Wymiana tylnych klocków hamulcowych... i zatarty tłoczek
2019-02-19|W garażu|Komentarze: 8
Wymiana tylnych klocków przy elektrycznym hamulcu postojowym. Czy jest możliwa bez komputera diagnostycznego? I dlaczego zatarł mi się tłoczek?
Chyba zacznę nagrywać zamiast pisać. Bo jak widać po datach ostatnich wpisów z pisaniem u mnie ostatnio jest tak średnio. Nie wiem czy z nagrywaniem nie będzie jeszcze gorzej ale to się okaże niebawem :)
Na pierwszy ogień samodzielna wymiana klocków hamulcowych bez użycia komputera diagnostycznego ale z użyciem akumulatorka 12V z dwóch kabelków. Zdradzę, że owe samodzielna wymiana nie doszło do skutku gdyż po odkręceniu zacisku (działa odkręcenie silniczka za pomocą akumulatora) okazało się, że mam dziurawą gumową osłonę tłoczka. Tego nie byłem w stanie sam na szybko naprawić więc pojechałem do serwisu.
Nowe tylne klocki to PowerStop Z23 czyli ten sam model jaki mam na przedniej osi. Wymieniłem przy okazji płyn ponownie na Motul RBF 600. Po półtorej roku okazało się, że ciągle jest w bardzo dobrym stanie. Zapaliła się tylko pierwsza żółta lampka na testerze co oznacza zawodnienie poniżej 1 procenta. Sądziłem, że będzie sporo już "na czerwono" gdyż ten płyn jest bardziej higroskopijny niż typowe DOT4.
W nagraniu też jest podsumowanie kosztów.
Czytaj także
Komentarze (8) skocz na koniec
Dodam od siebie, że w tym tygodniu przechodzę na zestaw 345/330mm z tarczami Zimmermann i klockami Ferodo (zwykły premier) i nie wybieram się na tor wyścigowy :) Czyli to co zaoszczędziłem na ASO teraz mogę spokojnie wydać na lepsze hamulce :D. Po dotarciu dam znać jakie wrażenia.
Dokładnie z ostatnich 5 lat robię tak samo robię jak Ty, jadę do nie-ASO, oglądam co robili i później ewentualnie robię coś sam. Ostatni raz w ASO z hamulcami to chyba byłem właśnie w maju 2015 roku. Czyli 4 lata temu a nie 5 jak napisałem :D
A jeździłeś w ogóle do ASO na wymianę hamulców? ;)
HAMULCE - na razie się docierają, hamują dobrze ale testuję je b. delikatnie póki co.
Ku potomności: w oryginalną felgę 17xJ8 ET47 wchodzą NA STYK tzn. szpara jest minimalna 3mm. Przed zamontowaniem trzeba zadbać o to aby ciężarki były przyklejone na samym brzegu. Odsunięte 5mm wgłąb już obcierają o zacisk robiąc wnerwiające cyk, cyk, cyk, cyk przy uchylonych szybach. Po lepszym zamontowaniu ciężarków chyba jest OK ale i tak rozważam dystanse.