Zakup części do Hondy Civic... relacja remontowa iParts.pl
2014-06-25|W garażu|Komentarze: 6
Części jeszcze w opakowaniach jakie zostały zakupione za voucher iParts.pl.
Jest to kolejny odcinek relacji remontowej przeprowadzanej przy współpracy ze sklepem z częściami samochodowymi iParts.pl który ufundował voucher na kwotę 800 zł na swój asortyment.
W pierwszym odcinku wybierane było auto do remontu a w drugim odcinku zgodnie z czarnym scenariuszem okazało się, że tłok uderzył w zawory czym spowodował spustoszenie w cylindrze silnika Hondy Civic.
Na podsumowaniu zamówienia dopisałem kwoty brutto. Voucher na kwotę 800 zł został trochę przekroczony.
Auto w katalogu to: Honda CIVIC IV Hatchback (1987.09 - 1993.10) 1.6 16V Vtec (EE9) 150KM. Jest z 1991 roku.
1. Uszczelka głowicy silnika (ELRING, 136 zł, REINZ, 226 zł)
Zamówiona została uszczelka ELRING ale przyszła droższa REINZ.
2. Uszczelka kolektora dolotowego (ssącego) (AJUSA REINZ, 12 zł)
Tutaj podobnie, REINZ zamiast AJUSA. Chodzi o to, że jeżeli po złożeniu zamówienia jeżeli okaże się, że nie ma pod ręką części konkretnego producenta to mogą być one zamienione na część o takie samej specyfikacji, nie gorszej jakości.
3. Uszczelka kolektora wydechowego (REINZ, 30 zł)
4. Zestaw uszczelek pokrywy zaworów (REINZ, 47 zł)
5. Zestaw uszczelniaczy trzonka zaworu (zaworowych) (REINZ, 95 zł)
Na zdjęciu jest stary uszczelniacz zaworowy, nowe wcześniej zostały już wmontowane w głowicę silnika, nie widać ich z zewnatrz.
6. Panewki korbowodowe (KOLBENSCHMIDT NDC, 91 zł)
7. Świeca zapłonowa (NGK, 13 zł x 4 = 52 zł)
8. Filtr oleju (KNECHT, 19 zł)
9. Uszczelka miski olejowej (AJUSA, 54 zł)
10. Pierścień uszczelniający (simering) wałka rozrządu (AJUSA, 21 zł x 2 = 42 zł)
Już założone na wałki rozrządu i ułożone na głowicy.
11. Pierścienie tłokowe (ARCO, 226 zł)
* * *
Poza powyższymi częściami oczywiście zostały zakupione te które uległy fizycznemu zniszczeniu czyli głowica i tłok z korbowodem. Brakuje jeszcze paska rozrządu a napinacz i pompa wody pozostaną te same gdyż miały raptem 5 tys. km przebiegu.
Głowica z elementami (zawory, dźwigienki, sprężyny, wałki rozrządu, itd..) została zakupiona na Allegro za 180 zł w stanie do remontu. Skoro i tak była używana to lepiej było ją samemu przejrzeć. Jest to głowica silnika B16A2 czyli o mocy 160 KM a nie fabryczna B16A1 ze 150 KM z tego konkretnego auta. Wymienione na zupełnie nowe zostały prowadnice zaworowe a pozostałe podzespoły będą takie jakie zostały zakupione z tą głowicą, tj. nie będą przekładane ze starej. Całość z remontem kosztowała 350 zł.
Stara, uszkodzona i nowa głowica.
W kolejnym i ostatnim odcinku owej relacji remontowej będzie już z powrotem składany cały silnik. Pewnie jeszcze raz obfotografuję wszystkie części już podczas ich montowania. Na koniec nastąpi podsumowanie czasu i kosztów remontu oraz uroczyste odpalanie auta ;)
* * *
Czytaj także
Komentarze (6) skocz na koniec
@Kult, :)