyta przy skrzyni s-tronic w Audi A4

2013-05-05|W garażu|Komentarze: 12

Audi ruszanie na śnieguJednym z argumentów przeciw skrzyniom automatycznym jest to, że ślamazarnie ruszają a ruszyć z piskiem opon to już w ogóle się nie da. Jedno i drugie to nieprawda. Mowa jest o dwusprzęgłowej, 7-biegowej skrzyni automatycznej s-tronic w Audi A4 (B8).

czytaj dalej »

Co mi się podoba w Audi A4... o dodatkach, szczegółach, niezbyt istotnych elementach

2013-01-17|W garażu|Komentarze: 112

Podobające się elementy w Audi A4 B8Niedawno było o tym co mi się nie podoba, teraz o tym co mi się podoba a nie jest za bardzo związane z istotą auta, za które uznaję mix silnik&napęd&skrzynia. Te podstawowe elementy będę opisywał innym razem, teraz o różnych cieszących oko czy ucho dodatkach, drobnostkach umilających jazdę.

czytaj dalej »

Co mnie irytuje i nie podoba się w Audi A4

2013-01-05|W garażu|Komentarze: 34

Elementy w Audi A4 B8O tym co mnie boli i gniecie w A4 B8. Na co dzień i najbardziej to trzask manetki kierunkowskazu, dalej niepełnosprawna klimatyzacja, samo-wyłączanie się przycisku samo-włączającego hamulec postojowy, pokrętełka od lusterek i na kierownicy, plastikowe manetki do zmiany biegów...

czytaj dalej »

Audi z USA odc.1

2012-12-19|W garażu|Komentarze: 31

Uszkodzony przód Audi A4 B8 face-lifting uszkodzone w USAWłaśnie z USA płynie do nas Audi A4, po faceliftingu, zakupione na aukcji firmy ubezpieczeniowej. W stanie takim jak widać, czyli uszkodzone, czyli w takim stanie w jakim zwykle są importowane auta tego pokroju z USA.

To jest pierwszy odcinek z cyklu pt. Audi z USA, ten i kolejne będą powstawały na podstawie doświadczeń czytelnika bloga, który zakupił sobie to auto i którym po naprawie będzie jeździł. Zgodził się na anonimowy opis całej procedury jak i udzielania odpowiedzi na pytania.

czytaj dalej »

Jak zrozumieć ubezpieczenie auta?

2012-12-06|W garażu|Komentarze: 23

Jestem w stanie zaakceptować każdą cenę jakiegoś produktu czy usługi, tzn. tłumaczenie dlaczego tak drogo. Coś jest tańsze, coś innego droższe i zwykle są jakieś tego powody. Droższe auta mają ładniejsze logo, tańsze mają brzydsze. W ASO jest drożej bo mają WiFi i myją auto po serwisie. Te same paliwo z Orlenu na stacji Shell będzie o wiele droższe niż na Bliska, oczywiste. Jak wspomniałem, cenę wszystkiego mogę zaakceptować, za wyjątkiem... ubezpieczenia auta.

czytaj dalej »

Po pierwsze zmniejsz masę!

2012-11-30|W garażu|Komentarze: 8

Audi A4 na skupie złomu

Masa to zuo... w moim przypadku 1600 kg zła... zrzucenie nadmiarowych kilogramów to najlepszy tuning auta, same zalety, prawie bez wad...

czytaj dalej »

Koszty przeglądów serwisowych Audi A4

2012-12-01|W garażu|Komentarze: 166

Książka przeglądów serwisowych Audi z pieczątkami

O kosztach przeglądów w ASO. Konieczność drogiego serwisu w ASO dla utrzymania gwarancji jest często powtarzanym argumentem przeciw zakupie nowego auta. czytaj dalej »

Gratisowe konie mechaniczne w silniku 2.0 TFSI Audi

2012-11-28|W garażu|Komentarze: 163

Audi A4 B8 2.0 TFSI quattro na hamowni

Na pytanie o moc silnika często odpowiadałem "seryjne 211 KM, ale jedzie jakby miał ze 250". Porównując swoje występy na torze z innymi zawodnikami podejrzewałem że tej mocy jest troszkę więcej ale bardziej odpowiadała mi opcja, że to ja tak szybko jadę z seryjnymi 211 KM, a nie, że jakieś gratisowe konie mi w tym pomagają. "Niestety" na hamowni wyszła moc 236 KM...

czytaj dalej »