Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40
2012-05-18|W garażu|Komentarze: 21
Zmieniam lany do tej pory olej Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40. A dokładniej, to dolewany, bo w ASO przy wymianie leją jakiś swój beczkowy olej Castrol, którego odpowiednikiem jest właśnie Castrol Edge 5W30 z normą 504 00 / 507 00. Audi ma umowę z Castrolem, więc aby zalać inny olej w ASO to trzeba z nim po prostu przyjechać.
* norma 504 00 i 507 00 występuje "razem", np. Castrol Edge jest zgodny z normą 504 (benzyna, wg LongLife) oraz 507 (diesel z filtrem, wg LongLife jak i standardowo)...
Wiem, że jak byk jest napisane w instrukcji, że olejem jaki powinno się lać do silnika benzynowego, przy przeglądzie standardowym (nie Long Life) powinien być ten zgodny z normą 502 00, a ten 504 00 jest alternatywą, ale skoro w ASO oleją 504 00 / 507 00 to pewnie coś w tym musi być. Może to, że niemal wszystkie sprzedawane nowe auta, czyli też te, które jeżdżą do ASO na wymianę oleju, to diesle z filtrem cząstek stałych, a dla nich odpowiedni jest olej 507 00? więc z punktu widzenia ASO nie ma sensu kupować całej beczki oleju dla benzyniaków jeżeli "raz na miesiąc" ktoś przyjedzie ten olej 502 00 wymienić? szczególnie, że 504 00 nadaje się i do benzyniaków...
Dlaczego zmieniam tego Castrola na Millersa?
bo zgodnie z instrukcją należy lać normę 502 00, choć pewnie nijak nie robi różnicy norma 504 00;
bo silnik 2.0 tfsi "bierze olej", i właśnie 5w30, który jest rzadki jak woda też się sam z siebie do tego przyczynia, troszkę gęstszego 5w40 ma ubywać mniej;
bo Millers XFS jest ponoć ogólnie "lepszym" olejem niż Castrol Edge, a jeżeli weźmiemy pod uwagę wizyty na torze to już jest "zdecydowanie lepszy"; choć większość zawodników na torze leje chyba oleje Motul;
za kilka tysięcy kilometrów zobaczę czy widać jakąś różnicę...
Do silnika 2.0 tfsi wlewa się 4,6 litra oleju, więc na dolewki będę miał 1,4 litra... i ciekawe na jak długo mi ta ilość wystarczy, może 10 tys. km? ;)
Czytaj także
Komentarze (21) skocz na koniec
http://www.orlenowcy.pl/sprzedaz-paliw-verva-vt241.htm
co do oleju to za bardzo nie wiem jak rozpatrywać np. jazdę po autostradzie a jazdę na rally sprincie... stałą, szybka jazda po autostradzie to kilka stopni powyżej 100, a rally sprint to niecałe dwie minuty jazdy, gdzie temperatura dobije do 110 stopni i po kilku minutach spada poniżej 100... i na co patrzeć wybierając olej? Castrol Edge 5w30 504/507 wg ASO nadaje się do tego silnika (też zapisane to w instrukcji) czyli w domyśle do normalnej jazdy, też z prędkościami 150 km/h i sporo więcej po autostradach...
A z olejami jest zupełnie co innego, tam Ciebie jako kierowcę jeżdżącego po torach interesuje bardzo dużo rzeczy i akurat temp max jest tym mniej ważnym czynnikiem (o dziwo) ;)
To co Cię interesuje to lepkość na zimno, ile czasu potrzeba do uzyskania lepkości nominalnej i ciśnienia pozwalającego na użytkowanie silnika zgodnie z tym jak go zaprojektował inżynier czyli w całym przedziale obrotów no i lepkość na gorąco po pałowaniu czyli czy jedziesz jeszcze na 5w40 czy tak jak pisałem wcześniej np. na 5w30 bo kiepski olej traci swe własności - niestety Casrtol nie jest dobrej klasy olejem ze względu na to że nie jest syntetykiem tylko hydrokrakiem :( Dlatego też może być połykany w większych ilościach bo szybko traci parametry fabryczne.
I uwierz mi, oleje tej samej klasy wypadają bardzo różnie i o to mi chodziło.
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
Zawsze myślałem, że wyższa LO jest nie po to, aby dać kopa, ale po to aby chronić motor przed spalaniem stukowym. Kopa dajemy przez uboższą mieszankę, wtedy LO98 jest bezpieczniejsza ...